طبق شاخصی که بلومبرگ گردآوری کرده است، مجموع ارزش بازار شرکت‌های فهرست شده در پاریس، تا پایان روز چهارشنبه، حدود ۳.۲ تریلیون دلار در مقابل ۳.۱ تریلیون دلار ارزش بازار غول فناوری اپل بود. سازنده آیفون به جز شش بازار بزرگ، از همه بازارهای سهام جهان بزرگتر است. برای اولین بار نیست که ارزش شرکت […]

- ارزش اپل مساوی با کل بازار فرانسه!

طبق شاخصی که بلومبرگ گردآوری کرده است، مجموع ارزش بازار شرکت‌های فهرست شده در پاریس، تا پایان روز چهارشنبه، حدود ۳.۲ تریلیون دلار در مقابل ۳.۱ تریلیون دلار ارزش بازار غول فناوری اپل بود. سازنده آیفون به جز شش بازار بزرگ، از همه بازارهای سهام جهان بزرگتر است.

برای اولین بار نیست که ارزش شرکت اپل، از بازار سهام فرانسه بزرگتر می شود. طی نیمه دوم سال میلادی گذشته که بانک های مرکزی، نرخ بهره را برای مقابله با تورم افزایش دادند، اپل و فرانسه چندین بار جایگاهشان را مبادله کردند.

بازار سهام فرانسه هفته جاری با رشد سهام شرکت‌های لوکس از جمله LVMH (مالک لویی ویتون) و هرمس اینترنشنال، به بالاترین سطح خود صعود کرد. بازار فرانسه که بزرگترین بازار اروپاست، اواسط تابستان عقب‌نشینی کرد اما در هفته‌های اخیر با افزایش شواهدی از کاهش تورم و به اوج رسیدن نرخ‌های بهره بدون هیچ نشانه‌ای از رکود در آمریکا، دوباره سیر صعودی پیدا کرده است.

در آمریکا همین فضا، باعث رشد دوباره سهام فناوری، به‌ خصوص شرکت‌های بزرگ شده است. اپل از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، بیش از ۵۰ درصد رشد کرد و حدود یک تریلیون دلار به ارزش بازار خود اضافه کرد. قیمت سهام این شرکت در معاملات روز پنجشنبه، با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۹۹ دلار و ۶۲ سنت رسید و بالاترین رکورد اواسط معاملات را شکست.

افزایش اخیر سهام اپل، روند معکوس نسبت به اکتبر را نشان می دهد که سهام این شرکت از نگرانیها نسبت به رشد درآمد و فروش در چین، تحت فشارهای کاهشی قرار گرفته بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق میانگین تخمین‌های تحلیلگران، وال استریت پیش‌بینی می‌کند که رشد درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۴ با افزایش تقاضا برای تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌ها، دوباره شتاب خواهد گرفت.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین