به گزارش خبرنگار مهر، در پیش بودن دیدار حساس تیم‌های استقلال و پرسپولیس مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را هم تحت تأثیر قرار داده تا دو تصمیم مهمی که می‌خواهند پیرامون این دو باشگاه اتخاذ کنند را به تأخیر بیندازند. تصمیمی که قطعاً تبعات سنگینی برای استقلال و پرسپولیس خواهد داشت. دیدار رفت تیم‌های […]

به گزارش خبرنگار مهر، در پیش بودن دیدار حساس تیم‌های استقلال و پرسپولیس مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را هم تحت تأثیر قرار داده تا دو تصمیم مهمی که می‌خواهند پیرامون این دو باشگاه اتخاذ کنند را به تأخیر بیندازند. تصمیمی که قطعاً تبعات سنگینی برای استقلال و پرسپولیس خواهد داشت.

دیدار رفت تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در لیگ بیست و دوم فوتبال کشور ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه برگزار می‌شود تا صد و دومین دربی پایتخت در آخرین روزهای پاییز ۱۴۰۲ برگزار شود.

دو تیم در حالی به مصاف همدیگر می‌روند که بار دیگر تفاضل امتیاز آنها به حداقل رسیده است. استقلال از ۱۱ بازی قبلی خود صاحب ۲۴ امتیاز شده است تا فعلاً در صدر جدول خودنمایی کند. پرسپولیس نیز در حالی با یک بازی کمتر ۲۰ امتیازی است که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این باشگاه را به دلیل عدم رعایت آئین نامه‌های نقل و انتقالات با جریمه روبرو کرد تا یک امتیاز از سرخپوشان کسر گردد.

امتیازی که به دلیل عدم رعایت در پرداخت مالیات گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی کسر شد. طبق قوانین جدید نقل و انتقالات فوتبال ایران هیچ باشگاهی حق پرداخت مالیات بازیکن را ندارد اما باشگاه پرسپولیس آن را قبول کرده بود تا یک امتیاز کسر شود.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تلاش زیادی کرد تا با اصلاح قرارداد مانع از این امر شود اما کمیته انضباطی اصلاحیه قرارداد را نپذیرفت تا سرخ‌ها چاره‌ای جز پذیرش این حکم نداشته باشند.

به دنبال اجرایی شدن این رأی، چند باشگاه با ارسال درخواست‌هایی که به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، از این کمیته خواستند به تخلفات احتمالی استقلال نیز در همین زمینه رسیدگی کند که این درخواست‌ها منجر به برگزاری جلسه کمیته انضباطی با درخواست کارگروه نظارت بر نقل و انتقالات شد. نشستی که علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال در آنجا حضور داشت تا مستندات خود را برای جلوگیری از کسر امتیاز از آبی‌پوشان ارائه کند.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد پس از برگزاری این نشست و جمع بندی اعضای کمیته انضباطی، تصمیم بر کسر امتیاز از استقلال گرفته شده است اما در پیش بودن دیدار حساس آبی پوشان با پرسپولیس، فدراسیون فوتبال را بر آن داشته تا رأی کسر امتیاز از استقلال را پس از دربی اعلام کند.

آتش زیر خاکستر در استقلال و پرسپولیس/ دو تصمیمی که «زلزله» می‌شود

اتفاقاتی که پس از دربی رخ خواهد داد به کسر امتیاز از استقلال برنمی گردد و به احتمال فراوان یک جابجایی مدیریتی در پرسپولیس هم رخ خواهد داد تا این باشگاه تهرانی نیز روزهای متفاوتی را در پیش داشته باشد.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که در ماه‌های گذشته صندلی مدیریت خود را به دلایل مختلف از جمله عدم توانایی در تأمین منابع مالی مورد نیاز باشگاه و همچنین اختلاف با سرمربی، لرزان دیده است، به در خروجی این باشگاه نزدیک شده و با تصمیم وزارت ورزش جای خود را به فرد دیگری خواهد داد.

البته وزارت ورزش در حال بررسی نهایی شرایط باشگاه پرسپولیس و تغییرات مدیریتی در آن است که همین امر احتمال زمانبر بودن تغییرات را زیاد خواهد کرد. این وزارتخانه چند گزینه را برای جانشینی درویش مد نظر دارد که ممکن است انتخاب نهایی تا دی ماه سال جاری ادامه داشته باشد.

رضا درویش که تنها مدیرعامل باشگاه است و عضویتی در هیأت مدیره ندارد به احتمال زیاد نیم فصل دوم دیگر مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نخواهد بود. اما از آنجایی که دیدار با استقلال برای سرخپوشان از اهمیت بالایی برخوردار است، وزارت ورزش فعلاً تصمیمی برای مطرح کردن این جابجایی ندارد.

منبع: مـهر