همه در جریان مسابقه این هفته پرسپولیس و هوادار هستید. پرسپولیس بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا می‌خواست به هر نحو ممکن به ۶ بازی نبردن خاتمه دهد و در آستانه دربی به این پیروزی از نان شب بیشتر احتیاج داشت. همه می‌دانند که در فوتبال ایران اگر دربی را ببرید روی تمام ناکامی‌های […]

فوتبال, محمود فکری - منتقد ارتش مجازی، به فضای مجازی متوصل شد!

همه در جریان مسابقه این هفته پرسپولیس و هوادار هستید. پرسپولیس بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا می‌خواست به هر نحو ممکن به ۶ بازی نبردن خاتمه دهد و در آستانه دربی به این پیروزی از نان شب بیشتر احتیاج داشت.

همه می‌دانند که در فوتبال ایران اگر دربی را ببرید روی تمام ناکامی‌های یک سال گذشته خط قرمز می‌کشید و برعکس، صاحب سه جام فصل قبل هم اگر دربی را ببازد…!

از آن طرف تیم هوادار با توجه به پیشینه و کارنامه مدیرانش، همیشه منزلگاه استقلالی‌ها در تمام این سال‌ها بوده است. روی نیمکت هوادار فقط بزرگان آبی می‌نشینند و به صورت اتوماتیک این دربی کوچک تهران ماکتی از دربی اصلی است. قبل از بازی همه چیز تحت الشعاع حرف‌های مربیان قرار گرفت. یحیی گل‌محمدی در مورد برانکو صحبت کرد و محمود فکری ترجیح داد داور مسابقه را طرفدار پرسپولیس بنامد! این هم از طنز فوتبال ماست که محمود فکری خود همیشه منتقد فضای مجازی بود و بابت زخم خوردن از ارتش مجازی گلایه داشت، اما حالا خود به همین فضا متوسل می‌شد!

هوادار قبلاً هم در بازی‌های بزرگ به اشتباهات فردی باخته بود. تک گل این مسابقه را محمد چهارمحالی ساخت و صائب محبی به ثمر رساند. اینجا باید یادی از فیروز کریمی کنیم که همیشه می‌گفت «در فوتبال اشتباه فردی وجود ندارد و اگر بازیکن اشتباه می‌کند تقصیر مربیست»

محمود فکری قبل از مسابقه جریانی به راه انداخت که تمرکز تیم خودش هم در آن غرق شد! او چهارمحالی را تعویض کرد و بعد از بازی هم مطابق سنت مربیان دیگر رفتار کرد، اما این حقیقت باقی ماند که نتیجه گردن سرمربیست!

در میان صحبت‌های بعد از بازی یکی از انتقادات فکری به رفتار اشکان خورشیدی بود که چرا برخلاف قانون – که داوران حق مصاحبه ندارند – او مصاحبه کرده و گفته؛ « به خاطر صحبت‌های فکری، ۴۸ ساعت توسط هواداران رقیب فحش خوردم. مگه چقدر پول می‌گیرم که این همه فحش بخورم؟ بازیکن ها میلیارد میلیارد میگیرند من باید فحش بخورم؟ مگه من خانواده ندارم آقای محمود فکری؟»

انصافاً اگر هر کسی جای اشکان خورشیدی بود در حد همین چند جمله از خود دفاع می‌کرد و نباید فراموش کنیم که شروع کننده این ماجرا محمود فکری بود. همه جای دنیا ابتدا یقه کسی را می‌گیرند که مشکلی را آغاز کرده!

اما ببینید که در همین دفاع معیارها چطور جابجا شده است. اینکه ملاک هر چیز در فوتبال ما شده پول! هر رفتار درست یا غلطی را با دستمزد آدم‌ها می‌سنجند، انگار کسی که حقوق کمتری می‌گیرد حق دارد کاری را انجام دهد و آنکه میلیاردی دستمزد می‌گیرد، حق ندارد!

انگار کسی که پولدارتر است برای انجام کارهای غلط حاشیه امنیت دارد. آخر کجای دنیا و با کدام منطق می‌توان چنین تفکری را تایید کرد؟

همه جای دنیا فحاشی بد است و هیچکس از این کار دفاع نمی‌کند اما این چه منطقی است که چون من دستمزد کمتری می‌گیرم نباید فحش بخورم؟ بازیکن ها میلیارد میلیارد میگیرند من باید فحش بخورم؟ یعنی بای دیفالت هرکس بیشتر پول می گیرد باید فحش هم بخورد؟!

در این ماجرا همه مردود شدند، هم محمود فکری و هم اشکان خورشیدی، هم هوادار بازی را باخت و هم داورو هم فوتبال …

منبع: خبـر ورزشی