الکساندر چفرین در سال ۲۰۱۶ به جای میشل پلاتینی انتخاب شد و یکی از اصلاحاتی که او انجام داد محدودیت سه دوره‌ای برای تمام انتصابات اجرایی بود. او قرار است در سال ۲۰۲۷ کناره‌گیری کند، اما هوادارانش در تلاشند تا این قانون را اصلاح کنند. اگر این اتفاق بیافتد، چفرین می‌تواند در سال ۲۰۲۷ دوباره […]

- رئیس برای ماندن در صندلی قدرت، قانون را تغییر می‌دهد!

الکساندر چفرین در سال ۲۰۱۶ به جای میشل پلاتینی انتخاب شد و یکی از اصلاحاتی که او انجام داد محدودیت سه دوره‌ای برای تمام انتصابات اجرایی بود. او قرار است در سال ۲۰۲۷ کناره‌گیری کند، اما هوادارانش در تلاشند تا این قانون را اصلاح کنند. اگر این اتفاق بیافتد، چفرین می‌تواند در سال ۲۰۲۷ دوباره انتخاب شود.

دیوید گیل، مدیر اجرایی سابق منچستریونایتد که یکی از اعضای کمیته اجرایی یوفا است، تیم مخالفان این طرح را رهبری می‌کند. چفرین در دوره چهار ساله ریاست پلاتینی به قدرت رسید، و اصلاحیه‌ای که حامیان او می‌خواهند این است که هرگونه انتصاب قبل از سال ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از سه دوره مجاز محسوب نشود.

این موضوع در جلسه کمیته اجرایی هفته گذشته مطرح شد و گفته می‌شود گیل معتقد است که این طرح غیردموکراتیک است. سایرین در این نشست نیز مخالفت خود را ابراز کردند، اگرچه مشخص نیست که آیا چفرین، که از حمایت زیادی در شرق اروپا برخوردار است، به اندازه کافی برای اجرای طرح جنجالی خود حامی دارد یا خیر. این پیشنهاد قرار است قبل از کنگره یوفا در پاریس در ۸ فوریه ارائه شود، و برای اصلاح اساسنامه مربوطه به دو سوم آرای ۵۵ عضو سازمان نیاز است.

منبع: خبـر ورزشی