به گزارش زیرنویس ازقزوین،  یادواره شهدا شهرستان تاکستان امروز سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ با حضور عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، سید جمال‌الدین حسینی فرماندار شهرستان تاکستان، جمعی از مسئولین استانی و مردم شهیدپرور به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، در سالن […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین،  یادواره شهدا شهرستان تاکستان امروز سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ با حضور عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، سید جمال‌الدین حسینی فرماندار شهرستان تاکستان، جمعی از مسئولین استانی و مردم شهیدپرور به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، در سالن مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد تاکستان برگزار شد.

در این یادواره، سردار رحیم نوعی‌اقدم از فرماندهان جبهه مقاومت به سخنرانی پرداخت و گفت: شهدا، ارزشمندترین سرمایه وجودی خود که جان‌شان بود در طبق اخلاص گذاشتند و بدون چشم‌داشتی در اعتلای انقلاب فدا کردند.

وی افزود: امروز موفقیت و اعتلای ایران در زمینه‌های انرژی، نفت، علمی، اقتصادی، نظامی و ارتباطات بین‌المللی به برکت خون شهداست.

این فرمانده جبهه مقاومت گفت: نسل امروز و آینده بدانند، ایران با ادبیات ولایت‌محور، اسلام ولایت‌محور و انقلاب ولایت‌محور توانسته در برابر هر فتنه دشمن به پیروزی برسد و به آنچه که خواسته دست یابد.

نوعی‌اقدم افزود: مهمترین موفقیت و پیروزی مردم ایران در برابر دشمنان اسلام تبعیت آنها از ولایت‌فقیه است و امروز هم با این رمز می‌تواند در برابر دسیسه‌های مختلف دشمنان به پیروزی برسد.

photo_۲۰۲۳-۱۲-۱۲_۱۳-۵۵-۳۰ (2)

این فرمانده جبهه مقاومت افزود: مردم ایران همواره از ارزش‌ها و دین اسلام حتی در خارج از مرزهای کشور مانند سوریه و عراق حراست کرده و توانسته دشمنان اسلام را شکست دهد.

نوعی‌اقدم ادامه داد: ۸۰ درصد خاک سوریه دست داعش بود، ۴ هزار نیروی آمریکایی در سوریه بود و کسی جرات مقابله با آنها را نداشت اما ایران در این جنگ ورود کرد و توانست کمک بسزایی به رزمندگان سوریه کند.

وی گفت: آمریکا نمی‌خواهد ایران باشد، لذا نابودی آن از مهمترین اهدافش است و در این راستا فتنه‌ها و توطئه‌های بی‌شماری را طراحی می‌کند.

این فرمانده جبهه مقاومت افزود: ایران در دوران انقلاب اسلامی و بعد آن توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و می‌کند و در این مدت پیروز و قهرمان است.

نوعی‌اقدم بیان کرد: مردم ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس به رهبری امام خمینی(ره) با توکل به خداوند و اخلاص، در حالی که دست خالی بودند توانستند برابر دشمنان شجاعانه بایستند و آنها را شکست دهند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این انتخابات باید با مشارکت بیشتر مردم برگزار شود زیرا بیانگر مقبولیت نظام و پایگاه مردمی نظام است لذا همه مردم مسئولیت دارند که شرکت کنند.

در ابتدای این یادواره، فرماندار شهرستان تاکستان مطالبی پیرامون اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا و تبیین آرمان‌ها و اهداف شهدا به جوانان بیان کرد.

در این یادواره ، مدعوین به استقبال پیکر پاک شهید گمنام رفته و با روضه‌خوانی و نوحه‌خوانی با این شهید بزرگوار وداع کردند.

در ادامه، برنامه‌های مختلفی از جمله سرود و تئاتر برگزار شد و مدعوین یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع خبر: رکنـا