یک افسر ارشد پلیس هشدار داد که هواداران انگلیس ممکن است در اولین بازی خود در یورو ۲۰۲۴ از نوشیدن الکل محروم شوند. پیتر بوث، مدیر عملیات امنیتی بازی اول انگلیس مقابل صربستان در گلزنکرشن، می‌گوید که مذاکره در مورد امکان ممنوعیت مشروبات الکلی در ورزشگاه شالکه (فلتینس‌آرنا) در جریان است و تیم او در […]

- ممنوعیت نوشیدن الکل در یورو ۲۰۲۴؟

یک افسر ارشد پلیس هشدار داد که هواداران انگلیس ممکن است در اولین بازی خود در یورو ۲۰۲۴ از نوشیدن الکل محروم شوند. پیتر بوث، مدیر عملیات امنیتی بازی اول انگلیس مقابل صربستان در گلزنکرشن، می‌گوید که مذاکره در مورد امکان ممنوعیت مشروبات الکلی در ورزشگاه شالکه (فلتینس‌آرنا) در جریان است و تیم او در حال بررسی این موضوع است که آیا می‌توان آن را در مکان‌های عمومی که هواداران در آنجا تجمع می‌کنند اعمال کرد یا خیر. بوث گفت اگر کسی مشکلی ایجاد کند به خانه فرستاده خواهد شد، و انتظار دارد بین ۵۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ هوادار انگلیس برای بازی با صربستان در ۱۶ ژوئن در شهر حضور داشته باشند و پلیس ضد شورش و افسران سوار بر اسب در حال انجام وظیفه خواهند بود.

او به نشریه میرِر گفت: «ما در حال مذاکره در مورد امکان ممنوعیت الکل در ورزشگاه هستیم. از دید شخصی که مسئول امنیت و استقرار پلیس در آن روز است، این را اتفاق خوبی می‌دانم. ما همچنین باید بررسی کنیم که تا چه حد می‌توانیم ممنوعیت الکل را در مکان‌های عمومی اعمال کنیم. اصولاً در آلمان می‌توانید مشروبات الکلی را در خیابان بنوشید، اما در مناطق بزرگ که هواداران در فضاهای بزرگ تجمع می‌کنند می‌خواهیم الکل را ممنوع کنیم. پلیس آلمان باید چنین ذهنیتی داشته باشد که هواداران را صلح‌جو ببیند تا تهدید، اما اگر اتفاقی بیافتد واکنش نشان خواهیم داد. نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که برخی فقط به قصد آشوب می‌آیند. پیام من به طرفداران انگلیس این است که ما آماده خواهیم بود. اگر کسی سعی کند مشکل ایجاد کند ما به سرعت اقدام خواهیم کرد و او به خانه فرستاده خواهد شد.»

احتمالش زیاد است که این رویکرد باعث خشم هزاران طرفداری شود که برای یورو ۲۰۲۴ می‌آیند. علاوه بر این آبجوی رسمی مسابقات، Bitberger، میلیون‌ها دلار برای فروش نوشیدنی‌های خود در استادیوم‌ها پرداخت کرده است، بنابراین موضع بوث احتمالاً آنها را نیز ناراحت می‌کند. در مجموع بعید به نظر می‌رسد که این موضوع به خوبی پیش برود و بعید است که اظهارات او به همینجا ختم شود.

هواداران آلمان در حین تماشای بازی‌ها مجاز به نوشیدن الکل در صندلی‌های خود هستند، اما ممنوعیت مشروبات الکلی در بازی‌های «پر ریسک» بوندسلیگا اعمال می‌شود.

طبق گزارش‌ها، افسر بوث قرار است به زودی در مورد برنامه‌های خود با مقامات پلیس بریتانیا و روسای اتحادیه فوتبال انگلیس صحبت کند. صحبت‌های اولیه در این مورد در جریان بازی انگلیس مقابل مالت در ومبلی در ماه نوامبر انجام شد.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی