این نرم‌افزار جدید سکته قلبی و مغزی را پیش‌گویی می‌کند
این نرم‌افزار جدید سکته قلبی و مغزی را پیش‌گویی می‌کند

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از دیلی میل، یک برنامه کامپیوتری جدید می‌تواند احتمال بروز سکته قلبی یا مغزی را یک دهه قبل از وقوع پیش بینی می‌کند. نرم افزار SCORE2 با ارزیابی سطح قند خون افراد تشخیص می‌دهد که آنها چقدر در معرض خطرات قلبی قرار دارند. و تمام احتمالات مربوط به بروز […]

- این نرم‌افزار جدید سکته قلبی و مغزی را پیش‌گویی می‌کند

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از دیلی میل، یک برنامه کامپیوتری جدید می‌تواند احتمال بروز سکته قلبی یا مغزی را یک دهه قبل از وقوع پیش بینی می‌کند. نرم افزار SCORE2 با ارزیابی سطح قند خون افراد تشخیص می‌دهد که آنها چقدر در معرض خطرات قلبی قرار دارند. و تمام احتمالات مربوط به بروز مشکلات قلبی مغزی را تشخیص می‌دهد. این نرم افزار با تجزیه تحلیل سطوح داخل رگ های خونی می‌تواند به افراد بگوید که تا چه اندازه به این مشکلات گرفتار می‌شوند. 

البته این نرم افزار به طور اختصاصی برای بیماران دچار مرض قند یا همان دیابت نوع دوم طراحی شده است و اندازه‌گیری های مختلف قند خون آنها را تشخیص می‌دهد ولی پزشکان می‌گویند همه افراد می‌توانند با این تست سبک زندگی خود را بر اساس آن تغییر دهند. 

پزشکان سال‌هاست که از ماشین‌حساب‌های مختلفی برای محاسبه خطرات بیماری‌های قلبی در میان جمعیت استفاده می‌کنند. عواملی مانند سابقه خانوادگی، فشار خون و سطح کلسترول همگی در ایجاد سکته قلبی و مغزی تاثیر دارند ولی به نظر می‌رسد اندازه‌گیری‌های نرم‌افزار مذکور دقیق‌تر باشد. بنیاد قلب بریتانیا یکی از سرمایه‌گذاران ساخت این نرم‌افزار است که به گفته این بنیاد از دقت بالایی برخوردار است. 

منبع: اطلاعات انلاین