سیدمحمدمهدی میرزایی‌قمی در این باره گفت: مقر ناسا که سال گذشته عکسی از وجود ابر متان بر فراز آسمان تهران را منتشر کرده بود آمریکاست. این کشور توجه بیشتری به گازهای متان دارد. آمریکا در طول سال حدود ۷۵۰ میلیون تن معادل دی اکسیدکربن انتشار گاز متان دارد. وی ادامه داد: ۱۷ درصد از این […]

سیدمحمدمهدی میرزایی‌قمی در این باره گفت: مقر ناسا که سال گذشته عکسی از وجود ابر متان بر فراز آسمان تهران را منتشر کرده بود آمریکاست. این کشور توجه بیشتری به گازهای متان دارد. آمریکا در طول سال حدود ۷۵۰ میلیون تن معادل دی اکسیدکربن انتشار گاز متان دارد.

وی ادامه داد: ۱۷ درصد از این ۷۵۰ میلیون تن مربوط به دفن زباله امریکایی هاست. منابع مختلفی در انتشار گاز متان اثرگذارند که ۷ منبع به صورت عمده شناسایی شده است. یکی از این منابع مراکز دفن زباله است. مراکز دفن زباله در همه جای دنیا انتشار گاز متان می‌کنند مهم این است که بر اساس تکنولوژی‌های روز این را به حداقل برسانیم و یا کنترل کنیم.

میرزایی‌قمی در پایان تاکید کرد: حتی در آمریکا ۲۷ درصد از رقم اعلام شده از انتشار گاز متان مربوط به دام‌هایشان است. یکی از سیاست‌های کشورهای توسعه به جهت کاهش آلودگی گاز متان بحث کاهش استفاده از منابع دامی است.

+