احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: سرشماری حیات وحش از طریق هلی‌ شات انجام شده، اما سرشماری به‌ وسیله پهباد به دلیل نزدیکی به مرز عراق فعلا دارای مجوز نیست، از طریق رایزنی با سازمان محیط‌زیست قرار است در آینده سرشماری به‌ وسیله پهباد انجام شود. وی افزود: امسال برنامه‌های بسیار […]

- حیات وحش کرمانشاه در آینده با پهباد سرشماری می‌شود

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: سرشماری حیات وحش از طریق هلی‌ شات انجام شده، اما سرشماری به‌ وسیله پهباد به دلیل نزدیکی به مرز عراق فعلا دارای مجوز نیست، از طریق رایزنی با سازمان محیط‌زیست قرار است در آینده سرشماری به‌ وسیله پهباد انجام شود.

وی افزود: امسال برنامه‌های بسیار خوبی در بحث سرشماری اعمال و رشد ۱۵ تا ۱۸ درصدی در سرشماری گونه‌های مختلف حیات‌وحش مانند آهو و میش با همکاری شبانه روزی محیط‌بانان و برگزاری دوره‌های آموزشی برای جوامع محلی انجام شده و جمعیت حیات وحش رو به افزایش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: سرشماری حیات وحش از پانزدهم آبان‌ ماه آغاز شده و تا ۲۶ آذر ماه ادامه دارد، تیم‌های ۳۰ نفره در قالب گروه‌های چهار نفره به مناطق هدف برای سرشماری اعزام شدند.

وی در خصوص گونه‌های در خطر انقراض بیان کرد: برخی گونه‌های حیات وحش مانند خرس قهوه‌ای، سگ آبی، یوزپلنگ و پلنگ از گونه‌های در خطر انقراض هستند و حساسیت دوچندانی بر آن‌ها اعمال شده است.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین