به گزارش زیرنویس ، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: این چهارمین دور تحریم‌هایی است که ما از زمان حمله هولناک حماس در هفتم اکتبر اعمال کرده‌ایم. وی با بیان اینکه این تحریم ها با هماهنگی با انگلیس اعمال شده است، اعلام کرد که «همزمان چندین مقام مهم […]

به گزارش زیرنویس ، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: این چهارمین دور تحریم‌هایی است که ما از زمان حمله هولناک حماس در هفتم اکتبر اعمال کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این تحریم ها با هماهنگی با انگلیس اعمال شده است، اعلام کرد که «همزمان چندین مقام مهم حماس را هدف تحریم قرار می دهیم».

آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی علیه حماس اعلام کرد که هشت مقام مقاومت و نماینده آنها را هدف قرار می‌دهد.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا این افراد به مدیریت شبکه مالی حماس کمک می‌کنند. این تحریم ها، دسترسی این افراد به دارایی ها و حساب های بانکی را مسدود می کند و از تجارت آنها با آمریکایی ها جلوگیری می کند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا نیز آمده است که این تحریم‌ها «مقامات اصلی حماس را که در مدیریت امور مالی این گروه دست دارند و منافع آن در خارج از کشور را نمایندگی می‌کنند»، هدف قرار می‌دهد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: «حماس همچنان به شدت به شبکه‌هایی از مقاماتی که در جایگاه‌های مناسبی قرار دارند، اتکا دارد و آنها از اختیارات قضایی به ظاهر مجاز برای هدایت کارزارهای جمع‌آوری کمک‌های مالی به نفع این گروه استفاده می‌کنند، و این درآمدهای غیرقانونی را برای پشتیبانی از فعالیت‌های نظامی این گروه در غزه هدایت می‌کنند.»

بر اساس اعلام آمریکا، تحریم های جدید شامل افراد مستقر در غزه، کرانه باختری، لبنان و ترکیه است. در میان آنها اسماعیل برهم قرار دارد که وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده یکی از اعضای دفتر سیاسی نوار غزه بوده و با ظاهر جبارین وزیر دارایی حماس که او نیز تحت تحریم است، همکاری می کند تا کمک های مالی جهانی را به حماس منتقل کند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا اسماعیل موسی احمد برهم ساکن غزه، هارون منصور یعقوب ناصرالدین ساکن ترکیه، علی عبد الرحمان برکه ساکن لبنان، جهاد محمد شاکر یغمور نماینده حماس در ترکیه، ماهر ربحی عبید مقیم لبنان، نزار محمد عوادالله ساکن غزه، حسن الوردیان نماینده بیت لحم، و مهمت کایا مقیم ترکیه،‌ افرادی هستند که امروز تحریم شده‌اند.

منبع : ایرنا

منبع خبر: رکنـا