«تابناک با تو» – همه‌ی مردان سلیقه‌ی یکسانی در مورد ظاهر خانم‌ها ندارند؛ مثلاً بعضی از آن‌ها فرم بخصوصی از اندام را می‌پسندند و برای بعضی از آن‌ها هم فرم اندام اصلاً اهمیتی ندارد، اما به ویژگی‌های دیگری در زنان توجه می‌کنند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که چیز‌های زیادی در خصوص ظاهر زنان وجود […]

چند ویژگی در زنان که مردان را مثل آهنربا جذب می کند (روزیاتو)«تابناک با تو» – همه‌ی مردان سلیقه‌ی یکسانی در مورد ظاهر خانم‌ها ندارند؛ مثلاً بعضی از آن‌ها فرم بخصوصی از اندام را می‌پسندند و برای بعضی از آن‌ها هم فرم اندام اصلاً اهمیتی ندارد، اما به ویژگی‌های دیگری در زنان توجه می‌کنند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که چیز‌های زیادی در خصوص ظاهر زنان وجود دارد که توجه مردان را به طور ناخودآگاه به خود جلب می‌کند.

۱- صدا و طرز صحبت

چند ویژگی در زنان که مردان را مثل آهنربا جذب می کند (روزیاتو)

دانشمندان در ابتدا پی بردند مرد‌ها زنانی را ترجیح می‌دهند که صدای زنانه‌ی بلندی دارند. مریلین مونرو نمونه‌ای از یک صدای ایده آل زنانه از نظر مردان است. صدا‌های جیغ مانند مانند کیم کارداشیان و الن پیج، کمترین جذابیت را برای مردان دارد.

دلیلش این است که صدا‌های بلند زنانه تداعی گر جوانی هستند که معادل جذابیت محسوب می‌شود. زنان مسن‌تر صدا‌های جیغ مانندی دارند.

پژوهش دیگری هم نشان داد که مرد‌ها زنانی را ترجیح می‌دهند که طرز صحبت کردن آن‌ها شبیه به خودشان است. منظور نحوه‌ی بیان کلمات و حروف، سرعت صحبت کردن و دیگر جزئیات است.

۲- قد

چند ویژگی در زنان که مردان را مثل آهنربا جذب می کند (روزیاتو)

همه می‌دانند که مردان بیشتر اوقات زنان کوتاه‌تر از خود را ترجیح می‌دهند. با این حال، بسیاری از مردان خود قدی کوتاه‌تر از متوسط دارند. به همین دلیل، گرچه مردان بلند قد به دنبال زنان کوتاه قد می‌گردند، اما مردان کوتاه قد زنانی که قدی نزدیک به قد خود دارند را ترجیح می‌دهند.

۳- سن

چند ویژگی در زنان که مردان را مثل آهنربا جذب می کند (روزیاتو)

در بیشتر زوج‌هایی که می‌بینیم مرد بزرگ‌تر از زن است. با این حال، زوج‌های زیادی هم هستند که در آن‌ها زن سن بالاتری از مرد دارد.

داشمندان مدعی هستند مردان پیش از ۲۰ سالگی و پس از ۳۰ سالگی بیشتر به زنان ۲۴ تا ۲۵ سال تمایل دارند، به این دلیل که احتمال بارداری زنان در این سن بیشتر است. البته مردان لزوماً به دنبال بچه دار شدن نیستند، بلکه فرآیند تکامل این ذهنیت را در آن‌ها به وجود آورده است. چرا که در گذشته مردانی که با زنان ۲۴ تا ۲۶ سال ارتباط جنسی داشتند، بیشتر از سایر مردان صاحب فرزند بودند.

مردان بالای ۳۰ سالی که زنان بزرگ‌تر از خود را ترجیح می‌دهند با این تئوری قابل توضیح نیستند. احتمالاً در این مورد باید به دنبال دلایل و انگیزه‌های روانشناختی گشت. با شاید هم به این دلیل باشد که مردان هرگز زنان را صرفاً بر اساس یک معیار جذابیت انتخاب نمی‌کنند.

۴- رنگ چشم

چند ویژگی در زنان که مردان را مثل آهنربا جذب می کند (روزیاتو)

دانشمندان می‌گویند مردان چشم آبی، زنان چشم آبی را ترجیح می‌دهند. به گفته‌ی آن ها، دلیلش این است که به کمک رنگ چشم‌های فرزند آینده‌ی خود می‌توانند متوجه شوند که انتخاب درستی داشته اند یا خیر.

مردانی که چشمان قهوه‌ای یا سبز دارند به ندرت زنان چشم آبی را ترجیح می‌دهند.

البته ترجیح مردان چشم آبی برای انتخاب زنانی با چشمان همرنگ خود منطقی به نظر می‌رسد. اما حقیقت این است که حتی اگر هم مادر و هم پدر چشم آبی باشند هم ممکن است، فرزندشان چشم قهوه‌ای از آب درآید.

۵- آرایش

چند ویژگی در زنان که مردان را مثل آهنربا جذب می کند (روزیاتو)

تحقیقی در سال ۲۰۱۴ نشان داد مردان زنانی را ترجیح می‌دهند که آرایش ملایمی دارند. بعضی زنان با آنکه خود علاقه‌ای به آرایش تند ندارند، اما تصور می‌کنند که مرد‌ها اینگونه هستند و به همین دلیل این کار را انجام می‌دهند؛ بنابراین زنانی که آرایش غلیظی دارند ممکن است مردانی که سعی در جذب آن‌ها را دارند را از خود دور کنند.

۶- اختلاف پهنای کمر و لگن

چند ویژگی در زنان که مردان را مثل آهنربا جذب می کند (روزیاتو)

دانشمندان دست به پژوهشی زدند که آن‌ها را به این نتیجه رساند که مردان اطلاعات مربوط به زنانی که اختلاف پهنای کمر و لگن «ایده آل» آن‌ها را دارند را بهتر به خاطر می‌سپرند. چنین زنانی بیشترین جذابیت را برای مردان دارند.

بر اساس این پژوهش، اختلاف پهنای کمر و لگن ایده آل ۰/۷ است. محاسبه‌ی آن بسیار ساده است. پهنای کمر و لگن خود را اندازه بگیرید، سپس پهنای لن را تقسیم بر پهنای کمر کنید.

به گفته‌ی دانشمندان، مدل‌هایی مانند کیت ماس و کلی بروک و بازیگرانی مانند مریلین مونرو و جسیکا آلبا، از این اختلاف پهنای کمر و لگن ایده آل برخوردارند، با اینکه هر یک اندام کاملاً متفاوتی از یکدیگر دارند.

۷- حلقه چشمی

چند ویژگی در زنان که مردان را مثل آهنربا جذب می کند (روزیاتو)

حلقه‌ی چشمی یک حلقه‌ی تیره رنگ دور عنبیه‌ی چشم است. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که حلقه‌های چشمی پهن مردان را بیشتر جذب می‌کند. شاید به این خاطر باشد که زنان جوان‌تر حلقه‌ی چشمی پهن تری دارند، اما حتی زنان سن بالاتری که حلقه‌ی چشمی پهنی دارند هم برای مردان بسیار جذاب اند.

۸- رنگ مو

چند ویژگی در زنان که مردان را مثل آهنربا جذب می کند (روزیاتو)

محققان دست به پژوهشی زدند که نشان داد کدام زنان در کلاب‌های شبانه بیشتر دعوت به رقص می‌شوند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که مردان زنان مو طلایی را بیشتر از بقیه دعوت به رقص می‌کنند. جایگاه دوم به زنان مو قهوه‌ای تعلق داشت و زنان مو قرمز کمترین جذابیت را برای مردان داشتند.

به عقیده‌ی محققان، دلیل این امر نه خود رنگ مو، بلکه آمدن رنگ مو به رنگ پوست است.

۹- طول پا‌ها

چند ویژگی در زنان که مردان را مثل آهنربا جذب می کند (روزیاتو)

محققان با انجام یک پژوهش به این نتیجه رسیدند که مردان زنانی را ترجیح می‌دهند که پا‌های بلندتری دارند. این امر ضدیتی با علاقه‌ی مردان به زنان کوتاه قد ندارد، چرا که منظور بلند بودن طول پا نست به بدن است، نه داشتن پا‌هایی بسیار بلند. در حقیقت، پا‌ها باید بلندتر از بقیه‌ی بدن به نظر برسند.

۱۰- گودی کمر

چند ویژگی در زنان که مردان را مثل آهنربا جذب می کند (روزیاتو)

گودی کمر یکی دیگر از معیار‌های زیبایی زنانه در چشم مردان است که به واسطه‌ی فرآیند تکامل در ذهن آن‌ها شکل گرفته است. به طور متوسط، زاویه‌ی میان پشت و باسن باید حدود ۴۵/۵ درجه باشد. این میزان گودی بیشترین جذابیت را برای مردان دارد.

دلیلش این است که در گذشته (همانطور که حالا نیز هست) این گودی به زنان این امکان را می‌داد که در دوران بارداری متحمل کمر درد نشوند. درست است که بسیاری از زنان باردار دچار کمر درد می‌شوند، زنانی که از گودی کمر «مناسب» برخوردار نیستند، بیشتر مستعد کمر درد هستند.

منبع: روزیاتو

+