چوب از متریال‌های پرکاربرد برای ساخت صندلی چوبی است. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب یک راهنمای کامل برای خرید صندلی چوبی در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات دقیق تا پایان این مطلب همراه ما باشید.  کاربردهای صندلی چوبی چیست؟  ساخت صندلی چوبی با استقبال بالایی مواجه است و کاربردهای متنوعی دارد. […]

 

چوب از متریال‌های پرکاربرد برای ساخت صندلی چوبی است. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب یک راهنمای کامل برای خرید صندلی چوبی در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات دقیق تا پایان این مطلب همراه ما باشید. 

کاربردهای صندلی چوبی چیست؟ 

ساخت صندلی چوبی با استقبال بالایی مواجه است و کاربردهای متنوعی دارد. به طور مثال می‌توان از انواع صندلی‌ چوبی مناسب در دکوراسیون منزل برای آشپزخانه، اتاق نشیمن یا اتاق خواب استفاده کرد. 

همچنین می‌توان در محیط اداری و تجاری از انواع مختلف صندلی‌های چوبی استفاده کرد. یکی دیگر از کاربردهای صندلی چوبی در حیاط و فضاهای باز است. البته قبل از خرید میز و صندلی چوبی برای محیط باز باید اطمینان داشته باشید که از مقاومت کافی در برابر رطوبت باران و برف برخورد باشد. 

یکی دیگر از کاربردهای متداول و پرطرفدار ساخت صندلی چوبی در سالن‌های مطالعه و کتابخانه‌ها است. 

ایده‌های مختلف ساخت صندلی چوبی 

با توجه به اینکه صندلی از لوازم پرکاربرد دکوراسیون داخلی است، طراحان از مدل‌های مختلفی برای طراحی آن استفاده می‌کنند تا خریداران بتوانند متناسب با سلیقه خود مناسب‌ترین صندلی را انتخاب کنند. انواع مدل‌های صندلی چوبی شامل موارد زیر است. 

صندلی ترکیبی 

در روند طراحی متنوع صندلی‌های چوبی، صندلی‌های ترکیبی چوب هم طرفداران زیادی دارد. طراحان با استفاده از چوب، فلز، پلاستیک، صندلی‌هایی را طراحی می‌کنند که برخی از قسمت‌های آن چوبی است. 

صندلی چوبی ساده 

ساخت صندلی چوبی با طراحی ساده و کلاسیک در دکوراسیون‌های مدرن پرکاربرد است. پشتی این صندلی‌ها ساده است و از جزئیات ساده‌ای مانند نوارهای چوبی در قسمت پشتی یا پایه صندلی استفاده می‌شود. 

صندلی آشپزخانه 

صندلی آشپزخانه چوبی برای استفاده به همراه میز آشپزخانه تولید می‌شود و پشتی و صفحه نشیمن نرمی دارد. 

صندلی چوبی رستوران و کافی‌شاپ

 این نوع صندلی‌ها برای استفاده در فضاهای رستوران و کافی‌شاپ طراحی شده‌اند. طراحی آن‌ها شیک و مدرن است. البته برخی از افراد خرید میز و صندلی آشپزخانه با منبت‌کاری یا نوارهای چوبی را ترجیح می‌دهند که طراحان برای در دست داشتن بازار، این مدل از میز و صندلی‌ها را هم طراحی می‌کنند. 

صندلی فضای باز 

ساخت صندلی چوبی برای استفاده در فضاهای باز مانند باغ‌ها، تراس‌ها و فضاهای پارکی پر طرفدار است. برای طراحی و ساخت این صندلی‌ها به ویژگی قابل حمل بودن و مقاومت در برابر عوامل جوی توجه ویژه‌ای می‌شود. 

صندلی چوبی روستیک 

ساخت صندلی چوبی روستیک به شکلی انجام می‌شود که ظاهر صندلی کاملا دست ساز باشد. برای ساخت این صندلی‌ها از چوب‌هایی که کاملا تراشیده نشده‌اند استفاده می‌شود. اگر قصد خرید میز و صندلی چوبی روستیک را دارید باید به این نکته دقت داشته باشید که ظاهر و مدل این میز و صندلی‌ها با میز و صندلی‌های مدرن تفاوت زیادی دارد. 

صندلی نردبانی 

صندلی‌ چوبی نردبانی در قسمت پشتی، چوب‌های افقی با فاصله یکسان دارد که هنوز هم در طراحی دکوراسیون مدرن یا در سالن‌های غذاخوری و کتابخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

صندلی چوبی راک 

صندلی راحتی یا راک نشیمنگاه و دو پایه به حالت گهواره دارد. این مدل صندلی اولین بار در قرن ۱۸ در آمریکا طراحی شد، اما به مرور زمان استفاده از آن در همه کشورها رایج شد. از این صندلی چوبی در آلاچیق و تراس یا در اتاق نشیمن استفاده می‌شود.

صندلی اپن 

یک مدل پرطرفدار دیگر برای ساخت صندلی چوبی، صندلی اپن است. صندلی اپن پایه‌ای بلند دارد که روی پایه آن قسمتی برای گذاشتن پا طراحی می‌شود. اپن آشپزخانه نسبت به میز ارتفاع بلندتری دارد، بنابراین صندلی اپن هم نسبت به صندلی‌های معمولی ارتفاع بلندتری دارد. 

ساخت صندلی چوبی

خرید میز و صندلی چوبی 

اگر می‌خواهید خرید موفقی را تجربه کنید باید قبل از خرید میز و صندلی چوبی به موارد زیر توجه کنید. 

کیفیت چوب

انتخاب چوب با کیفیت بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چوب‌های مانند راش، بلوط، گردو و سندان از جمله مواد با کیفیت برای ساخت صندلی‌های چوبی هستند که علاوه بر ظاهر زیبا، استحکام قابل قبولی هم دارند. 

طراحی و سبک صندلی چوبی 

قبل از خرید میز و صندلی چوبی، نیازها و سلیقه شخصی خود را در نظر بگیرید. آیا به دنبال طرح‌ها و سبک‌های ساده و کلاسیک هستید یا سبک‌های مدرن و متفاوت را ترجیح می‌دهید؟ البته باید به تناسب میز و صندلی با سایر لوازم دکوراسیون داخلی هم توجه کنید. 

راحتی و ارتفاع میز و صندلی 

پیش از خرید میز و صندلی چوبی حتما روی صندلی بنشینید و از راحتی آن مطمئن شوید. ارتفاع میز و صندلی باید با قد و فرم بدن شما هماهنگ باشد تا با استفاده از آن احساس راحتی داشته باشید. 

محکم بودن پایه‌ها 

پیش از این گفتیم برای خرید میز و صندلی چوبی باید به کیفیت چوب توجه کنید. بهتر است در نظر داشته باشید که به جز کیفیت چوب، محکم بودن پایه‌ها هم ویژگی مهمی است. پایه‌های میز و صندلی باید مقاوم و محکم باشد تا طول عمر طولانی داشته باشند و بتوانید از آن‌ها برای مدت طولانی استفاده کنید. 

صندلی چوبی

قیمت مناسب میز و صندلی 

یکی از دغدغه‌های اغلب افراد قبل از خرید میز و صندلی چوبی، قیمت آن است. بهتر است قبل از خرید قیمت محصولات مختلف را با هم مقایسه کنید زیرا قیمت ساخت صندلی چوبی ثابت نیست و تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند کیفیت چوب، طراحی آن، مقاومت و ماندگاری، زیبایی میز و صندلی است. 

ابعاد و اندازه میز و صندلی 

برای رضایت از خرید میز و صندلی چوبی، حتما به تناسب ابعاد آن با فضای مورد استفاده توجه داشته باشید. قطعا میز و صندلی چوبی بزرگ، برای فضای کوچک مناسب نیست و مقدار زیادی از فضا را اشغال می‌کند. 

میز و صندلی چوبی از لوازم پرکاربرد و بادوامی هستند که در دکوراسیون داخلی منازل و محیط‌های اداری و تجاری، کتابخانه‌ و رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کامل و دقیقی برای خرید میز و صندلی چوبی در اختیار شما قرار دهیم. 

امیدواریم با رعایت این نکات بتوانید خرید موفقی را تجربه کنید و مناسب‌ترین میز و صندلی را تهیه نمایید. 

 

منبع خبر: رکنـا