به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، دومین مرحله مسابقات گرنداسلم در سال ۲۰۲۳ (انتخابی المپیک پاریس) از امروز آغاز و تا ۲۶ آذرماه ادامه دارد. این پیکار‌ها در ۲ بخش مقدماتی و اصلی به میزبانی چین در شهر ووشی با حضور ۱۲۹ تکواندوکار انجام می‌شود. در روز نخست مرحله مقدماتی، تکواندوکاران اوزان ۶۸- […]

- سلیمی تنها مدال‌آور روز نخست / ۳ نماینده ایران راهی دور نهایی شدند

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، دومین مرحله مسابقات گرنداسلم در سال ۲۰۲۳ (انتخابی المپیک پاریس) از امروز آغاز و تا ۲۶ آذرماه ادامه دارد. این پیکار‌ها در ۲ بخش مقدماتی و اصلی به میزبانی چین در شهر ووشی با حضور ۱۲۹ تکواندوکار انجام می‌شود.

در روز نخست مرحله مقدماتی، تکواندوکاران اوزان ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم روی شیاپچانگ رفتند و متین رضایی، ابوالفضل یعقوبی و آرین سلیمی جواز حضور در دور بعدی را به دست آوردند.

تیم ایران در روز نخست ۱۰ نماینده داشت که حاصل آن تنها یک مدال برنز و رسیدن سه نماینده کشورمان به مرحله نهایی بود.

نتایج نمایندگان ایران بدین شرح است:

وزن ۶۸- کیلوگرم

ابوالفضل یعقوبی برابر نوربیک از قزاقستان، هو جو جین از کره جنوبی و لی هون از کره جنوبی پیروز شد، اما در یک‌چهارم به لی یان از چین باخت و حذف شد.

سروش احمدی مقابل کانگ سئو از کره‌جنوبی به برتری رسید و سپس به متین رضایی دیگر نمایندکاه کشورمان نتیجه را واگذار کرد و به کار خود پایان داد.

متین رضایی کارش را با برتری مقابل لی یو از چینو سروش احمدی آغاز کرد و سپس یونگ کیم از کره جنوبی را بُرد. نماینده کشورمان در نیمه‌نهایی مقابل یوشای لیانگ حریف سرشناس چینی به میدان رفت و ۲ بر یک شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رسید. او در رده‌بندی هم به لی یان از چین باخت و از رسیدن به مدال بازماند.

محمدصادق دهقانی، امیررضا غلامی و عرفان بزرگی نیز در همان دور نخست برابر حریفان شکست خورده و حذف شدند. در دور نخست به لی جی از کره‌جنوبی باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

۸۰+ کیلوگرم

سجاد مردانی و سروش احمدی در همان اولین مبارزه، مغلوب حریفان شده و به کارشان پایان دادند. علیرضا نادعلیان با برتری مقابل کابلان از قزاقستان و باخت به آرین سلیمی از دور مسابقات کنار رفت. مهدی عابدینی برابر منگ لی از چین برنده شد و در ادامه به لارین از روسیه باخت و حذف شد.

آرین سلیمی برابر نورگازین از قزاقستان، علیرضا نادعلیان از ایران و کانگ از کره‌جنوبی پیروز شد و سپس به لارین از روسیه باخت و از رسیدن به فینال بازماند. آرین در رده‌بندی باید با ایوان ساپینا از کرواسی مبارزه می‌کرد که با حضور نیافتن حریف، برنده اعلام شد و برنز گرفت.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا