پرسپولیس و استقلال در حالی در دیداری معوقه از هفتخه پنجم لیگ برتر فوتبال ایران قرار است فردا (پنجشنبه) به مصاف هم بروند که یکی از چهره‌های ویژه دربی پایتخت، حسین حسینی دروازه‌بان استقلال محسوب می‌شود. حسینی در فصل جدید لیگ برتر عملکرد قابل‌قبولی در خط دروازه آبی‌ها داشته و در حالی در ۱۱ مسابقه، […]

پرسپولیس و استقلال در حالی در دیداری معوقه از هفتخه پنجم لیگ برتر فوتبال ایران قرار است فردا (پنجشنبه) به مصاف هم بروند که یکی از چهره‌های ویژه دربی پایتخت، حسین حسینی دروازه‌بان استقلال محسوب می‌شود. حسینی در فصل جدید لیگ برتر عملکرد قابل‌قبولی در خط دروازه آبی‌ها داشته و در حالی در ۱۱ مسابقه، ۶ گل دریافت کرده که توانسته ۷ کلین‌شیت هم داشته باشد تا هم‌تراز با حسین پورحمیدی، بیشترین کلین‌شیت را در لیگ بیست‌وسوم به‌ثبت رسانده باشد.

دروازه‌بان استقلال کاپیتان اول تیمش هم محسوب می‌شود و وظیفه مهمی را در مسابقه فردا برعهده دارد؛ به‌ویژه آنکه آبی‌ها در فاز دفاعی شرایط ویژه‌ای را دارند و محمدحسین مرادمند و ایمان سلیمی شرایط حضور کامل در دربی پایتخت را ندارند و به نظر می‌رسد که جواد نکونام در دوئل فردا برابر پرسپولیس، راه‌چاره‌ای جز استفاده از آرایش ۴نفره در خط دفاعی تیمش ندارد که این مسئله می‌تواند مسئولیت حسین حسینی در خط دروازه را دشوارتر از دیدارهای قبلی کند.

شروعی تلخ و باورنکردنی در دربی

حسینی در جدال با پرسپولیس به دنبال یک طلسم‌شکنی بزرگ است. او هیچ‌گاه نتوانسته برابر سرخ‌پوشان پایتخت به پیروزی برسد و در طول ۶ سال گذشته که برابر سرخ‌ها به میدان رفته، بیش از آنکه خاطرات شیرینی را در ذهن خود داشته باشد، خاطرات تلخ را تجربه کرده و یکی از مهم‌ترین حسرت‌های دوران فوتبال حسین حسینی، ناکام در کسب پیروزی رسمی در جدال‌های با پرسپولیس بوده است که دروازه‌بان آبی‌پوشان پایتخت امید دارد که بتواند این طلسم را در جدال فردا بشکند.

حسین حسینی نخستین‌بار در دور رفت لیگ هفدهم در درون دروازه استقلال قرار گرفت که در مهار ضربه پنالتی علی علیپور ناموفق بود و گلزنی علیپور باعث شد تا هم حسینی در کلین‌شیت ناکام باشد و هم با باخت دوران حضور خود در دربی پایتخت را آغاز کند. دروازه‌بان باتجربه آبی‌ها بعد از ۳ بازی پیاپی غیبت در ترکیب استقلال در دربی پایتخت، در دور رفت لیگ نوزدهم برابر پرسپولیس به میدان رفت که گل‌به‌خودی حسینی باعث شکست آبی‌ها شد تا در ۲ حضور در دربی، ۲ گل خورده را در کارنامه خود داشته باشد و ۲ باخت را تجربه کرده باشد.

پرسپولیسی ها خاطرات تلخی برای دروازه‌بان استقلال رقم زده اند/ شماره یک آبی‌ها در اندیشه طلسم شکنی بزرگ

۱۰ تجربه، ۴ شکست و فقط یک کلین‌شیت!

دروازه‌بان شماره یک آبی‌ها در دور برگشت لیگ نوزدهم و در جریان تساوی پرسپولیس و استقلال، ۲ گل دریافت کرد و همچنان در حسرت کلین‌شیت در دربی ماند. در جام حذفی هم بازی در طول ۱۲۰ دقیقه برنده نداشت و ۲ تیم با تساوی ۲-۲ کار خود را به پایان بردند. البته که استقلالی‌ها در ضربات پنالتی با درخشش حسینی برنده شدند اما با این‌حال، برد رسمی در کارنامه حسینی (در وقت قانونی) به‌ثبت نرسید. بعد از نیمکت‌نشینی در دربی پایتخت در دور رفت‌وبرگشت لیگ بیستم، حسینی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی در خط دروازه آبی‌ها حضور پیدا کرد که در روز برد استقلال در ضربات پنالتی، حسینی توانست اولین کلین‌شیت خود در تاریخ دربی را به‌ثبت برساند.

حسینی بعد از در دور رفت لیگ بیست‌ویکم و در جریان تساوی بدون گل سرخابی‌ها، دومین کلین‌شیت پیاپی خود در دربی پایتخت را به‌ثبت رساند اما بعد از آن، در ۴ دربی نتوانسته کلین‌شیت داشته باشد و ۲ باخت و ۲ تساوی در کارنامه دروازه‌بان استقلال دیده می‌شود تا در ۱۰ حضور رسمی حسین حسینی در خط دروازه آبی‌ها در دربی پایتخت، او هیچ‌گاه برد در وقت قانونی را تجربه نکرده باشد و با پذیرش ۱۲ گل، ۴ بار برابر پرسپولیس شکست خورده باشد. باید دید در دوئل فردای پرسپولیس و استقلال، آیا حسین حسینی موفق به طلسم‌شکنی خواهد شد و اولین پیروزی رسمی‌اش برابر پرسپولیس را با پیراهن استقلال به‌دست می‌آورد یا خیر.

بیشتر بخوانید: نکونام: با آغوش باز به سمت یحیی می‌روم/ فردا مشخص می‌شود قیمت‌ها چگونه است!/ افرادی که می گویند باید قهرمان شویم و دربی را ببریم دشمن استقلال هستند

منبع: خبـر ورزشی