در میان بازیکنان حاضر در دربی تهران، پرسپولیس ۶ بازیکن دارد که از سابقه گلزنی به استقلال برخوردارند که البته از این ۶ نفر امیری به دربی نمی‌رسد. استقلال هم ۳ بازیکن با سابقه گلزنی به پرسپولیس دارد اما جالب اینجاست که در میان همه این ۹ نفر ارسلان مطهری (که شاید پنج‌شنبه فیکس نباشد) […]

دربی تهران, شهرآورد پایتخت, فوتبال - احتمال نیمکت نشینی بهترین گلزن فعلی دربی

در میان بازیکنان حاضر در دربی تهران، پرسپولیس ۶ بازیکن دارد که از سابقه گلزنی به استقلال برخوردارند که البته از این ۶ نفر امیری به دربی نمی‌رسد. استقلال هم ۳ بازیکن با سابقه گلزنی به پرسپولیس دارد اما جالب اینجاست که در میان همه این ۹ نفر ارسلان مطهری (که شاید پنج‌شنبه فیکس نباشد) با ۴ گل زده از همه بالاتر قرار دارد و بعد از او، گولسیانی و عالیشاه با ۲ گل زده قرار می‌گیرند. مطهری چند هفته‌ای است که برای استقلال بازی نمی‌کند و از فرم ایده‌آل دور شده اما به هر حال برای دربی بدون شانس هم نیست و شاید بتواند حداقل برای یک نیمه نظر مساعد نکونام را جلب کند. قاعدتاً نکونام باید از زوج بلانکو و مهرداد محمدی استفاده کند. زوجی که در هفته‌های اخیر بد کار نکرده اما خیلی هم گل نزده‌اند. بلانکو فقط یک گل به تراکتور زده و البته می‌تواند با گلزنی به پرسپولیس ناگهان محبوب هواداران استقلال شود. احتمال اینکه جواد با ۲ مهاجم بازی نکند، خیلی کم است چون روش بازی آبی‌ها ۲-۵-۳ است. در آن‌سو یحیی احتمالاً با یک مهاجم (شهاب زاهدی) به میدان می‌رود و از عمری و عالیشاه و ترابی می‌خواهد نزدیک به او بازی کنند. روش بازی پرسپولیس ۱-۵-۴ است و یحیی که دو دربی آخر را برده، امیدوار است باز هم بتواند میانه میدان را تصاحب کرده و برای سومین بار متوالی استقلال را شکست بدهد.
مهره‌های پرسپولیس در مجموع دربی‌بازتر و باتجربه‌تر هستند و ۵ پرسپولیسی که به میدان می‌روند، حداقل سابقه زدن یک گل به استقلال را دارند اما استقلالی‌ها هم از چند بازیکن باتجربه مثل حسینی، چشمی، مطهری، یامگا، مهدی‌پور و… بهره می‌برند. البته نفراتی چون بلانکو، محمدی، ایمان سلیمی و… دربی اولی محسوب می‌شوند. در واقع هر دو مهاجم اصلی استقلال اولین دربی خود را مقابل پرسپولیس برگزار می‌کنند درست مثل شهاب زاهدی تک‌مهاجم پرسپولیس.

منبع: خبـر ورزشی