سرپرست اداره کل پزشکی قانونی همدان از مرگ ۱۹ نفر در استان با مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن خبر داد. به گزارش زیرنویس محمد مالمیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه طی هشت ماهه امسال ۱۹ نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند گفت: ۱۸ […]

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی همدان از مرگ ۱۹ نفر در استان با مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن خبر داد.

به گزارش زیرنویس محمد مالمیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه طی هشت ماهه امسال ۱۹ نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند گفت: ۱۸ نفر طی این مدت در سال گذشته بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست داده بودند.

وی با بیان اینکه در ابتدای این ماه نیز دو نفر در روستای چورمق جان باختند گفت: روز گذشته نیز یک زوج جوان به علت استفاده غیراصولی از وسایل گرمایشی و جریان یافتن گاز مونوکسیدکربن در داخل منزل دچار مسمومیت و خفگی شدند.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی همدان با اشاره به رعایت اصول اولیه ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گرمایشی نکاتی تصریح کرد: نباید از دودکش مشترک برای وسایل گرمایشی استفاده کرد بلکه هر یک از سیستم‌های گرمایشی باید یک دودکش مجزا داشته باشند.

وی بیان کرد: پیش از نصب و روشن کردن وسایل گرمایشی باید از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کرد ضمن اینکه دودکش باید دست کم ۷۵ سانتیمتر از پشت بام فاصله داشته باشد.

مالمیر گفت: خارج کردن دودکش از شیشه نیز خطرآفرین است چراکه گرمای دودکش موجب شکستن شیشه، سقوط دودکش، حریق ناقص وسایل گرمایشی، نشت و نشر گاز و مسمومیت می شود.

وی افزود: سردرد و سرگیجه، تهوع، خستگی، ضعف، بی حالی، تنگی نفس از عوارض مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است و در صورت مواجهه با این مورد باید ابتدا وسایل گرمایشی را خاموش و مصدوم را از محل و وسایل گرمازا دور کرد و با آتش‌نشانی و مرکز فوریت‌های پزشکی تماس برقرار کرد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶