تیم پرسپولیس در شرایطی به مصاف استقلال می‌رود که این بازی  از درجه اهمیت بسیار زیادی برای شاگردان یحیی گل‌محمدی برخوردار است و  سرخپوشان بدون پیروزی در این بازی شانسی برای صدرنشینی نیم فصل نخواهند داشت. با این حال این دیدار نکته دیگری هم برای پرسپولیس دارد. آنها با نتایج درخشان سال‌های اخیر در مقابل استقلال سرانجام توانستند اختلاف […]

- برای اولین بار در تاریخ دربی؛ پرسپولیس در جایگاهی که تا حالا نبود

تیم پرسپولیس در شرایطی به مصاف استقلال می‌رود که این بازی  از درجه اهمیت بسیار زیادی برای شاگردان یحیی گل‌محمدی برخوردار است و  سرخپوشان بدون پیروزی در این بازی شانسی برای صدرنشینی نیم فصل نخواهند داشت.

با این حال این دیدار نکته دیگری هم برای پرسپولیس دارد. آنها با نتایج درخشان سال‌های اخیر در مقابل استقلال سرانجام توانستند اختلاف همیشگی در تعداد بردهای دربی را کم و کمتر کنند و در نهایت با برد فینال جام حذفی، برای اولین بار در تاریخ دربی از رقیب سنتی خود پیش بیفتند.

پرسپولیس اکنون ۲۷ برد در مجموع دربی‌ها دارد و استقلال ۲۶ بار برنده شده است. البته سه برد استقلال در بازیهای دوستانه بوده تا آمار رسمی سرخپوشان فاصله بیشتری داشته باشد.

حالا شاگردان یحیی در این دربی باید تلاش کنند تا این برتری خود در آمار و ارقام را نیز حفظ کنند که این بهترین موقعیت تاریخ پرسپولیس در دربی نیز محسوب می‌شود.

آخرین باخت پرسپولیس جریان بازی مقابل استقلال به لیگ هفدهم برمی‌گردد که وریا غفوری تک گل بازی را به ثمر رساند تا وینفرد شفر، تیم برانکو را شکست داده باشد.

منبع: خبـر ورزشی