درگیری‌های شدید میان رزمندگان فلسطین و نظامیان اشغالگر در شمال غزه در جریان است. حملات شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به رفح و خان یونس، تجاوز مجدد اشغالگران به جنوب لبنان، تظاهرات خانواده های اسرای صهیونیست در تل آویو و درخواست نخست وزیر ایرلند برای برقراری آتش بس از جمله تحولات مربوط به هفتاد و یکمین […]

درگیری‌های شدید میان رزمندگان فلسطین و نظامیان اشغالگر در شمال غزه در جریان است.

حملات شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به رفح و خان یونس، تجاوز مجدد اشغالگران به جنوب لبنان، تظاهرات خانواده های اسرای صهیونیست در تل آویو و درخواست نخست وزیر ایرلند برای برقراری آتش بس از جمله تحولات مربوط به هفتاد و یکمین روز طوفان الاقصی است.

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی در اولین ساعت بامدادامروز ( شنبه ) هفتاد و یکمین روز «طوفان الاقصی»، شرق رفح در جنوب نوار غزه را به شدت بمباران کردند.

 جنگنده های اشغالگران همچنین منطقه المصری و سرحان در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

مرکز و مناطق شمال غربی خان یونس هم هدف حملات توپخانه ای اشغالگران قرار گرفت.

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی همچنین بامداد امروز( شنبه )، اطراف شهرک علماالشعب در جنوب لبنان را بمباران کردند.

از سوی دیگر در پی اعلام رسوایی ارتش رژیم صهیونیستی در کشتن سه اسیر اسرائیلی در نوار غزه، خانواده های  اسرای اسرائیلی در برابر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

 وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از هفتم اکتبر تاکنون در نوار غزه و کرانه باختری به حدود ۱۹ هزار نفر رسید.

شاهد فاجعه انسانی در نوار غزه با بمبها و پولهای آمریکایی هستیم

سناتور برنی ساندرز: آنچه در نوار غزه جریان دارد، یک فاجعه انسانی با بمبها و پولهای آمریکا است.

افزایش آمار شهدای غزه به مرز ۱۹ هزار نفر

دفتر اطلاع رسانی فلسطین از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از زمان آغاز عملیات طوفان  الاقصی در هفتم اکتبر به ۱۸ هزار و ۸۰۰ شهید خبر داد که ۸ هزار نفر از این تعداد کودک هستند.

 آمار مجروحان فلسطینی در این تجاوزات هم به ۵۱ هزار نفر رسیده است.

افزایش آمار خبرنگاران شهید در نوار غزه به ۸۹ نفر

با شهادت «سامر ابودقه» تصویربردار فلسطینی شبکه الجزیره در حمله پهپادی  ارتش رژیم صهیونیستی، آمار شهدا از ابتدای تجاوزات اشغالگران به نوار  غزه به ۸۹ نفر رسیده است.

 بمباران سنگین خان یونس و شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب

منابع خبری از حملات شدید جنگنده های رژیم صهیونیستی به خان یونس در جنوب نوار غزه و شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب خبر دادند.

زخمی شدن یک جوان به ضرب گلوله اشغالگران و تخریب عمدی زیرساختهای اردوگاه بلاطه نابلس

نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش گسترده به اردوگاه بلاطه در نابلس واقع در کرانه باختری به تخریب زیرساختهای آن اقدام کردند.

 تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی بعد از کشته شدن اشتباهی ۳ اسیر

بعد از آنکه ارتش اسرائیل اعلام کرد ۳ اسیر خود در غزه را به اشتباه کشته خانواده‌های دیگر اسرا تظاهرات کردند.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داده که خانواده اسرا مقابل ساختمان وزارت جنگ اسرائیل تجمع کرده‌اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که نظامیان این رژیم به اشتباه سه نفر از اسرایی که در غزه نگهداری می‌شوند را هدف قرار داده و کشته‌اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «در جریان عملیات رزمی در شجاعیه (در شمال غزه) ارتش به اشتباه سه نفر از گروگان‌ها را به عنوان تهدید شناسایی کرد. در نتیجه نیروهای ما به سمت آنها شلیک کردند و آنها کشته شدند.»

پیش از این دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرده بود  برآوردها نشان می‌دهند که ۱۳۲ اسیر اسرائیلی همچنان در غزه زندانی هستند که از این تعداد گمان می‌رود ۱۱۲ نفر زنده باشند و ۲۰ نفرشان کشته شده باشند.

براساس گزارش سی ان ان، از این ۱۳۲ نفر ۱۱۳ نفر مرد و ۱۹ نفر زن هستند، دو کودک زیر ۱۸ سال و ۱۰ نفر بالای ۷۵ سال سن دارند.

از میان آنها ۱۲۱ نفر اسرائیلی و ۱۱ نفر اتباع خارجی شامل ۸ تایلندی، ۱ نپالی، یک نفر تانزانیایی و یک شهروند دو تابعیتیه مکزیکی-فرانسوی هستند.

دفتر نخست وزیری اسرائیل در این بیانیه همچنین اعلام کرد که ۱۱۰ اسیر زنده در جریان توافق تبادل اسرا از سوی حماس آزاد شدند که ۸۶ نفر از آنها اسرائیلی و ۲۴ نفر نیز خارجی بودند.

رویترز: حماس غزه را به یک هزارتوی مرگبار برای اسرائیل تبدیل کرده است

خبرگزاری رویترز در گزارشی از تبدیل شدن خیابان‌های غزه به یک هزارتوی مرگبار برای ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل تسلط رزمندگان فلسطینی بر جغرافیای منطقه و شبکه وسیع تونل‌ها در زیر آن خبر داده است.

رویترز در این گزارش می‌نویسد: «تلفات ارتش اسرائیل در غزه حالا تقریبا ۲ برابر تلفاتی است که در جریان حمله زمینی سال ۲۰۱۴ به آنجا متحمل شد. این تلفات نشانگر این است که این ارتش تا میزانی به داخل این منطقه ورود پیدا کرده و همچنین نشان دهنده استفاده موثر حماس از تاکتیک‌های جنگ چریکی و یک زرادخانه گسترده است. »

کارشناسان نظامی صهیونیست، یک فرمانده نظامی و یک منبع وابسته به حماس شرح دادند که چطور این گروه فلسطینی از انبار بزرگ تسلیحات، دانش بر زمین منطقه و شبکه وسیع تونل‌های خود برای تبدیل خیابان‌های غزه به یک هزارتوی مرگبار استفاده کرده است.

رویترز نوشته آن‌ها در انبارهای تسلیحاتی خود سلاح‌هایی اعم از پهپادهای مجهز به نارنجک تا تسلیحات ضد تانک قدرتمند را دارند.

طبق آمارهای رسمی منتشر شده از سوی تل‌آویو، از زمان شروع عملیات زمینی اسرائیل در غزه در اواخر ماه اکتبر، حدود ۱۱۰ سرباز اسرائیلی در ضمن تلاش تانک‌ها و نیروهای پیاده‌نظام آن برای نفوذ به شهرها و اردوگاه‌های آوارگان کشته شده‌اند. حدود یک چهارم این کشته‌ها را خدمه تانک تشکیل می‌دهند.

در مقایسه، در جنگ سال ۲۰۱۴ زمانی که اسرائیل یک عملیات زمینی محدودتر سه هفته‌ای را بدون داشتن هدف از بین بردن حماس اجرا کرد، طبق آمار رسمی خودش ۶۶ کشته داشت.

«یاکوف آمیدرور» یک مشاور امنیت داخلی سابق و ژنرال بازنشسته اسرائیلی که اکنون برای «موسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا» کار می‌کند گفت: «ابعاد این جنگ با جنگ سال ۲۰۱۴، جنگی که در جریانش نیروهای ما عمدتا در غزه به عمقی فراتر از یک کیلومتر نرفتند قابل مقایسه نیست ».

او گفت: «ارتش اسرائیل هنوز راه حل خوبی برای موضوع تونل ها نیافته است؛ شبکه‌ای که در یک دهه گذشته در سطح عظیمی گسترش پیدا کرده است. »

درگیری‌های شدید میان رزمندگان فلسطینی و اشغالگران در شمال غزه

 در هفتادویکمین روز جنگ، رسانه‌ها از درگیری شدید میان نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال غزه خبر می‌دهند.

درگیری‌های شدید میان رزمندگان فلسطین و نظامیان اشغالگر در شمال غزه در جریان است.

شبکه الجزیره امروز(  شنبه ) خبر داد شدیدترین درگیری‌ها در منطقه «جبالیا» به وقوع پیوسته است.

رسانه‌ها همچنین گزارش کرده‌اند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، چندین ساختمان مسکونی را در خان‌یونس در جنوب غزه هدف حملات خود قرار داده‌اند که در پی آن شماری از فلسطینیان شهید و مجروح شده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی می‌گویند اینترنت و شبکه‌های ارتباطی در غزه تقریبا قطع شده است.

 انصارالله: عملیات علیه اسرائیل ادامه داد

 یک عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن با اشاره به اینکه عملیات‌های ضدصهیونیستی ارتش این کشور ادامه خواهد داشت، به آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اقدام خصمانه علیه این کشور هشدار داد.

در حالی که عملیات‌های ارتش یمن علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و همچنین کشتی‌های مرتبط با این رژیم در دریای سرخ و تنگه باب المندب شدت گرفته است، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت این عملیات‌ها تا زمان «تحقق پیروزی» و همچنین «اضمحلال اشغالگران» ادامه خواهد داشت.

ارتش یمن در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین، پس از توقیف کشتی «گلکسی لیدر» که متعلق به یک میلیاردر صهیونیست بود، در روزهای اخیر چند بار به کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی بودند و به هشدارها درباره تغییر مسیر خود توجه نکرده بودند، با پهپاد یا موشک حمله کرده است.

در این‌باره، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، بامداد شنبه به شبکه المیادین گفت: «عملیات‌های بزرگ، موثر و راهبردی یمن به‌منظور هدف قرار دادن اسرائیل و حمایت از فلسطین تا پیروزی و زوال اشغالگران ادامه خواهد داشت. »

او درباره ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه یمن برای کشتیرانی در دریای سرخ ایجاد خطر می‌کند، نیز گفت: «آنچه کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کند، حضور نظامی آمریکا، اسرائیل و غرب در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب است».

القحوم در ادامه گفت حضور نظامی آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب در منطقه باعث «تحمیل هژمونی غرب بر خطوط دریایی راهبردی بین‌المللی» خواهد شد.

این مقام انصارالله همچنین بر حفاظت یمن از کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی مطابق قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

منبع خبر: رکنـا