گام‌هایی در مسیر خودسازی که زندگی شما را متحول می‌کند
گام‌هایی در مسیر خودسازی که زندگی شما را متحول می‌کند

ذهن سالم پیش‌نیاز بدن سالم و زندگی شاد است. توجه و مراقبت از سلامت روان یک امر تجملاتی نیست، بلکه یک ضرورت در زندگی امروز است. اگر از یک اختلال در روان خود رنج می‌برید، کمک گرفتن از یک متخصص مهم است، اما چندین استراتژی برای رشد شخصی وجود دارد که می‌توانید قبل از مشورت […]

- گام‌هایی در مسیر خودسازی که زندگی شما را متحول می‌کند

ذهن سالم پیش‌نیاز بدن سالم و زندگی شاد است. توجه و مراقبت از سلامت روان یک امر تجملاتی نیست، بلکه یک ضرورت در زندگی امروز است. اگر از یک اختلال در روان خود رنج می‌برید، کمک گرفتن از یک متخصص مهم است، اما چندین استراتژی برای رشد شخصی وجود دارد که می‌توانید قبل از مشورت با یک درمانگر و مشاور، از آن‌ها در زندگی خود استفاده کنید.

در این مطلب ۸ گام برای بهبود سلامت روانی و کیفیت زندگی آورده شده است.

بدن سالم: ارتباطی قوی بین بدن سالم و ذهن سالم وجود دارد. ارتباط ذهن و بدن امری است که در چندین تحقیق اثبات شده است. با ایجاد تغییرات کوچک در سبک زندگی خود شروع کنید. سیگار را ترک کنید، یک برنامه تمرینی آماده کنید، غذای سالم بخورید و معاینات منظم پزشکی را انجام دهید.

برنامه خواب منظم: در زندگی پر سرعت ما، گاهی اوقات حفظ برنامه خواب دشوار است، اما کمبود خواب می‌تواند عواقب شدیدی داشته باشد. به تعویق انداختن خواب برای رسیدن به برخی از سرگرمی‌ها یا کار‌ها می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما در درازمدت بیشتر ضرر دارد تا فایده؛ بنابراین رعایت بهداشت خواب و داشتن یک چرخه خواب منظم مهم است.


بیشتر بخوانید


 کاهش استرس: تکنیک‌های سلامت روان مانند تمرینات تنفس عمیق، حتی اگر به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه در روز انجام شوند، دارای خواص شگفت‌انگیز کاهش استرس هستند. تکنیک‌هایی مانند تنفس ۲:۴ یا ۴:۷:۸ ساده و موثر هستند.

پیروی از یک برنامه منظم: داشتن یک برنامه منظم، ثبات و استمرار را به ارمغان می‌آورد که به احساس استرس یا اضطراب کمتر کمک می‌کند. می‌توان با یک روتین ساده صبحگاهی یا شبانه با دو سه فعالیتی که به طور مداوم انجام می‌شود، شروع کرد.

 ارتباطات خوب: ایجاد روابط سالم برای ارتقای سلامت روحی و روانی بسیار مهم است. همراهی و دوستی معنادار نه‌تنها به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند، بلکه به رشد شخصی نیز کمک می‌کند.

 اجتناب از مسائلی که تأثیر منفی روی ما می‌گذارد: مانند روابط سمی و رسانه‌های اجتماعی که می‌تواند تأثیرات مخربی بر سلامت روان ما داشته باشد.

 درمان: این یک افسانه است که فقط کسانی که دارای اختلال سلامت روان هستند نیاز به مشاوره یا درمان دارند. هرکسی که می‌خواهد خودش را بشناسد و روی خودش کار کند، می‌تواند مشاوره را انتخاب کند. یادگیری مهارت‌ها و تکنیک‌های زندگی برای کار بر روی احساسات و الگو‌های تفکر، بیش از حد به شما کمک می‌کند تا نه‌تنها برای دیگران بلکه برای خودتان نیز فرد بهتری شوید.

منبع: همشهری آنلاین

+