توجه داشته باشید داشتن وکیل در خصوص موضوعات مختلف حقوقی و کیفری، به پیشبرد بهتر روند پرونده کمک می‌کند و حجم زیادی از استرس طرفین پرونده را کم خواهد کرد. وکیل خانواده کیست؟ بعضی از وکلا به دلیل، تخصص، تجربه و علاقه، دعاوی خانواده بسیاری را بررسی کرده‌اند؛ لذا سپردن پرونده‌های خانواده به این […]

 

 توجه داشته باشید داشتن وکیل در خصوص موضوعات مختلف حقوقی و کیفری، به پیشبرد بهتر روند پرونده کمک می‌کند و حجم زیادی از استرس طرفین پرونده را کم خواهد کرد.

وکیل خانواده کیست؟

بعضی از وکلا به دلیل، تخصص، تجربه و علاقه، دعاوی خانواده بسیاری را بررسی کرده‌اند؛ لذا سپردن پرونده‌های خانواده به این دسته از وکلا بهتر است. درکل، وکیل خانواده به آن دسته از وکلایی گفته می‌شود که به‌طور حرفه‌ای مباحث مربوط به پرونده‌های حقوقی خانواده از جمله طلاق، مهریه و نفقه را بررسی می‌کنند. وکیل خانواده در فردیس و هر شهر دیگری، می‌تواند به‌جای موکلش در تمامی شعبات دادگاه خانواده حضور داشته باشد. برهمین اساس، پس از عقد قرارداد با وکیل در فردیس، دیگر نیازی به رفت‌وآمدهای مکرر به دادگاه نیست.

برای کسانی که درگیر پرونده‌های حقوقی از جمله پرونده طلاق توافقی در فردیس هستند و تمایلی به گرفتن وکیل هم ندارند. مشاوره گرفتن از وکیل خانواده بسیار سودمند است. این وکلا در موضوعات و قوانینی که افراد به آن آشنایی ندارند، آن‌ها را راهنمایی کرده و روند پرونده را به شکل بهتری پیش خواهند برد.

کدام پرونده‌ها در صلاحیت وکیل خانواده است؟

اگر قصد مراجعه به وکیل خانواده را دارید، پیش از رفتن به دفتر وکالت در فردیس، بهتر است بدانید چه پرونده‌هایی در صلاحیت این دسته از وکلاست. این وکلا بیشتر در حوزه دعاوی خانوادگی فعالیت دارند که در ادامه آن‌ها را شرح داده‌ایم.

وکیل طلاق در فردیس کرج

طلاق یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی است که حتما باید به وکیل خانواده در فردیس یا هر شهر دیگری سپرده شود. پرونده طلاق می‌تواند به‌صورت توافقی یا از طرف یکی از زوجین تشکیل شود. توجه داشته باشید که طلاق یک پروسه بسیار طولانی است؛ بنابراین تمام کسانی که درگیر پرونده طلاق هستند، بهتر است از یک وکیل خوب برای طلاق کمک بگیرید.

در خصوص طلاق توافقی نیز، یک وکیل خانواده برای طلاق توافقی در فردیس به پیشبرد بهتر پرونده کمک خواهد کرد.

وکیل مهریه

مهریه نیز جزو مهم‌ترین دعاوی خانوادگی محسوب می‌شود. قوانین مطالبه مهریه و روند قانونی آن برای اکثر افراد مبهم و ناآشناست؛ بنابراین اگر قصد مطالبه مهریه را دارید، حتما با یک وکیل خانواده در فردیس یا هر شهر دیگری که هستید، مراجعه کنید تا پرونده شما را مطالعه کرده و درصورتی‌که مایل بودید، وکالت شما را بر عهده بگیرد.

وکیل نفقه

یکی دیگر از دعاوی تحت صلاحیت وکیل خانواده، موضوع نفقه است. در واقع وقتی در مورد وکیل نفقه صحبت می‌شود، منظور همان وکیل خانواده است که به دلیل تجربه و تخصص یا علاقه‌مندی، فقط در این حوزه فعالیت می‌کند. از طرفی، دعاوی نفقه به اثبات از طرف زن نیاز دارد و گاهی به دلایل مختلف اثبات برای زوجه دشوار است؛ واضح است که تجربه و دانش بیشتر وکیل یا مشاور حقوقی، تأثیر زیادی در موفقیت این چنین پرونده‌هایی دارد.

پرونده حضانت فرزند

حضانت فرزند یکی از موضوعات خانوادگی است که پس از طلاق یا در شرایط خاص دیگر، برای حل آن باید به دادگاه رجوع کرد. دعاوی مربوط به پرونده حضانت فرزند نیز یکی از پرونده‌های تحت صلاحیت وکیل خانواده در فردیس و هر جای دیگری هستند.

لازم به ذکر است که به‌طور معمول حضانت فرزند با پدر است و درصورتی‌که مادر قصد گرفتن حضانت فرزند را داشته باشد، باید دلایل و مدارک لازم جهت عدم توانایی پدر در نگهداری از کودک را به دادگاه ارائه کند. وکیل خانواده بهترین گزینه برای کمک به مادر در چنین پرونده‌هایی است.

پرونده حضانت فرزند

تمکین

تمکین جزو وظایف زوجه است و درصورتی‌که در این خصوص اختلافی بین زن و مرد وجود داشته باشد و مرد قصد دریافت حکم تمکین همسرش را داشته باشد، باید این کار را از طریق دادگاه انجام دهد. روند قانونی این موضوع در دادگاه و دریافت حکم از قاضی، نیازمند اطلاع از قوانین و مقررات است که یک وکیل خانواده کاربلد و باتجربه بهتر از هر کسی می‌تواند شما را راهنمایی کند.

پس‌گرفتن هدایای نامزدی

شاید برایتان جالب باشد که در‌صورت به‌هم خوردن نامزدی و برای استرداد هدایای نامزدی نیز می‌توان دعاوی حقوقی تشکیل داد. با مراجعه به وکیل خانواده در فردیس و شهرهای دیگر، می‌توانید در مورد این موضوع راهنمایی و مشاوره دریافت کنید.

نکات انتخاب وکیل خانواده

د‌رصورتی‌که قصد مراجعه به وکیل جهت دریافت مشاوره حقوقی یا درخواست وکالت از او را دارید، بهتر است چند نکته مهمی که در ادامه بیان می‌کنیم را مد‌نظر قرار دهید.

  • بهترین وکیل کسی است که تسلط کاملی بر تمامی قوانین و مقررات حقوقی در حوزه کاری خود داشته باشد و بتواند به بهترین شکل ممکن از موکل خود دفاع کند.

  • وکیل خوب حتما توانایی کلامی بالایی دارد؛ در غیر این‌صورت نمی‌تواند از تخصص، مدارک و قوانین به نفع شما استفاده کند.

  • جرئت و جسارت وکیل برای ورود به پرونده‌ بسیار مهم است. وکیل به‌عنوان نماینده موکل در دادگاه باید تمام تلاش خود را در جهت احقاق حق خود به‌کار گیرد.

  • قدرت تصمیم‌گیری در شرایط مختلف به جهت توافق یا ادامه پرونده و مسائل این‌چنینی، یکی از ویژگی‌های بهترین وکلا از جمله وکیل خانواده در فردیس است.

در نهایت وقتی آدرس دفتر وکالت در فردیس را از اطرافیان یا اینترنت جستجو می‌کنید، حتما علاوه‌بر اهمیت به تخصص و تجربه تحقیق کنید که یک وکیل دلسوز، رازدار و صادق است؛ چون در این صورت خیالتان راحت است که نهایت تلاش خود را برای پیروزی شما در پرونده به‌کار می‌گیرد.

وکیل

وکیل در فردیس

در این مطلب راجع‌به دعاوی که می‌توانید به وکیل خانواده بسپارید، صحبت کردیم. وکلای خانواده، کسانی هستند که در حیطه کاری خود یعنی وکالت، بیشتر به پرونده‌ها و موضوعات مربوط به خانواه از جمله طلاق، نفقه، مهریه، اجرت‌المثل، حضانت فرزند، استرداد هدایای نامزدی، استرداد جهیزیه و …. می‌پردازند. وکیل خانواده در فردیس نیز برای پرداختن به همین موضوعات و دریافت مشاوره درخصوص آن‌ها، بسیار سودمند خواهد بود.

 

منبع خبر: رکنـا