به گزارش زیرنویس، محمد حیدری‌منش در تشریح روند مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان فیروزکوه گفت: باید فرهنگ مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در بین مردم نهادینه شود و مردم بدانند که ساخت و سازهای غیرمجاز برای نسل آینده، اراضی کشاورزی، باغات و… آسیب های جدی به همراه خواهد داشت. وی افزود: در […]

به گزارش زیرنویس، محمد حیدری‌منش در تشریح روند مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان فیروزکوه گفت: باید فرهنگ مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در بین مردم نهادینه شود و مردم بدانند که ساخت و سازهای غیرمجاز برای نسل آینده، اراضی کشاورزی، باغات و… آسیب های جدی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در سطح شهرستان فیروزکوه گشت ویژه‌ای راه‌اندازی شده که روستا به روستا پایش انجام خواهد شد. خوشبختانه میزان ساخت و سازهای غیرمجاز به شکل چشم گیری کاهش پیدا کرد و تقریبا به صفر رسیده است، به شکلی که نمونه‌هایی داریم که حتی یک مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در دو یا سه سال گذشته نداشته اند؛ این جزو نتایجی است که با راه‌اندازی گشت ویژه بدست آمده است. امیدواریم به این هدف دست یابیم که تمام روستاهای شهرستان پایش شوند و نتایج مطلوبی در این حوزه کسب کنیم.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: بی تردید دستگاهی که نسبت به نظارت ساخت و ساز و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز غفلت کند، مجازات خواهد شد؛ لذا مدیران دستگاه های مربوطه موظف هستند جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز را بگیرند. قطعا اگر غفلت و تخلفی صورت بگیرد مدیران دستگاه‌های متولی باید به دستگاه قضائی برای پاسخگویی معرفی شوند.

حیدری منش تأکید کرد: یکی از مشکلات در این حوزه طولانی شدن پاسخ استعلامات است که موجب می‌شود فرد شروع به ساخت و ساز کند، لذا پاسخ استعلام ها باید به موقع داده شود که در این زمینه نیز گام های موثری برداشته شده است.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فیروزکوه و ۱۴۸ هکتار زمین بابت اجرای آن

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در تشریح روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فیروزکوه نیز گفت: ۱۴۸ هکتار زمین بابت اجرای نهضت ملی مسکن به شهرک آل یاسین فیروزکوه، الحاق شده است. همچنین وعده‌ای در خصوص واگذاری زمین بنابر قانون جوانی جمعیت داده شد که تاکنون ۱۶۲ نفر تأیید شدند و زمین این افراد در مرحله تعیین و واگذاری است. 

  1. فرماندار فیروزکوه افزود: مابقی افراد نیز در مرحله تأیید قرار دارند؛ قرارداد هر دو با بنیاد مسکن برای آماده‌سازی انجام شده است که مردم در ماه‌های آینده بحث آماده‌سازی را  مشاهده خواهند کرد. هماهنگی‌های لازم با شهرداری نیز انجام شد تا به محض معرفی به شهرداری، مجوز ساخت داده شود و اگر کسی خواست بر اساس مجوزی که داده شده، تراکم بیشتری بسازد، تا ۳۰۰ درصد تراکم در طرح جوانی جمعیت اجازه خواهد داشت./ایسنا

 

منبع خبر: رکنـا