VAR نگذاشت پنالتی استقلال بسوزد/ علت سردی دربی گل‌محمدی و نکونام بودند/ زوج مهرداد محمدی او را هم از کار انداخته است
VAR نگذاشت پنالتی استقلال بسوزد/ علت سردی دربی گل‌محمدی و نکونام بودند/ زوج مهرداد محمدی او را هم از کار انداخته است

بازیکن اسبق استقلال گفت: من داور نیستم و کارشناسی داوری هم نمی‌توانم بکنم اما وقتی بازیکنی به آن شکل زیر پای حریف تکل می‌زند آن هم درون محوطه جریمه طبیعی است که داور پنالتی اعلام می‌کند.

محسن یوسفی بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شرایط دربی پایتخت و حرف و حدیث‌هایی که درباره صحنه پنالتی در این دیدار مطرح شد اظهاراتی را مطرح کرد.

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس را چطور ارزیابی کردید؟
از قبل هم می‌شد پیش‌بینی کرد که هر دو تیم با احتیاط کامل به میدان بیایند. تقریبا برای مربیان این دو تیم ثابت شده که تساوی در این دیدار از هر نظر می‌تواند برایشان مفیدتر باشد به همین خاطر دیدیم که چطور در این بازی هر دو تیم دست به عصا کار می‌کردند. اگر به خاطر داشته باشید دربی فصل گذشته چه در بازی رفت که استقلال مساوی کرد و چه در بازی برگشت که بازنده شد یا حتی دربی جام حذفی مسابقه کاملا زیبا و جذاب بود. چون مربی خارجی روی نیمکت استقلال نشسته بود.

تاثیر مربی خارجی در زیبایی دربی تا چه اندازه زیاد است؟
مربیان خارجی با جو فوتبال ما آشنا نیستند و فقط به فکر پیروزی و برد هستند. به همین دلیل تفکرات محتاطانه را کنار می‌گذارند و برای پیروزی تیمشان در یکی از بزرگترین و مهم‌ترین دیدارهای فصل برنامه‌ریزی می‌کنند. اما اگر به خاطر داشته باشید در اغلب سال‌های گذشته که هر دو طرف نیمکت‌ها مربیان ایرانی بودند دربی‌های جذابی را ندیده‌ایم یا اگر دیدیم خیلی کم و به ندرت بوده است. این مسابقه هم به شدت حوصله سربر و خسته کننده بود.

استفاده از VAR تا چه اندازه به این موضوع کمک کرد؟
دقیقاً همین موضوع باعث شده بود تا دربی با این همه صحنه‌های تکراری پاسکاری بازیکنان در میانه زمین در معدود حملاتی که روی دروازه‌ها صورت می‌گرفت هم به خاطر کمک داور ویدیویی متوقف می‌شد. آن هم توقف طولانی، نه مثل بازی‌های بین‌المللی خارج از کشور که رفت و آمد داور به کمک داور ویدیویی شاید نهایتاً یک دقیقه طول بکشد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا در کنار بازی محتاطانه دو تیم یک فوتبال خسته کننده، خستگی سه ماه انتظار برای دیدن دربی را بر تن ما و همه هواداران بگذارد.

درباره صحنه پنالتی چه نظری دارید؟
البته من داور نیستم و کارشناسی داوری هم نمی‌توانم بکنم اما وقتی بازیکنی به آن شکل زیر پای حریف تکل می‌زند آن هم درون محوطه جریمه طبیعی است که داور پنالتی اعلام می‌کند.

VAR نگذاشت پنالتی استقلال بسوزد/ علت سردی دربی گل‌محمدی و نکونام بودند/ زوج مهرداد محمدی او را هم از کار انداخته است

اما داور ابتدا پنالتی نگرفت؟
البته باید گفت که داور در صحنه اول آن را به دقت ندید ولی وقتی در کمک داور ویدیویی نگاه کرد متوجه شد که پنالتی شده است. با این همه خوشحالم که استقلال در این بازی شکست نخورد چون واقعاً مستحق شکست نبود.

نتیجه دربی عادلانه بود؟
به نظرم این تساوی نتیجه عادلانه‌ای بود. همانقدر که پرسپولیس در نیمه اول بیشتر روی دروازه ما فشار آورد استقلال هم در نیمه دوم تیم پرسپولیس را در زمین خودش حبس کرده بود و موقعیت‌هایی هم داشتیم. نمی‌دانم چرا مهاجم آرژانتینی تیم ما اینقدر در زدن ضربات آخر بد عمل می‌کند.

چرا این مشکل وجود دارد؟
به طور کلی اصلاً بازیکن باهوش و سرعتی نیست. به نظرم حضور او کنار مهرداد محمدی عملکرد مهرداد را هم ضعیف کرده است چون تا وقتی یامگا، ارسلان یا آرمان رمضانی کنار مهرداد محمدی بازی می‌کردند استقلال بیشتر می‌توانست روی دروازه حریفان خطرساز شود. این مهاجم خارجی با این شرایط به درد استقلال نمی‌خورد.

درباره آشتی کردن گل محمدی و نکونام حرفی دارید؟
به نظرم این همه که اتفاق خوب بود اصلاً از ابتدا درگیری و جر و بحث این دو نفر اشتباه بود. البته تا حد زیادی به نکونام این انگیزه را داد که با قدرت بیشتری تیمش را بالا بکشد و صدر جدول را از پرسپولیس بگیرد اما به طور کلی این قبیل اتفاقات در فوتبال مطلوب نیست و اینکه هر دو نفر با هم آشتی کردند خیلی خوب است.

منبع: خبـر ورزشی