علی جباری یکی از چهره‌های فراموش نشدنی استقلال است که بارها با پیراهن آبی مقابل پرسپولیس در دربی پایتخت به میدان رفته و سابقه گلزنی در این دیدار را هم دارد. پیرامون دربی و شرایط استقلال با علی جباری همکلام شدیم که حرف های او را در ادامه می خوانید: وضعیت استقلال در آستانه دربی […]

- استقلال در دربی طلسم شده؟ من این حرف ها را قبول ندارم/ تیم ما منطقی تر از پرسپولیس بازی می کند

علی جباری یکی از چهره‌های فراموش نشدنی استقلال است که بارها با پیراهن آبی مقابل پرسپولیس در دربی پایتخت به میدان رفته و سابقه گلزنی در این دیدار را هم دارد. پیرامون دربی و شرایط استقلال با علی جباری همکلام شدیم که حرف های او را در ادامه می خوانید:

وضعیت استقلال در آستانه دربی را چطور می‌بینید؟

با وجود مشکلاتی که از ابتدای فصل داشتیم، شرایط استقلال خوب و نتایج آن قابل قبول است ان صدرنشین جدول هستیم و همین مسئله نشان می‌دهد بچه‌ها و کادر فنی انصافاً کارشان را خوب انجام داده‌اند. حالا از اینجا به بعد مدیریت هم باید سعی کند هیچ مشکلی برای تیم ایجاد نشود. در رابطه با بازی با پرسپولیس به نظرم بازیکنان و مربیان استقلال اصلاً حواسشان را به کرکری‌های رایج ندهند و فقط همان وظیفه‌ای که جواد نکونام برایشان تعریف کرده را انجام بدهند. نکونام کارش را بلد است و اگر بازیکنان تحت تاثیر قرار نگیرند، میتوانند پرسپولیس را ببرند.

شرایط پرسپولیس چگونه است؟

پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنان خوبی هم دارد. به نظرم استقلال منطقی‌تر فوتبال بازی می‌کند یکی از راهکارهای مهمی که می‌تواند در مسابقه پنجشنبه به ما کمک کند یارگیری منطقه‌ای با پرسپولیسی‌ها و جلوگیری از پا به توپ شدن آنهاست. هرچقدر در داخل زمین استقلال توپ کمتر به پرسپولیسی‌ها برسد، آنها قدرت مانور محدودتری خواهند داشت.

استقلال نزدیک به ۶ سال است که در جریان مسابقه ۹۰ دقیقه‌ای نتوانسته پرسپولیس را شکست بدهد. به نظرتان این طلسم پنجشنبه می‌شکند؟

ببین من چنین قواعدی را قبول ندارم اینکه می‌گویند طلسم شده را اصلاً نمی‌پذیرم چون ما دو مرتبه متوالی پرسپولیس را در رقابت‌های جام حذفی شکست دادیم. وقت‌های اضافه و حتی ضربات پنالتی هم جزو مسابقه است درغیر این صورت اصلا مد نظر قرار نمی‌گرفت. هواداران استقلال نباید از این مسئله دلخور باشند به هرحال گاهی اوقات پیروزی‌ها به شکل دیگری رقم می‌خورد. البته اگر پنجشنبه بازی را ببریم، همه این مسائل فراموش خواهد شد.

به نظر شما کدام بازیکنان استقلال می‌توانند نقش کلید پیروزی این تیم مقابل پرسپولیس را ایفا کنند؟

استقلال در سال‌های گذشته چنین نفراتی داشت. بازیکنانی مانند جانواریو و مجتبی جباری که گاهی اوقات قفل بازی را باز می‌کردند اما الان شرایط تاکتیکی تیم عوض شده و به قول معروف استقلال “تیم ورک” کار می‌کند. این مسئله اصلاً بد و ضعف نیست چون ساختار تاکتیکی متفاوت شده است. با همه این حرف‌ها معتقدم اگر به گوستاوو بلانکو خوب توپ برسانند، او می‌تواند کلید پیروزی استقلال قلمداد شود.

این روزها دوباره بحث‌های زیادی پیرامون حذف شدن استقلال از لیگ قهرمانان به خاطر عدم دریافت مجوز حرفه‌ای به گوش می‌رسد و هواداران از این مسئله فوق العاده نگران هستند.

من به طرفداران می‌گویم که مطمئن باشند چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و استقلال از آسیا حذف نخواهد شد. البته در دوره قبلی استقلال را با برنامه از لیگ قهرمانان حذف کردند اما در این دوره مطمئن هستم با پیگیری‌های وزیر و علی خطیر چنین اتفاقی برای استقلال رخ نمی‌دهد. ما همه نگرانیم و دلمان می‌خواهد مشکلات استقلال هرچه زودتر حل شود ولی در عین حال امیدوار هم هستیم چون وقتی آقای خطیر در تلویزیون با صراحت می‌گوید اجازه نمی‌دهد استقلال حذف شود، همه دلگرم می‌شوند.

محمود مشحون یکی از استقلالی‌های قدیمی و رئیس سابق فدراسیون بسکتبال که سال‌ها عضو تیم بسکتبال تاج (استقلال) بود، چشم از جهان فرو بست. از طرف دیگر ۲۳ آذر روز تولد ناصر حجازی است به همین خاطر گروهی از استقلالی‌ها معتقدند اگر استقلال دربی را برد باید این پیروزی را به روح مشحون و ناصر خان تقدیم کند. نظر شما در این رابطه چیست؟

اول از همه به خانواده ورزش و البته خانواده محترم مشان بابت درگذشت محمود عزیز تسلیت می‌گویم. او سال‌ها با من هم باشگاهی بود و با یکدیگر سفرهای خارجی متعددی هم رفته بودیم. انسانی بسیار فرهیخته و آگاه بود که در بسکتبال فوق العاده توانمندی داشت. در مورد پیشنهاد هواداران استقلال نیز من کاملاً با آنها موافق هستم. امیدوارم استقلال دربی را ببرد و این پیروزی بزرگ را به روح محمود و ناصر تقدیم کند.

منبع: خبـر ورزشی