به گزارش خبرنگار مهر، حسن نورانی عصر چهارشنبه در نشست با مسئولان واحد ایثارگران دستگاه‌ها و سازمان‌های استان خوزستان بیان کرد: کار برای خانواده شهدا بزرگ و بلند مرتبه است. مسئولان و مشاوران ایثارگران، همکار و همراه و امین ما در بنیاد شهید هستند. وی با تأکید بر ارتباط بیشتر مسئولان واحد امور ایثارگران سازمان‌ها […]

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نورانی عصر چهارشنبه در نشست با مسئولان واحد ایثارگران دستگاه‌ها و سازمان‌های استان خوزستان بیان کرد: کار برای خانواده شهدا بزرگ و بلند مرتبه است. مسئولان و مشاوران ایثارگران، همکار و همراه و امین ما در بنیاد شهید هستند.

وی با تأکید بر ارتباط بیشتر مسئولان واحد امور ایثارگران سازمان‌ها با بنیاد شهید گفت: علاقه‌مندیم کاری بکنیم که واحد ایثارگران دستگاه‌ها با همکاری مسئولان واحد امور ایثارگران سازمان‌ها یک فضای فرمایشی و نمادین نباشد.

نورانی با اشاره به طرح «هر اداره یک بنیاد شهید» تصریح کرد: اگر خانواده شهیدی به دستگاهی مراجعه کرد اما تکریم درستی نشد، نباید به بنیاد شهید مراجعه کند بلکه باید به نماینده بنیاد شهید در آن دستگاه مراجعه کند تا کار خانواده شهید را پیگیری کند. این تکریم خانواده شهید و ایثارگران است. انتظار ما فعال شدن امور ایثارگران در دستگاه‌ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تأکید کرد: قبول نداریم که واحد ایثارگران یک سازمان، در حد یک تابلو بماند. واحد امور ایثارگران نه تنها مشاور ایثارگران سازمان بلکه باید ابزاری داشته باشد تا امور ایثارگران را پیگیری کند و بانی و مروج فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه خود باشد.

نورانی بر برگزاری مستمر نشست با مسئولان واحد ایثارگران دستگاه‌ها و سازمان‌های خوزستان و تشکیل گروه بازرسی ایثارگران دستگاه‌ها در راستای تقویت امور ایثارگران دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: طبق قانون، با ابلاغ رئیس جمهور، حداقل یک درصد از بودجه هر دستگاه باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد که سهم هر دستگاه مشخص شده است.

مدیرکل بنیاد خوزستان ادامه داد: طبق ابلاغ شورای ترویج موظف هستیم عملکرد تک‌تک مسئولان واحدهای امور ایثارگران را جمع‌آوری و گزارش آن را ارائه دهیم که در پایان از پنج دستگاه که عملکرد بهتری دارند، تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به کنگره شهدای خوزستان گفت: دستگاه‌ها به این کنگره توجه خاص داشته باشند. بنیاد شهید مسئول دو کمیته تکریم و آمار و اطلاعات است. تقاضای ما این است که طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا جدی گرفته شود.

منبع: مـهر