به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های قسام در سخنانی اعلام کرد که ۷۰ روز از آغاز نبرد طوفان الاقصی سپری شد و ملت فلسطین همچنان این نبرد بی‌سابقه را پیش می‌برد. به گفته سخنگوی گردان‌های قسام، مجاهدان قهرمان ما با یک ارتش مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و سلاح‌ها […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های قسام در سخنانی اعلام کرد که ۷۰ روز از آغاز نبرد طوفان الاقصی سپری شد و ملت فلسطین همچنان این نبرد بی‌سابقه را پیش می‌برد.

به گفته سخنگوی گردان‌های قسام، مجاهدان قهرمان ما با یک ارتش مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و سلاح‌ها در نبردی که در تاریخ ثبت خواهد شد، مقابله می‌کنند.

ابوعبیده افزود: «مجاهدان ما طی ۵ روز اخیر موفق به هدف قرار دادن بیش از ۱۰۰ خودروی نظامی دشمن شدند. مجاهدان قسام با راکت‌های ضدزره نظامیان اشغالگر را در داخل خانه‌ها و ساختمان‌ها هدف قرار دادند. دولت آمریکا پل‌هایی هوایی برای کمک‌رسانی به رژیم اشغالگر ایجاد کرده گویی که با یک کشور بزرگ می‌جنگند.»

سخنگوی گردان‌های قسام در ادامه گفت: «دشمن اشغالگر در این جنگ که مدعی است جنگی وجودی برای آن است، از افراد مزدور و جیره‌خوار کمک می‌گیرد. مجاهدان ما همچنان دستانشان روی ماشه است و در هر نقطه و مکانی برای دشمن کمین می‌کنند. آنچه در حال فروپاشی و نابودی است، نیروهای دشمن صهیونیستی است نه دلاورمردان قسام. آمارهایی که دشمن در مورد کشته‌ها و مجروحان خود به طور رسمی منتشر کرده، آمارهایی واقعی نیست.»

ابوعبیده در ادامه تاکید کرد: «اکنون خیزش و انتفاضه و تحریم دشمن اشغالگر با تمامی شیوه‌های مقاومت واجب و ضروری است. بار دیگر آزادگان امت و مجاهدان آن را به تشدید اقدامات میدانی خود علیه دشمن صهیونیستی در تمامی جبهه‌ها فرامی‌خوانیم. روایات مجاهدان ما از کشتن نیروهای پیاده دشمن ثابت می‌کند که کشته‌های این رژیم چندها برابر آن چیزی است که اعلام شده است.»

همزمان، گردان‌های قسام ۳ تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهر خان یونس با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ و راکت‌های ۲۹p هدف قرار داد.

همچنین، گردان‌های قسام اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها پس از بازگشت از محورهای نبرد تاکید کردند که یک نفربر اسراییلی را در شهر خان یونس به بمب «العمل الفدایی» منهدم کرده و نظامیان داخل آن را به قتل رسانده و زخمی کردند و تجهیزات آن‌ها را هم به غنیمت گرفتند.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد ۳ نفر از اسرای خود در غزه را در منطقه شجاعیه به اشتباه به قتل رسانده است.

منابع عبری زبان اعلام کردند دو نفر از کشته شدگان یوتام حاییم و سامر طلالکا نام دارند و اسم اسیر دیگر که به قتل رسیده، اعلام نشده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفته در جریان نبردهای شجاعیه، ارتش این ۳ اسیر اسراییلی را بدون قصد و به اشتباه به عنوان یک تهدید شناسایی کرده و آن‌ها را هدف قرار داده و به قتل رسانده است. اما پس از بررسی منطقه شک و تردیدهایی نسبت به هویت کشته شدگان ایجاد شد و در نهایت اجساد آن‌ها به اراضی اشغالی انتقال داده شد و پس از اینکه مورد معاینه قرار گرفتند، مشخص شد که آن‌ها سه نفر از اسرای اسراییلی در غزه بوده‌اند.

علاوه بر این، یک خبرنگار اسراییلی اعلام کرد که اگر آتش‌بس نشود، فقط اجساد گروگان‌ها بازگردانده می‌شود. «یوسی ملمن»، خبرنگار سرشناس اسراییلی تاکید کرد که اگر دولت برای آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا اقدام نکند، صرفاً شاهد بازگرداندن اجساد اسرای اسراییلی از غزه خواهیم بود.

جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران غزه همچنان ادامه دارد و ساعاتی پیش از این نیز، نظامیان اشغالگر اسراییلی برای چندمین بار متوالی اقدام به اسارت و برهنه کردن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه کردند. منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست به مدرسه یرموک در شهر غزه یورش برده و تعداد زیادی جوان را به اسارت گرفته و آن‌ها را برهنه کردند و از زنان نیز خواستند فوراً از این مدرسه خارج شوند.

منبع: مـهر