به گزارش زیرنویس، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان اظهار کرد: در پی ارجاع چندین فقره پرونده کلاهبرداری با روش خرید لوازم خانگی با چک بی‌محل، بررسی موضوع به پلیس آگاهی استان واگذار شد. وی افزود: بررسی اولیه کاراگاهان حاکی از این بود که ۲ نفر از کلاهبرداران سابقه‌دار و حرفه‌ای با […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان اظهار کرد: در پی ارجاع چندین فقره پرونده کلاهبرداری با روش خرید لوازم خانگی با چک بی‌محل، بررسی موضوع به پلیس آگاهی استان واگذار شد.

وی افزود: بررسی اولیه کاراگاهان حاکی از این بود که ۲ نفر از کلاهبرداران سابقه‌دار و حرفه‌ای با انجام روش‌های متقلبانه و جلب اعتماد طرف مقابل‌، با خرید اجناس و دادن یک فقره چک بی‌محل کلاهبرداری صورت گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: در ادامه با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این دو متهم از ۱۵ استان مختلف کشور به همین روش کلاهبرداری کرده‌اند که در نهایت با اطلاعات پلیسی و هماهنگی مقام قضایی مخفیگاه آنان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این دو کلاهبردار حرفه‌ای در تحقیقات تکمیلی به صراحت به انجام ۲۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف و پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

آدینه‌لو خاطرنشان کرد: کسبه در خرید و فروش‌ها و معاملات، قبل از تحویل اجناس، حتماً از اصالت چک و سوابق صادرکننده آن اطمینان حاصل کنند.

منبع خبر: رکنـا