به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، شهر تهران نیاز به بهسازی و هوشمندسازی دارد. بسیاری از آسیب ها با چند دقیقه قدم زدن در شهر تهران برای شهروندان خودنمایی می کند. در بسیاری از موارد شهرداری اعلام می کند که باید تخصیص بودجه برای کاهش این مشکلات انجام بگیرد. از سویی دیگر هزینه هایی […]

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، شهر تهران نیاز به بهسازی و هوشمندسازی دارد. بسیاری از آسیب ها با چند دقیقه قدم زدن در شهر تهران برای شهروندان خودنمایی می کند. در بسیاری از موارد شهرداری اعلام می کند که باید تخصیص بودجه برای کاهش این مشکلات انجام بگیرد. از سویی دیگر هزینه هایی در شهرداری وجود دارد که هم به افراد در خود مجموعه و هم به کلانشهر تهران ضربه می زند. به طور مثال، افرادی به نام «کنارچارتی» در سیستم پرداخت حقوق شهرداری تهران وجود دارند که کار نمی کنند ولی هم حقوق دریافت می کنند وهم اضافه کاری!

نکته این است که این افراد دوست دارند که کار کنند و سالها در سمت های مدیریتی فعال بودند و تجربه خوبی در نگهداشت شهر دارند ولی به دلیل اختلاف نظرهای سیاسی، جابه جایی شهرداران و ورود اتوبوسی نیروهای شهرداران جدید کنار گذاشته شده اند. این کنارگذاشته شدن هم به آنها صدمه زده می زند و هم به شهر و شهروندان؛ مهم تر آنکه، شهرداری ماهانه حقوق افراد و مدیران جدید تازه کار را پرداخت می کند. اینگونه است که میلیاردها تومان پول که می توانست برای حل مشکلات شهری به کار گرفته شود، فقط به خاطر اعمال سلیقه شهرداران و اختلاف نظرهای سیاسی، صرف پرداخت حقوق و مزایا می شود.

سید جعفر تشکری هاشمی ، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت و گو با زیرنویس در خصوص وضعیت «کنارچارتی ها» در شهرداری تهران گفت: متاسفانه با اینکه در شهرداری تهران، هم در ستاد و هم در شرکت ها و سازمان ها، برخلاف آنچه در دولت رخ می دهد، مسئولان می توانند نیروهایی که حتی سالها در پست های مدیریتی، تجربیات خوبی کسب کرده اند را به سادگی کنار بگذارند و از ظرفیت آنها استفاده نکنند. حتی بعضا این افراد، خانه نشین هم می شوند. 

او تاکید کرد: حضور «کنارچارتی ها» را از متروی تهران گرفته تا بقیه شرکت ها و سازمان های شهرداری نیز می توانید ببینید. این ایراد اساسی در شهرداری تهران وجود دارد و باید مقررات استخدامی شهرداری و نحوه به کارگیری نیروها، مورد تجدید نظر قرار گیرد. این منطقی نیست که کسی با سالها سابقه، با تغییر مدیریت، کنار گذاشته شود. این دقیقا به مفهوم نادیده گرفتن تجارب و دانشی است که این افراد در کار کسب کرده اند. در این شرایط کسانی مدیر می شوند که تجربه و اطلاعات کمی در حوزه امور شهرداری دارند و بعضا از بیرون سازمان وارد بدنه شهرداری می شوند و در پست هایی سمت می گیرند که زمانی همان «کنارچارتی ها» در آن مسند بودند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه این اتفاق را باید به عنوان یک عارضه در نظر گرفت، گفت: نباید دست مدیران آنقدر باز باشد که افراد با تجربه را نادیده بگیرند و از ظرفیتشان استفاده نکنند. همچنین دست مدیران شهری نباید آنقدر باز باشد که هر زمان که دوست داشتند نیروهایی که می خواهند را وارد سازمان کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: «کنارچارتی ها» بعضا از حداقل حقوق نیز برخوردار نیستند و حتی موجب ظلم به خانواده هایشان نیز می شود. این یعنی نادیده گرفتن سرمایه فکری این دسته از افراد که در نهایت حس بدی را در سازمان ها به وجود می آورد. نظام جذب، به کارگیری، استخدام و انتصابات در شهرداری دچار ایرادات جدی است و باید مورد تجدید نظر قرار گیرد. این نقص، صرفا مختص این دوره نیست و در دوره های دیگر هم وجود داشته است. باید اصول این کار مورد تجدید نظر قرار گرفته تا این مشکل برطرف این موضوع برطرف شود.

منبع خبر: رکنـا