کلید مسکن ملی را در حضور وزیر  تحویل دادند، بعداً  پس گرفتند
کلید مسکن ملی را در حضور وزیر  تحویل دادند، بعداً  پس گرفتند

اطلاعات نوشت: بر اساس آمارهای اعلامی، استان زنجان در ساخت مسکن ملی در کشور پیشرو است و از این لحاظ با پیشرفتی مناسب، ۱۷ هزار واحد مسکونی را در دست ساخت دارد؛ اما در این میان مشکلاتی هم وجود دارد که باید از سوی مسئولان دیده شود تا متقاضیان این واحدها که قشر ضعیف جامعه […]

- کلید مسکن ملی را در حضور وزیر  تحویل دادند، بعداً  پس گرفتند

اطلاعات نوشت: بر اساس آمارهای اعلامی، استان زنجان در ساخت مسکن ملی در کشور پیشرو است و از این لحاظ با پیشرفتی مناسب، ۱۷ هزار واحد مسکونی را در دست ساخت دارد؛ اما در این میان مشکلاتی هم وجود دارد که باید از سوی مسئولان دیده شود تا متقاضیان این واحدها که قشر ضعیف جامعه هستند متحمل خسارت و هزینه مازاد نشوند.

تضاد منافع، عدم انجام کار کارشناسی روی زمین قبل از کلنگ‌زنی، نوشتن تفاهم‌نامه به جای قرارداد، آمار بالا و خارج از توان پروژه‌ها در استان، متضرر شدن متقاضی با تفاهم‌نامه سازمان راه و شهرسازی به عنوان وکیل با پیمانکاران و مشخص نبودن زمان آغاز و پایان پروژه‌ها و قیمت تمام شده، مواردی هستند که نمایندگان متقاضیان مسکن ملی در زنجان آن‌ها را دلیل مشکلات پیش آمده برای پروژه‌ها بیان می‌کنند.
نمایندگان متقاضیان چه می گویند؟

حجت ‌الاسلام سعید ایزد راد، جعفر حمیدی و امیر مسعود حسینی نمایندگان متقاضیان مسکن ملی در گفتگو با فارس، از مشکلات سخن گفتند.

آن ها از زمان‌بندی اعلامی برای تحویل پروژه‌های «ثمین» آغاز می‌کنند که قرار بوده است با تحویل ۱۹۲ واحد از خرداد ۱۴۰۲ آغاز و با ۲۰۰ واحد در شهریور ادامه و در آذر هم ۱۹۲ واحد تحویل داده شود که در اواسط مهر وعده فاز نخست هم محقق نشد کما این که در حضور وزیر چند کلید تحویل دادند و بعد از رفتن وی کلیدها را به بهانه فراهم نبودن زیرساخت‌ها، پس گرفتند !

جعفر حمیدی نماینده دیگر متقاضیان، یکی از دلایل بروز مشکلات در افتتاح‌ را تداخل فازبندی‌های انجام شده دانست و گفت: تحویل فازها نیاز به خارج شدن آن‌ها از محیط کارگاهی دارد در حالی که با توجه به تداخل فازها چنین امکانی فراهم نیست.

حجت‌الاسلام سعید ایزدراد، دیگر نماینده متقاضیان مسکن ملی هم معتقد است که اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان بدون هیچ مطالعه دقیق و آزمایش خاک اقدام به آغاز پروژه‌ها کرده است که به طور مثال در کنار پروژهm6دکل‌های فشار قوی برق وجود دارد که طبق گفته‌ها شهرداری به این پروژه پایان کار نخواهد داد.

منبع: اطلاعات انلاین