هر چند مسعود ریگی از سپاهان به پرسپولیس پیوست اما سابقه حضور در استقلال را دارد و قبلا با لباس آبی مصاف با استقلال را تجربه کرده است. هافبک کم حاشیه و بی سر و صدای پرسپولیس در بازی‌های اخیر جزو بازیکنان اصلی تیمش بوده اما برای دربی حضور او در میدان و ترکیب اصلی بستگی به سیستم و […]

- حضور یک یاغی جدید در دربی/ ماجرای هاشمی‌نسب و نیکبخت تکرار می‌شود؟

هر چند مسعود ریگی از سپاهان به پرسپولیس پیوست اما سابقه حضور در استقلال را دارد و قبلا با لباس آبی مصاف با استقلال را تجربه کرده است. هافبک کم حاشیه و بی سر و صدای پرسپولیس در بازی‌های اخیر جزو بازیکنان اصلی تیمش بوده اما برای دربی حضور او در میدان و ترکیب اصلی بستگی به سیستم و ارنج مد نظر یحیی گل محمدی خواهد داشت.با این حال چنانچه شماره ۵ سرخ‌ها در این بازی به میدان برود اولین دربی با پیراهن سرخ را تجربه خواهد کرد.

در طول تاریخ دربی بازیکنان زیادی با لباس هر دو تیم در این مسابقه بزرگ حضور داشته‌اند  که حالا ریگی قرار است سی و پنجمین نفرشان باشد.
آرمان رمضانی، محمد نادری، گادوین منشا، پژمان نوری، مهرداد اولادی، محمد قاضی، مهرداد پولادی، فرزاد آشوبی، علی انصاریان، علی علیزاده، علیرضا واحدی‌نیکبخت- فراز فاطمی، الونگ‌الونگ، هوار ملا محمد، سیدمهدی سیدصالحی، میثم بائو، میثم حسینی، محمد محمدی، داوود سیدعباسی، محمدرضا مهدوی- مهدی هاشمی‌نسب، بهزاد داداش‌زاده، مجید نامجومطلق، شاهرخ بیانی، احمدرضا عابدزاده، امیر موسوی‌نیا، محمود کلهر، سعید عزیزیان، غلامرضا فتح‌آبادی، جواد الله‌وردی، پرویز قلیچ‌خانی، اکبر افتخاری، منصور رشیدی، داریوش مصطفوی تا پیش از ین ۳۴ بازیکنی هستند که با لباس هر دو تیم حضور در این دربی را تجربه کرده بودند.

آخرین بازیکنی که از استقلال به پرسپولیس آمد شیخ دیاباته بود که در سه دربی فصل قبل (دو تا لیگ و یکی جام حذفی) به میدان نرفت چرا که یا مصدوم بود یا یحیی نام او را در لیست قرار نداد و به میدان نفرستاد.

غالب بازیکنانی که در زمره لیست ۳۴ نفره فوق قرار می‌گیرند در دربی‌ها حدال بعد از انتقال به تیم رقیب چهره چندان موفقی نداشته اند.شاید آخرین یاغی موفق علیرضا واحدی نیکبخت باشد که بعد از انتقال جنجالی از استقلال به پرسپولیس با پیراهن سرخ دروازه تیم سابقش را باز کرد و البته شادی گل هم داشت.

بهزاد داداش زاده هم دیگر بازیکنی است که بعد از انتقال از استقلال به پرسپولیس در آن دربی جنجالی سال ۱۳۷۳ که ناتمام ماند یک گل زیبا با لباس پرسپولیس مقابل استقلال به ثمر رساند. شاهرخ بیانی هم که مدت کوتاهی به پرسپولیس پیوست و دوباره به استقلال برگشت در دربی معروف سال ۶۵ برای پرسپولیس ۲ گل زد اما یک بار در سال ۶۹ با لباس استقلال دروازه سرخ‌ها را باز کرد که دو گل از این سه گل روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

معروف‌ترین یاغی هم مهدی هاشمی نسب است که بعد از به ثمر رساندن چهار گل با لباس قرمز در دربی،با لباس استقلال نیز موفق به گلزنی شد و غش کرد.

احتمالا مسعود ریگی بی سر و صداترین یاغی تاریخ دربی‌ها خواهد بود که احتمالا نه مثل دیاباته سکونشین است و شاید به میدان برود نه قرار است شبیه نیکبخت با گلزنی  و درخشش، ستاره این مسابقه باشد.

منبع: خبـر ورزشی