به گزارش زیرنویس، انسیه خزعلی روز چهارشنبه در نشست هم‌افزایی بانوان پژوهشگر، فرهیخته و تاثیرگذار به مناسبت هفته پژوهش که با حضور بانوان نخبه دانشگاهی برگزار شد، یاد زنان و دانشجویان غزه که تعداد زیادی از دانشجویان و اساتید آنها به شهادت رسیدند را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد: شرایطی فراهم شود که هر […]

به گزارش زیرنویس، انسیه خزعلی روز چهارشنبه در نشست هم‌افزایی بانوان پژوهشگر، فرهیخته و تاثیرگذار به مناسبت هفته پژوهش که با حضور بانوان نخبه دانشگاهی برگزار شد، یاد زنان و دانشجویان غزه که تعداد زیادی از دانشجویان و اساتید آنها به شهادت رسیدند را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد: شرایطی فراهم شود که هر کسی بتواند در حد امکانات خود سختی و رنجی که این افراد متحمل شدند را جبران کند.

وی با بیان اینکه جامعه جهانی سکوت می‌کند یا اگر محکومیت لفظی هم باشد با وتو همراه می‌شود، اظهار داشت: اکنون مشخص شده است که همه تبلیغات دموکراسی و حقوق‌ بشر غرب وسیله‌ای برای زورگویی و سلطه‌گری است.

خزعلی با اشاره به حضور در جمع نخبگان دانشگاهی افزود: اگر می‌خواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و حرفمان شنیده شود باید از نظر علمی قوی و مجهز شویم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: هیچ‌ چیزی مانند علم و فرهنگ نمی‌تواند نفوذ پایدار و ماندگار داشته باشد. باید علم را با فرهنگ و تزکیه همراه کنیم تا علم بتواند تاثیرگذار باشد و در خدمت بشریت قرار گیرد.

وی با اشاره به سخنان بانوان در این نشست و موضوع تبعیض مثبت برای بانوان، گفت: عدالت اگر برقرار شود در جای خود تبعیض مثبت را می‌آورد و اگر عدالت را رواج دهیم، به‌طور قطع، بانوان به امتیازات مثبتی دست می‌یابند.

خزعلی با بیان اینکه برای هر فرزند یک سال سنوات به بانوان داده می‌شود، گفت: این موارد برای بانوان شاغل انجام شده و موضوعات دیگر در حال پیگیری است.

وی با اشاره به تصویب شغل منعطف در ستاد زن و خانواده گفت: بر مبنای وظیفه هر دستگاه، شغل منعطف برای بانوان در نظر گرفته می‌شود. برای برخی مشاغل دورکاری می‌توان در نظر گفت و البته برای برخی شغل‌ها نمی‌توان انجام داد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سخن برخی بانوان نخبه در جلسه که حضور بانوان را تشریفاتی عنوان کردند، گفت: گاهی خانم‌ها به عنوان ویترین در نظر گرفته می‌شوند اما تلاش ما این بود که حوزه زنان را از دو امر تشریفاتی بودن و سیاسی بودن رهایی دهیم؛ بنابراین با همه گروه‌ها و جناح‌ها تعاملاتی داشتیم و حرف‌های آنها را شنیدیم.

خزعلی با اشاره به اینکه برنامه هفتم ۲۶ بند دارد که ۲ بند مربوط به زن و خانواده است، گفت: بانوان نخبه طرح‌های خود را ارائه کنند تا در بخش علمی و بخش بین‌المللی این طرح‌ها پیگیری شود.

وی با اشاره به نظر رییس جمهور در انتصاب بانوان اظهار داشت: رییس جمهور تعدادی از زنان را در شوراهای عالی منصوب کردند تا از فکر آنها در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود.

براساس این گزارش در پایان این نشست از بانوان پژوهشگر، فرهیخته و تاثیرگذار تقدیر شد.

 

منبع خبر: رکنـا