به گزارش زیرنویس ازقزوین؛ یادواره شهدا ی شهرستان بوئین‌زهرا و یادبود شهید مدافع حرم الیاس چگینی با حضور مسئولان استانی از جمله سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی کرمی کارشناس دینی، حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی امام جمعه، محمد ادیب‌رامندی فرماندار و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر بوئین زهرا در […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین؛ یادواره شهدا ی شهرستان بوئین‌زهرا و یادبود شهید مدافع حرم الیاس چگینی با حضور مسئولان استانی از جمله سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی کرمی کارشناس دینی، حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی امام جمعه، محمد ادیب‌رامندی فرماندار و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر بوئین زهرا در سالن ورزشی تختی این شهرستان برگزار شد.

در این یادواره، حجه الاسلام کرمی با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه  «شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند»، گفت: شهادت بالاترین و ارزشمندترین مقام نزد خداوند است که هر فردی به آن دست یابد در دنیا و آخرت سعادتمند و عاقبت‌به خیر می‌شود.

وی با بیان اینکه مرگ خاتمه حیات نیست بلکه آغاز زندگی حقیقی و بیداری انسان است، گفت: همه انسان‌ها بعد از مرگ زنده‌اند اما کسی که به مقام شهادت رسیده بر اعمال دیگر انسان‌ها نظارت دارد و همچنین ملائکه به تماشای شکوه و ابهت‌شان می‌نشینند.

این کارشناس امور دینی افزود: شهدا به تعبیر مقام معظم رهبری مرگ تاجرانه دارند و با فدا کردن جان خود، بهترین سود را نزد خداوند کسب کرده‌اند، لذا مرگ‌‌شان بهترین مرگ‌ها است.

کرمی با بیان تعبیر شهید آیت‌الله مرتضی مطهری که «شهدا شمع محفل بشریت هستند»، ادامه داد : شهدا خودشان می‌سوزند، فنا می‌شوند ولی محیط پیرامون را روشن می‌کنند که این مهم بیانگر روحیه ایثار و فداکاری آنها است.

در ادامه این یادواره، حجه الاسلام رضوانی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: یادواره‌های شهدا فرصتی است تا آحاد جامعه از سیره و منش شهدا درس بگیرند و با الگوبرداری از آنها، سعادتمندی در زندگی دنیوی و آخرت خود را تضمین کنند.

وی با اشاره به بازگشت پیکر مطهر شهید مدافع حرم الیاس چگینی و شهدای گمنام در بوئین‌زهرا، افزود: این مهم باعث شده تا فضای شهر از بوی شهیدان عطرآگین شده و یک بار دیگر خون تازه‌ای از ایثار و شهادت به کالبد جامعه تزریق شود.

 امام جمعه بوئین‌زهرا ادامه داد: امروز همه وظیفه دارند تا در مسیر آرمان‌ها و اهداف شهدا گام بردارند تا با کسب رضایت خداوند، اهل‌بیت(ع) و شهدا، شرمنده آنها در روز قیامت نباشند.

طی یادواره فوق، مدعوین به استقبال شهید گمنام رفته و با روضه‌خوانی و نوحه‌خوانی با این شهید بزرگوار وداع کردند.

در ادامه یادواره فوق، برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله اجرای سرود و شعرخوانی برگزار شد.

بازگشت پیکر شهید مدافع حرم پس از هشت سال

گفتنی است، شهرستان بوئین‌زهرا در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، خدمات ارزشمندی را به نظام اسلامی ارائه کرده که تقدیم ۲۷۵ شهید از جمله آن‌ها است.

در این میان می توان به زندگی نامه شهید الیاس چگینی اشاره کرد؛ او سی‌ام شهریور سال ۱۳۵۳ در امیرآباد بوئین‌زهرا به دنیا آمد و پدرش قوچعلی و مادرش فاطمه فدائی عصمت آبادی نام داشت.

این شهید بزرگوار تا پایان دوره متوسطه درس خوانده بود و هفدهم بهمن ماه ۱۳۸۲ ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند دختر و پسر است. این پاسدار مدافع حرم سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، به عنوان رزمنده تیربارچی در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت.

او چهارم آذر ماه سال ۱۳۹۴ سوریه درجریان درگیری با تکفیری های داعش در شهر حلب و در اثر برخورد با تله‌های انفجاری آنها به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکرش مفقود گردید.

این شهید مدافع حرم در عملیات تفحص سوریه کشف و از طریق آزمایش DNA  شناسایی شد و پیکر مطهرش پس از ۸ سال انتظار خانواده و همرزمانش، ماه جاری به آغوش میهن بازگشت.

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع خبر: رکنـا