به گزارش زیرنویس ؛ سرهنگ عبدالکریم غلامی  با بیان اینکه روش صید ترال مخرب است و به زیستگاه آبزیان خلیج‌ فارس خسارت وارد می‌کند، اظهار داشت: برخورد قاطع با صید قاچاق و ترال در نوار ساحلی استان بوشهر در دستور کار قرار دارد. وی صید انواع آبزیان از جمله ماهی، میگو در خلیج فارس با […]

به گزارش زیرنویس ؛ سرهنگ عبدالکریم غلامی  با بیان اینکه روش صید ترال مخرب است و به زیستگاه آبزیان خلیج‌ فارس خسارت وارد می‌کند، اظهار داشت: برخورد قاطع با صید قاچاق و ترال در نوار ساحلی استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.

وی صید انواع آبزیان از جمله ماهی، میگو در خلیج فارس با روش ترال جرم دانست و بیان کرد: صید آبزیان با روش ترال ضمن اینکه به محیط زیست خلیج فارس خسارت وارد می‌کند زیستگاه آبزیان را به مخاطره می‌اندازد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر، اضافه کرد: استفاده از روش صید ترال تنها در زمان آزادسازی صید میگو با مجوز شیلات برای شناور صیادی امکان‌پذیر است.

غلامی با اشاره به اینکه صید آبزیان در خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر با روش ترال مجازات سنگینی دارد، بیان کرد: در صید غیرمجاز ترال ضمن اینکه شناور توقیف می‌شود، دست‌اندرکاران این نوع صید در اختیار دستگاه قضا قرار می‌گیرند و مجازات می‌شوند.

وی از شناسایی لنج صیادی ترال در یکی از بنادر صیادی شهرستان بوشهر خبر داد و گفت: اکیپ یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات بوشهر در گشت شبانه و بازدید و کنترل اسکله صیادی جلالی شهرستان بوشهر به یک فروند لنج صیادی که در حال تخلیه صید در ساعت غیرقانونی بود، مشکوک شدند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر با بیان اینکه پس از بررسی مشخص شد که این لنج صیادی از روش صید ترال استفاده کرده است ادامه داد: بلافاصله این شناور متخلف توقیف و دستور تشکیل پرونده تخلفاتی برای آن صادر شد.

وی اضافه کرد: پرونده تخلفاتی این شناور علاوه بر ارسال به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی ، به مراجع قضایی نیز ارسال می‌شود.

غلامی به کشفیات از این شناور توقیفی پرداخت و افزود: از این شناور متخلف بیش از ۳.۳ تن انواع آبزیان کشف و به نفع دولت مصادره شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر بیان کرد: ایجاد فضای امن و صید پایدار برای صیادان قانونمند و ایجاد ناامنی برای صید غیرمجاز و افراد سودجو از اهداف فعالیت تیم یگان حفاظت منابع شیلات بوشهر است.

 

منبع خبر: رکنـا