به گزارش زیرنویس، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با فارس در خصوص قدرت پهپادی نیروی هوایی ارتش، گفت: قدرت پهپادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نبوده و بر همگان مسلم است. وی با بیان اینکه امروزه نیروی هوایی ارتش به عنوان محور پهپادی ارتش است، […]

به گزارش زیرنویس، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با فارس در خصوص قدرت پهپادی نیروی هوایی ارتش، گفت: قدرت پهپادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نبوده و بر همگان مسلم است.

وی با بیان اینکه امروزه نیروی هوایی ارتش به عنوان محور پهپادی ارتش است، اظهار کرد: نیروی هوایی با توانمندی ساخت پهپادهای مختلف این امکان را دارد تا در عملیات‌های هوایی و مأموریت‌های رزمی، اطلاعاتی و جنگالی حضور مؤثری داشته باشند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، وضعیت پهپادی را در کنار هواپیماهای با سرنشین‌، خاص و تعیین‌کننده دانست و عنوان کرد: در حقیقت این امکان فراهم می‌شود تا بتوانیم در کنار هواپیماهای با سرنشین، موشکی و بمب‌افکن به صورت ترکیبی از پهپادهای مختلف استفاده کنیم.

امیر سرتیپ هادیان در ادامه تصریح کرد: امروز پهپادها در بحث اشراف اطلاعاتی، قدرت و حجم آتش، نقش بسیار خاص و ویژه‌ای را بر عهده دارند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، برکت خون شهدا و توانمندی در حوزه‌های مختلف، یکی از کشورهای قدرتمند در حوزه فناوری پهپادی است، خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش هرساله شرایط بهتری را در حوزه پهپادها کسب می‌کند، به‌گونه‌ای که می‌تواند با توانمندی بالا، محموله‌های خاص از جمله بمب و موشک‌ها و سایر سلاح‌های حوزه جنگال و سایبر را حمل کند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان، گفت: پهپادها در آینده شرایط خاص و مطلوب‌تری در خصوص فرماندهی کنترل خواهند داشت و نیز در قدرت و توان رزم نیروی هوایی ارتش نقش بی‌بدیلی را ایفا خواهند کرد.

منبع: مـهر