مهدی فنونی‌زاده بازیکن اسبق تیم استقلال با تجربه چندین بار حضور در مسابقات دربی در گفتگو با خبر ورزشی، درباره مصاف تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: اینقدر بازی‌ها را طولانی کردند و در حد فاصل مسابقات تعطیلی به وجود آوردند تا ما چند مصدوم بدهیم و نتوانیم با تمام قدرت مقابل پرسپولیس به میدان […]

- مریخی‌ها هم فهمیدند پارسال پرسپولیس چطور دو جام گرفت/ استقلال بازیکن از رونالدو بهتر دارد/ امشب گل‌محمدی کابوس VAR می‌بیند

مهدی فنونی‌زاده بازیکن اسبق تیم استقلال با تجربه چندین بار حضور در مسابقات دربی در گفتگو با خبر ورزشی، درباره مصاف تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: اینقدر بازی‌ها را طولانی کردند و در حد فاصل مسابقات تعطیلی به وجود آوردند تا ما چند مصدوم بدهیم و نتوانیم با تمام قدرت مقابل پرسپولیس به میدان برویم اما همین استقلال بدون دو مدافعش هم از پرسپولیس سرتر است.

وی افزود: اگر دربی در همان شهریور ماه برگزار می‌شد تا الان گل محمدی را برکنار کرده بودند. چون تیم نکونام لااقل با سه گل پرسپولیس را شکست می‌داد اما اینقدر تیم ما را در تعطیلات طولانی مدت و پرتعداد لیگ برتر اسیر کردند تا روند خوب تیممان از بین برود. هرچند که استقلال با همه این مشکل آفرینی‌ها باز هم با ۲۴ امتیاز در صدر جدول است.

فوتبالیست قدیمی استقلال خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقلال بازیکنان خوبی در اختیار دارد که از آن جمله می‌توان به مهرداد محمدی اشاره کرد. من خودم مدافع بودم و می‌دانم رویارویی مقابل بازیکنانی مثل مهرداد محمدی تا چه اندازه دشوار است. اگر پرسپولیسی‌ها که مقابل النصر عربستان نتوانستند از پس رونالدو بر بیایند پس باید بدانند تیم ما اگر رونالدو ندارد از او بهترش را در اختیار دارد.

فنونی‌زاده همچنین با ابراز خرسندی از استفاده کمیته داوران از تجهیزات کمک داور ویدیویی در دیدار دربی رفت این موضوع را به سود استقلال و به ضرر پرسپولیس دانسته و تاکید کرد: با اینکه این همه به پرسپولیس در این فصل با اشتباهات داوری امتیاز داده‌اند ولی باز هم این تیم ۴ امتیاز از استقلال عقب است این در شرایطی بوده که به گفته همه کارشناسان استقلال لااقل در این فصل از ۱۰ بازی در ۵ دیدار بابت داوری ضربه خورده است.

وی اضافه کرد: مطمئناً امشب یحیی گل محمدی و دیگر اعضای کادر فنی تیمش کابوس کمک داور ویدیویی را خواهند دید. گرچه همین کمک داور ویدیویی در لیگ قهرمانان آسیا به کمکشان آمد اما آنجا هم با کمک داور حتی در بازی با النصر که ۱۰ نفره شده بود نتوانستند آن تیم را شکست بدهند. قطعاً بودن کمک داور ویدیویی خودش باعث پایین رفتن اعتماد به نفس پرسپولیسی‌ها خواهد شد.

بازیکن قدیمی استقلال همچنین درباره پیش‌بینی‌اش از دربی توضیح داد: واقعاً می گویم که اینقدر بابت این دربی و پیروزی استقلال مطمئن هستم که اگر قبلاً در دیدارهای پیشتر با اطمینان از برد حرف می‌زدم الان هزار برابر مطمئن هستم که نکونام تیمش را طوری به میدان می‌فرستد که با چند گل اختلاف برنده از زمین خارج شود.

فنونی‌زاده در پایان با اشاره به حضور هواداران در دربی و اتفاقات فصل گذشته لیگ برتر گفت: امیدوارم همه چیز در این مسابقه مرد و مردانه پیش برود و عوامل بیرونی در نتیجه دربی دخیل نباشند. سال گذشته مریخی‌ها هم متوجه شدند که چرا استقلال که قهرمان سوپرجام شده بود و با قدرت در لیگ بیست و یکم این عنوان را به خودش اختصاص داده بود در هیچ یک از دو جام حذفی و لیگ برتر قهرمان نشد. بچه‌های استقلال باید انتقام فصل پیش را بگیرند البته اگر عوامل بیرونی دخالتی در بازی نداشته باشند.

منبع: خبـر ورزشی