اولین قایق بدون سرنشین روسیه (شهپاد) برای وزارت دفاع روسیه ساخته شده است و برای آزمایشات به منطقه اجرای عملیات ویژه نظامی ارسال خواهد شد.   میخائیل دانیلنکو، مدیر عامل هلدینگ نظامی-صنعتی KMZ این خبر را اعلام کرد. وی گفت: “اولین قایق بدون سرنشین برای وزارت دفاع روسیه ساخته شده و برای آزمایشات به منطقه […]

اولین قایق بدون سرنشین روسیه (شهپاد) برای وزارت دفاع روسیه ساخته شده است و برای آزمایشات به منطقه اجرای عملیات ویژه نظامی ارسال خواهد شد.

 

میخائیل دانیلنکو، مدیر عامل هلدینگ نظامی-صنعتی KMZ این خبر را اعلام کرد. وی گفت: “اولین قایق بدون سرنشین برای وزارت دفاع روسیه ساخته شده و برای آزمایشات به منطقه اجرای عملیات ویژه نظامی فرستاده می شود.”

 

روسیه با این شهپاد دریا را برای اوکراین جهنم می‌کند

 

نام کاری اولین قایق بدون سرنشین پر سرعت روسیه BBKN “ادووانچیک” است.

 

ویژگی های اولین شهپاد روسیه

دانیلنکو تأیید کرد که تا پایان سال جاری ده قایق از این نوع ساخته خواهد شد که آنها نیز مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. رئیس شرکت هلدینگی KMZ گفت: “این اولین محموله آزمایشی از این قایق ها خواهد بود.”

 

وی پیش از این اطلاع داده بود که اولین قایق های بدون سرنشین روسیه دارای سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت و برد کروز ۲۰۰ کیلومتر خواهند بود. ماده TNT، بار ویژه، تجهیزات اسکورت و شناسایی می تواند به عنوان محموله تا وزن ۶۰۰ کیلوگرم استفاده شود. از این قایق می توان به عنوان سکویی برای پهپادها و به عنوان ضد پهپاد استفاده کرد.

اسپوتنیک 

+