تظاهرات خانواده اسرای اسراییلی روبه‌روی وزارت جنگ تل آویو
تظاهرات خانواده اسرای اسراییلی روبه‌روی وزارت جنگ تل آویو

خانواده‌های اسرای اسراییلی در غزه دست به تظاهرات علیه مقامات سیاسی تل آویو زدند.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خانواده‌های اسرای اسراییلی در غزه دست به تظاهرات علیه مقامات سیاسی زدند.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند پس از اعلام کشته شدن ۳ اسراییلی اسیر در غزه در حمله ارتش رژیم صهیونیستی، خانواده‌های اسرای اسراییلی برگزاری تظاهراتی فوری مقابل مقر وزارت جنگ در تل آویو تحت عنوان «توافق مبادله اسرا همین الان» را برنامه‌ریزی و اکنون در حال اجرای این تظاهرات هستند.

منابع عبری زبان نیز تاکید کردند خانواده‌های اسرای اسراییلی در غزه پس از اعلام کشته شدن ۳ نفر از آن‌ها به اشتباه توسط ارتش، هم اکنون در حال تظاهرات مقابل مقر وزارت جنگ در تل آویو هستند و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت برای بازگرداندن اسرا هستند.

ساعاتی پیشتر، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد ۳ نفر از اسرای خود در غزه را در منطقه شجاعیه به اشتباه به قتل رسانده است.

منابع عبری زبان اعلام کردند دو نفر از کشته شدگان یوتام حاییم و سامر طلالکا نام دارند و اسم اسیر دیگر که به قتل رسیده، اعلام نشده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفته در جریان نبردهای شجاعیه، ارتش این ۳ اسیر اسراییلی را بدون قصد و به اشتباه به عنوان یک تهدید شناسایی کرده و آن‌ها را هدف قرار داده و به قتل رسانده است. اما پس از بررسی منطقه شک و تردیدهایی نسبت به هویت کشته شدگان ایجاد شد و در نهایت اجساد آن‌ها به اراضی اشغالی انتقال داده شد و پس از اینکه مورد معاینه قرار گرفتند، مشخص شد که آن‌ها سه نفر از اسرای اسراییلی در غزه بوده‌اند.

از سوی دیگر، یک خبرنگار اسراییلی اعلام کرد که اگر آتش‌بس نشود، فقط اجساد گروگان‌ها بازگردانده می‌شود. «یوسی ملمن»، خبرنگار سرشناس اسراییلی تاکید کرد که اگر دولت برای آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا اقدام نکند، صرفاً شاهد بازگرداندن اجساد اسرای اسراییلی از غزه خواهیم بود.

جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران غزه همچنان ادامه دارد و ساعاتی پیش از این نیز، نظامیان اشغالگر اسراییلی برای چندمین بار متوالی اقدام به اسارت و برهنه کردن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه کردند

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست به مدرسه یرموک در شهر غزه یورش برده و تعداد زیادی جوان را به اسارت گرفته و آن‌ها را برهنه کردند و از زنان نیز خواستند فوراً از این مدرسه خارج شوند.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی در پی پایان مهلت آتش بس موقت، تلاش کرده است که در عملیات های نظامی خود علیه غزه به دستاوردی حداقلی دست یابد تا در مذاکرات آتی تبادل اسرا با حماس دست برتر را داشته باشد، اما به نظر می رسد شکست ها و تلفات بالای نظامی صهیونیست‌ها در روزهای اخیر بار دیگر آنها را به تن دادن به شروط مقاومت فلسطین در تبادل اسرا مجبور سازد.

در روزهای اخیر نیز صهیونیست‌ها به طور جدی برای مخفی نگه داشتن ناکامی‌ها و تلفات بالای نظامی، با انتشار تصاویری از غیر نظامیان فلسطینی مدعی شده اند که این افراد از نیروهای مقاومت فلسطین هستند!

پیشتر نیز، محمد نزال عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در گفتگو با الجزیره مباشر تاکید کرده بود که گروه‌های مقاومت فلسطین طی ۹ روز گذشته از آتش‌بس موقت در غزه موفق شدند چند صد نفر از نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیستی را به هلاکت برسانند.

وی در این گفتگو تاکید کرد که اشغالگران انتظار چنین تلفاتی را نداشتند و از نظر موازنه‌های نظامی، مقاومت پیروز این جنگ به شمار می‌رود.

نزال تصریح کرد که مذاکره با دشمن تنها بعد از آتش‌بس کامل امکان‌پذیر است و غیر ممکن است حتی یک اسیر صهیونیست با اهرم زور از غزه زنده خارج شود.

منبع: مـهر