اگر دنبال عمر طولانی‌تر هستید این حرکات را انجام دهید
اگر دنبال عمر طولانی‌تر هستید این حرکات را انجام دهید

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از دیلی میل، برای چندین دهه، به ما گفته شده است که ورزش تا حد امکان برای جلوگیری از مرگ زودرس بسیار مهم است اما اکنون محققان فنلاندی به این نتیجه رسیده‌اند که بیش از حد فعال بودن لزوماً عمر را طولانی نمی‌کند.  کارشناسان دانشگاه ییواسکیلا کشور فنلاند عادات […]

- اگر دنبال عمر طولانی‌تر هستید این حرکات را انجام دهید

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از دیلی میل، برای چندین دهه، به ما گفته شده است که ورزش تا حد امکان برای جلوگیری از مرگ زودرس بسیار مهم است اما اکنون محققان فنلاندی به این نتیجه رسیده‌اند که بیش از حد فعال بودن لزوماً عمر را طولانی نمی‌کند. 

کارشناسان دانشگاه ییواسکیلا کشور فنلاند عادات ورزشی و سن بیولوژیکی هزاران شرکت کننده را بررسی کردند. نتایج نشان داد که چگونه فعال ترین بزرگسالان کمترین احتمال مرگ را در طول مطالعه ۴۵ ساله داشتند. با این حال، زمانی که عوامل سبک زندگی، مانند سیگار و الکل، در نظر گرفته شد، این پیوند به شدت کمرنگ شد.

این بدان معناست که در تئوری، افرادی که بیشتر ورزش می‌کنند، ممکن است عمر طولانی‌تری داشته باشند، زیرا از رژیم غذایی سالم پیروی می‌کنند، خواب کافی دارند و بر خلاف مدت زمانی که در باشگاه می‌گذرانند، اجتماعی هستند.

محققان بیش از ۱۱ هزار جفت از دوقلو‌های ۱۸ تا ۵۰ ساله را در شروع مطالعه مورد بررسی قرار دادند که از سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۲۰ تحت نظر بودند.  
آن‌ها پرسشنامه‌هایی را درباره سطح فعالیت بدنی خود تکمیل کردند که آن‌ها را به عنوان افراد کم تحرک (۱۳.۴ درصد)، با فعالیت متوسط (۳۶.۷ درصد)، فعال (۳۸.۷ درصد) یا بسیار فعال (۱۱.۲ درصد) طبقه‌بندی کرد.

نتایج نشان می‌دهد افرادی که فعالیت متوسط، فعال یا بسیار فعال داشتند، ۱۵ تا ۲۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در طول این مطالعه ۴۵ ساله نسبت به افرادی که کم‌تحرک بودند، داشتند. محققان پیشنهاد کردند که به جای ورزش زیاد که خطر مرگ زودهنگام را کاهش می دهد، فعال بودن صرفاً یک شاخص کلی سبک زندگی سالم است.

دکتر جورج ساوا، از مرکز تحقیقات غذا و سلامت مستقر در نورویچ می‌گوید به هر حال ورزش کردن در سلامت انسان مفید است، ولی لزوما عمر را زیاد نمی‌کند. وی توصیه می‌کند برای سالم ماندن، بزرگسالان ۱۹ تا ۶۴ ساله باید سعی کنند روزانه تمرینات بدنی داشته باشند و این حرکات را انجام دهند: حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی سریع هر هفته و تمرینات قدرتی در ۲ روز یا بیشتر در هفته که تمام عضلات اصلی را درگیر کند. او می‌گوید همه بزرگسالان همچنین باید نشستن طولانی مدت را با فعالیت سبک قطع کنند.

منبع: اطلاعات انلاین