ز روابط عمومی برنامه “تهران ۲۰”، سید حسین علوی آزاد، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد در گفت‌وگوی تلفنی درباره ماجرای شکایت شهرداری تهران از مجموعه سعدآباد، عنوان کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد که اکثر درخت‌ها دچار آفت سوسک پوست‌خوار شده بودند که این آفت در تهران مخصوصا برای درختان چنار و […]

ز روابط عمومی برنامه “تهران ۲۰”، سید حسین علوی آزاد، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد در گفت‌وگوی تلفنی درباره ماجرای شکایت شهرداری تهران از مجموعه سعدآباد، عنوان کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد که اکثر درخت‌ها دچار آفت سوسک پوست‌خوار شده بودند که این آفت در تهران مخصوصا برای درختان چنار و کاج رایج است. با توجه به اهمیت موضوع، متاسفانه پیمانکار برای حفظ جان مردم، مجبور به قطع درختان بدون مجوز شده است.

پیمانکار بخش خصوصی قصور کرده است نه ما

وی بر لزوم پاسخگویی مدیر کل پشتیبانی وزارتخانه گردشگری تاکید کرد و گفت: بنده تنها مسئول فرهنگی مجموعه سعدآباد هستم. در این باره پیمانکار بخش خصوصی که با هماهنگی اداره کل پشتیبانی وزارتخانه، مسئولیت نگهداری فضای سبز سعدآباد را برعهده داشته است در خصوص عدم ارجاع به کمیسیون ماده هفت باید پاسخگویی قصور خود باشد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد خبر داد که هم‌اکنون ۵ تنه درخت با وزن بیش‌از ۵ تن در گذرگاه‌های عبوری مجموعه سقوط کرده است که باید به این موضوع رسیدگی شود.

بدون مجوز اقدام به قطع درختان کرده‌اند

سید مهدی صباغ، شهردار منطقه یک در گفت‌وگوی تلفنی نیز در این باره، اظهار کرد: تمامی شهروندان و مجموعه‌های اداری و ارگانی، باید برای قطع درختان آفت‌زده مجوز لازم از کمیسیون ماده هفت بگیرند. وظیفه ماست که مجوز لازم را برای قطع و جابجایی و کاشت مجدد بدهیم.

وی در ادامه افزود: ما در شهرداری طی چند روز مجوز لازم برای موارد ضروری را صادر می‌کنیم اما موضوع اصلی این است که هیچ‌گونه تعاملی و درخواست از جانب مجموعه سعدآباد دراین باره با ما صورت نگرفته است و آنان بدون مجوز اقدام به قطع درختان کرده‌اند و به همین دلیل از مجموعه سعدآباد شکایت کرده‌ایم.

خبرآنلاین

+