به گزارش زیرنویس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن نوروزی، نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی درباره گرانی قیمت بلیت متروی پرند گفت: یک نامه به رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان نوشتم و در آن درخواست کردم که همان قیمت ۳۲۰۰ تومانی مترو که از مردم کرج گرفته می‌شود از مردم پرند گرفته شود. وی ادامه […]

به گزارش زیرنویس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن نوروزی، نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی درباره گرانی قیمت بلیت متروی پرند گفت: یک نامه به رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان نوشتم و در آن درخواست کردم که همان قیمت ۳۲۰۰ تومانی مترو که از مردم کرج گرفته می‌شود از مردم پرند گرفته شود.

وی ادامه داد: به نظرم شهرداری تهران یک مقداری ناعادلانه رفتار می‌کند، چون مترو پرند را شهرداری تهران تمام نکرد و مردم پرند آن را تمام کردند یعنی شرکت عمران، زمین فروخت و صدها میلیارد تومان پول به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) دادیم، اما اسمش به نام شهرداری تهران تمام شد البته قطار از شهرداری تهران است، اما ریل، ایستگاه‌ها، برق، سیویل و سیگنالینگ‌ها همگی از پول مردم پرند تهیه شده است و از شورای شهر تهران خواهش می‌کنم به‌ویژه آقای چمران و آقای زاکانی شهردار تهران همان قیمتی که از مردم کرج می‌گیرند همان قیمت از مردم پرند اخذ شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار کرد: درست است که هزینه مترو زیاد است، اما باید دقت کنند که مردم پرند به‌دلیل گرانی از تهران به پرند مهاجرت کردند و نباید بگویند پرند یک شهر اقماری است پس باید قیمت را آزاد بگیریم لذا نمی‌شود یک نفر از محله شاه عبدالعظیم (ع) تا صادقیه و سعادت آباد به ثمن بخس برود و شهرداری بگوید ما در اینجا یارانه قرار می‌دهیم؛ اما برای مردم پرند یارانه قرار ندهند و بگویند آزاد باشد لذا باید طوری باشد که بتوانیم جواب مردم را بدهیم به همین دلیل با آقای زاکانی شهردار تهران صحبت خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گرانی نرخ بلیط متروی پرند به‌دلیل گرانی نرخ بلیط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) است؟، بیان کرد: متروی فرودگاه امام خمینی (ره) اصلا مسافر نداشت و قطار خالی می‌آمد و خالی می‌رفت و علت اینکه پیگیری کردیم متروی پرند راه بیفتد این بود که قطاری که به فرودگاه امام می‌رفت تا پرند بیاید، چون خالی می‌آمد و خالی برمی‌گشت.

نوروزی افزود: ساعت کاری متروی پرند که الان از شش صبح تا ۱۹ است باید افزایش یابد و مثل متروی شهر تهران شود و الان، چون اوایل افتتاحش است ساعت کم است، اما کم کم درست می‌شود.

نماینده رباط کریم در مجلس تصریح کرد:، چون قطار از جلوی رباط کریم عبور می‌کند قرار شده که شهرداری رباط کریم بودجه متروی رباط کریم را تامین کند و دو ایستگاه در حکیم آباد و بازارک توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ساخته شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: کشیدن مترو از اسلامشهر در خط ۳ به رباط کریم زحمت دارد، اما نظر ما این است که مترو را از یک خط دیگر دوباره به پرند برسانیم یعنی همان سبکی که قرار است قطار از روی خط راه آهن تهران به ورامین برود لذا باید از وزیر راه و شهرسازی بخواهیم در همان خط راه آهن حومه‌ای، مترو قرار بگیرد و به پرند بیاید و برگردد که شامل حاشیه اسلامشهر، بهارستان، نسیم‌شهر، گلستان، نصیرشهر، رباط کریم و پرند می‌شود.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرده است: قیمت بلیط متروی ایستگاه پرند تا پایان سال جاری برابر با نرخ تعیین شده برای ایستگاه متروی امام خمینی (ره) است و بر این اساس قیمت بلیط متروی پرند به تهران به ازای هر سفر برای مسافران دارای کارت‌های بلیط مبلغ ۱۳۶۵۰ تومان و برای مسافران دارای بلیط تک سفره معادل ۱۵ هزار تومان تعیین شده است. 

منبع خبر: رکنـا