به گزارش زیرنویس، بهزاد حجابی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی روز یکشنبه اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت استان در حین گشت‌زنی در محدوده تپه تاریخی قیزقلعه ارومیه متوجه انجام یک مورد حفاری غیرمجاز شدند که بلافاصله وارد عمل شده و حفاران را در حین انجام حفاری دستگیر کردند. فرمانده یگان حفاظت […]

به گزارش زیرنویس، بهزاد حجابی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی روز یکشنبه اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت استان در حین گشت‌زنی در محدوده تپه تاریخی قیزقلعه ارومیه متوجه انجام یک مورد حفاری غیرمجاز شدند که بلافاصله وارد عمل شده و حفاران را در حین انجام حفاری دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در این عملیات ۴ حفار غیرمجاز دستگیر و برای طی کردن مراحل قانونی تحویل مسوولان پاسگاه نوشین‌شهر شدند.

وی اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت به‌صورت شبانه‌روزی از بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید کرده و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌کنند و در این راستا انجمن‌های میراث‌فرهنگی یار و یاور نیروهای یگان حفاظت استان است که جا دارد از خدمات آنها قدردانی کنیم.

قیز قلعه سی یا قلعه دختر از جاذبه‌های طبیعت‌گردی ارومیه و جز معروف ترین کوه های ارومیه است که در ارتفاع یک هزار و ۶۶۳ متری و در جنوب شرقی ارومیه قرار دارد.

ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع خبر: رکنـا