ابعاد تبعیض و نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان در آلمان
ابعاد تبعیض و نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان در آلمان

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان ساکن آلمان با نژادپرستی و تبعیض گسترده روبرو هستند.  در این گزارش آمده است: نتایج نظرسنجی موسسه افروزنسوس نشان می‌دهد که نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان در آلمان گسترده بوده و در سازمان‌های این کشور نهادینه شده است. هیچ حوزه‌ای از زندگی در این کشور وجود ندارد که در آن […]

- ابعاد تبعیض و نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان در آلمان

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان ساکن آلمان با نژادپرستی و تبعیض گسترده روبرو هستند. 

در این گزارش آمده است: نتایج نظرسنجی موسسه افروزنسوس نشان می‌دهد که نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان در آلمان گسترده بوده و در سازمان‌های این کشور نهادینه شده است. هیچ حوزه‌ای از زندگی در این کشور وجود ندارد که در آن تبعیض و نژادپرستی مشکل گسترده‌ای نباشد.

این نظرسنجی احساسات بیش از یک میلیون سیاه‌پوستی که در آلمان زندگی می‌کنند را منعکس می‌کند. 

آلمان از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون اطلاعاتی درباره پیشینه قومی یا نژادی ساکنانش جمع‌آوری نکرده و دولت استدلال می‌کند که مقامات هرگز نباید بتوانند جوامعی را که در معرض آزار و اذیت قرار دارند، شناسایی کنند. منتقدان این رویکرد استدلال کرده‌اند که در دسترس نبودن داده‌ها باعث می‌شود نژادپرستی در این کشور پنهان مانده و ردیابی آن تقریبا غیرممکن باشد.

آمار‌های دولت آلمان، فرزندان نسل دوم یا سوم مهاجران را که ممکن است همچنان مورد تبعیض قرار گیرند، در نظر نمی‌گیرد.

بازار مسکن، خدمات امنیتی و پلیس به عنوان حوزه‌هایی شناسایی شدند که به‌طور ویژه در معرض تبعیض علیه سیاه‌پوستان هستند. بیش از ۶۰ درصد سیاه‌پوستان شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفته‌اند که تبعیض در این حوزه‌ها به‌طور مداوم رخ می‌دهد. 

این نظرسنجی همچنین نشان داد که جامعه سیاه‌پوست آلمان به‌ویژه از اثرات اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا آسیب دیده است. یک نفر به ازای هر هفت شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کرد که به دلیل همه‌گیری کرونا شغل خود را از دست داده است.

منبع: میزان

+