دنیای اقتصاد نوشت: هزینه تفریح و شادی در بازار گردشگری ایران، ۶٨ درصد نسبت به پارسال افزایش پیدا کرده است. بنابراین ایرانیها شادی نمیکنند چون درآمد محدود خودشان را باید صرف «خرید مواد غذایی» و از آن مهمتر، «صرف اجارهبهای مسکن» کنند. فعالان این بازار، احتمالاً به همین نسبت، بهای خدمات سفر و تفریح را […]
دنیای اقتصاد نوشت: هزینه تفریح و شادی در بازار گردشگری ایران، ۶٨ درصد نسبت به پارسال افزایش پیدا کرده است. بنابراین ایرانیها شادی نمیکنند چون درآمد محدود خودشان را باید صرف «خرید مواد غذایی» و از آن مهمتر، «صرف اجارهبهای مسکن» کنند.
فعالان این بازار، احتمالاً به همین نسبت، بهای خدمات سفر و تفریح را افزایش میدهند.
این نرخ رسمی از تورم تولید در بازار گردشگری، خیلی ساده «سقوط سهم سفر» در سبد هزینههای ماهانه خانوارهای ایرانی را توضیح میدهد.