کاپیتان اسبق استقلال گفت: گلی که استقلال از پرسپولیس دریافت کرد مفت‌ترین گل تاریخ باشگاه بود، من تا به حال ندیده بودم استقلال چنین گل مفتی بخورد.

پرویز برومند دروازه‌بان اسبق تیم استقلال، درباره دیدار دربی تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد.

مصاف دو تیم استقلال و پرسپولیس را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم این اصلاً بازی نبود، یعنی اتفاقی نیفتاد که بخواهیم درباره‌اش صحبت کنیم. دو ساعت حوصله همه سر رفت و اگر هم حساسیتی در دربی وجود داشت بیرون از زمین بود چون درون آن هیچ خبری نبود و اتفاقی نیفتاد.

اگر می‌خواهید بیشتر در این باره صحبت کنید و تحلیلی از بازی داشته باشید چه می‌گویید؟

شاید با توان گفت از بین این ۱۰۰ دقیقه مسابقه خسته کننده فقط ۱۰ دقیقه فوتبال دیدیم و بقیه‌اش در هیاهو، استرس، جروبحث با داور، درگیری و کمک داور ویدیویی بود.

درباره گل‌های رد و بدل شده بین دو تیم چه صحبتی دارید؟

به نظرم هر دو گل روی اشتباه فاحش مدافعان رقم خورد. گل استقلال که به خاطر پاس رو به عقب بد آرمین سهرابیان بود که شبیه به بازیکن حریف روی دروازه خودی سانتر کرد.

گل عالیشاه مفت‌ترین گلی بود که استقلال تاکنون خورده/ اگر تیم نکونام برنده می‌شد معجزه بود/ اتفاقاً با VAR پنالتی صددرصد بود
لحظاتی پس از به ثمررسیدن گل امید عالیشاه  و بهت سهرابیان از پاسی داد و منجر به گل حریف شد

حسینی مقصر نبود؟ نمی‌توانست بهتر از این توپ را دفع کند؟

حسینی به خاطر لغزندگی زمین نتوانست خوب به هوا بپرد و ضربه را بزند. البته اشتباه اول را سهرابیان کرد که حسینی را در این شرایط سخت قرار داد. ولی بعد از آن هم روزبه چشمی به جای اینکه توپ را به کناره‌ها دفع کند آن زیر پای بازیکن حریف انداخت و یک گل مفت از پرسپولیس خوردیم. می‌توانم به جرات بگویم که این مفت‌ترین گلی بود که ما در تاریخ مسابقات فوتبال از پرسپولیس خورده بودیم.

درباره گل استقلال و صحنه‌ای که پرسپولیسی‌ها معتقدند پنالتی نبود چه نظری دارید؟

به نظرم در آنطرف هم یک تکل خیلی بد و بی‌موقع از علی نعمتی دیدیم. البته دقایقی قبل هم همین بازیکن یک خطا کرده بود ولی در نهایت با VAR  پنالتی گرفته نشد.

اما گروهی از کارشناسان داوری بر این باورند که خطای دوم پنالتی نبود؟

من درباره آن صحنه معتقدم اگر VAR نبود، داور به هیچ عنوان پنالتی را نمی‌گرفت ولی در VAR داور دید که بازیکن حریف به جای اینکه توپ را بزند بازیکن ما را زده، چون توپ سر جایش ماند و تکان نخورد پس تکل نزد ولی در عوض بازیکن ما روی زمین خراب شد. با کمک داور ویدیویی این پنالتی ۱۰۰ در ۱۰۰ درست بود.

استقلال در سومین هفته متوالی ۲ امتیاز از دست داد تا رقبایش به صدر جدول نزدیک شوند. این شرایط تا چه اندازه می‌تواند کار استقلال را سخت کند؟

دقیقاً به همین دلیل من نگران این وضعیتم. الان با پیروزی سپاهان مقابل فولاد دوباره این تیم به جمع مدعیان برگشت. البته استقلال با بضاعتی که داشته تا اینجا نتیجه خوبی گرفته ولی ما نباید مقابل فولاد یا شمس آذر مساوی می‌کردیم. فولادی که هفته گذشته جلوی ما ایستاد از سپاهان سه گل خورد و باخت، تیمی که پایین جدول است! ما نباید به این تیم‌ها امتیاز بدهیم. بازیکنان تیم باید یک مقدار به فکر باشند وگرنه به مشکل می‌خوریم.

گل عالیشاه مفت‌ترین گلی بود که استقلال تاکنون خورده/ اگر تیم نکونام برنده می‌شد معجزه بود/ اتفاقاً با VAR پنالتی صددرصد بود

درباره آشتی یحیی گل محمدی و جواد نکونام حرفی دارید؟

باید این اتفاق مبارک را به جامعه فوتبال تبریک بگویم. روح فوتبال می‌گوید که ما با هم دوست هستیم و در زمین رقابت می‌کنیم. نباید چنین شرایطی به لحاظ رفتاری بین مربیان یا بازیکنان به وجود بیاید. امیدوارم دیگر شاهد چنین اختلافاتی در فوتبال نباشیم.

حرف باقیمانده‌ای دارید؟

باید به بچه‌های تیم و کادر فنی یک خسته نباشید بگویم که با این بضاعتی که داشتند توانستند یک مساوی از دربی بگیرند. چون واقعاً اگر استقلال این بازی را می‌برد یک معجزه بود و همین که نباخت می‌تواند یک نتیجه رضایت بخش برای استقلال باشد. امیدوارم از اینجا به بعد نتایج استقلال به گونه‌ای رقم بخورد که این تیم صدرنشینی‌اش را ادامه دهد.

منبع: خبـر ورزشی