با نگاهی به اسامی بازیکنان تیم استقلال مشخص می‌شود که شاگردان جواد نکونام در سال‌های اخیر به رغم حضور در دیدارهای دربی مقابل پرسپولیس به ویژه در فصل گذشته که سه بار مقابل هم به میدان رفتند تجربه آنچنانی از این مسابقه ندارند. بین بازیکنان استقلال اما سه بازیکن از این حیث دارای شرایط متفاوتی […]

استقلال .فوتبال .دربی پایتخت, جواد نکونام - ۳ دربی باز اصلی استقلال؛ امید نکونام به این بازیکنان است

با نگاهی به اسامی بازیکنان تیم استقلال مشخص می‌شود که شاگردان جواد نکونام در سال‌های اخیر به رغم حضور در دیدارهای دربی مقابل پرسپولیس به ویژه در فصل گذشته که سه بار مقابل هم به میدان رفتند تجربه آنچنانی از این مسابقه ندارند. بین بازیکنان استقلال اما سه بازیکن از این حیث دارای شرایط متفاوتی هستند که می‌توان آنها را «دربی‌باز» نامید.

*سیدحسین حسینی در درون دروازه یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان استقلال با تجربه چندین فصل (۸ فصل- از ابتدای لیگ هفدهم تا امروز) حضور در دربی‌های رفت و برگشت لیگ و جام حذفی، از جمله با تجربه‌ترین فوتبالیست‌های استقلال در این زمینه به شمار می‌رود.

*روزبه چشمی هافبک دفاعی تیم استقلال که در فصل جاری بعضاً به عنوان دفاع میانی و یا دفاع آخر نیز برای استقلال به میدان رفته از جمله «دربی‌باز»های تیم آبی پایتخت شما می‌رود که می‌تواند در جریان مسابقه پنجشنبه عصای دست جواد نکونام باشد. فوتبالیستی با تجربه دو دوره حضور در جام جهانی و حتی گلزنی در بالاترین سطح فوتبال (مقابل ولز).

*سومین و آخرین بازیکنی که در جمع فوتبالیست‌های تیم استقلال او را هم می‌توان به زمره «دربی‌باز»ها برد کسی نیست جز امیر ارسلان مطهری که تجربه ۴ بار گلزنی به پرسپولیس را در کارنامه فوتبالی‌اش دارد. مهاجمی که گرچه در فصل جاری خیلی زود از ترکیب اصلی دور شد و حالا نیمکت نشین تیمش است اما قطعاً حضورش در دربی می‌تواند گره گشای جواد نکونام باشد.

دیدار دربی رفت از هفته پنجم و از سری مسابقات معوقه لیگ برتر جاری پنجشنبه این هفته از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود.

منبع: خبـر ورزشی