همه چیز درباره خودرو هوندا آکورد ۲۰۲۴
همه چیز درباره خودرو هوندا آکورد ۲۰۲۴

به گزارش زیرنویس، نسل جدید هوندا آکورد در نوامبر ۲۰۲۲ با پیشرانه هیبریدی و ارتقاءهای داخلی با مدل ۲۰۲۳ در آمریکا عرضه شد و حالا زمان عرضهٔ مدل ۲۰۲۴ فرارسیده است.هوندا آکورد ۲۰۲۴فعلاً در ژاپن معرفی شده است. احتمالا تغییراتی که در این خودرو برای مدل ۲۰۲۴ صورت گرفته باشد. در ادامه به معرفی خودرو […]

به گزارش زیرنویس، نسل جدید هوندا آکورد در نوامبر ۲۰۲۲ با پیشرانه هیبریدی و ارتقاءهای داخلی با مدل ۲۰۲۳ در آمریکا عرضه شد و حالا زمان عرضهٔ مدل ۲۰۲۴ فرارسیده است.هوندا آکورد ۲۰۲۴فعلاً در ژاپن معرفی شده است. احتمالا تغییراتی که در این خودرو برای مدل ۲۰۲۴ صورت گرفته باشد. در ادامه به معرفی خودرو هوندا آکورد ۲۰۲۴ می پردازیم.

ویژگی های مدل ۲۰۲۴

پس از طراحی مجدد کامل در سال گذشته، آکورد در سال ۲۰۲۴ بدون تغییر یا تجدید نظر قابل توجهی عرضه می شود.انتظار می رود قیمت هوندا آکورد ۲۰۲۴ از حدود ۲۹۰۰۰ دلار شروع و تا ۳۹۰۰۰ دلار افزایش یابد. هوندا آکورد در ۶ تیپ عرضه می شود که به ترتیب قیمت عبارتند از LX ، EX ، Sport Hybrid ، EX-L Hybrid، Sport-L Hybrid و Touring Hybrid که توصیه می کنیم EX-L Hybrid را انتخاب کنید. نه تنها پیشرانه هیبریدی قدرتمند تر ۲۰۴ اسب بخاری را ارائه می کند، بلکه با صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگتر ۱۲.۳ اینچی، سنسور های پارک جلو و عقب، تودوزی چرمی، سانروف، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو منطقه ای، اپل کار پلی بی سیم و اندروید اتو و موارد دیگر ارائه می شود.

موتور، گیربکس و عملکرد

تریم های LX و EX هوندا آکورد ۲۰۲۴ از یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ بهره می برند که ۱۹۲ اسب بخار قدرت دارد و چرخ های جلو را از طریق یک گیربکس CVT به حرکت در می آورند. مانند نسل های قبلی آکورد، مدل ۲۰۲۳ سیستم چهار چرخ محرک را ارائه نمی دهد. پیشرانه هیبریدی جایگاه برجسته تری در خط تولید دارد و این سیستم هیبریدی از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر و دو موتور الکتریکی تشکیل شده است که با هم ۲۰۴ اسب بخار قدرت دارند و تنها پیشرانه ارائه شده در مدل های Sport، EX-L، Sport-L و Touring است. هوندا می‌گوید سیستم تعلیق و فرمان را در سدان خانوادگی خود بهینه‌ سازی کرده است تا هم کیفیت سواری و هم هندلینگ را بهبود بخشد. در مسیر آزمایشی ، خودروی آزمایشی Touring با پیشرانه هیبریدی، سرعت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را در ۶.۶ ثانیه طی کرد که مناسب است و آکورد غیر هیبریدی این کار را در ۷.۳ ثانیه انجام داد.

هوندا آکورد 2024

کابین راحت و ظرافت در طراحی داخلی

مانند نمای بیرونی، کابین آکورد دارای طراحی شیک با عناصری است که از آخرین هوندا های جدید به عاریت گرفته شده است که به پیوند آنها با DNA خانوادگی کمک می کند. به عنوان مثال، دریچه های هوای HVAC، در پشت گستره‌ای از تزئینات لانه زنبوری پنهان می‌شوند، عنصر طراحی هوشمندانه ای که هم در سیویک جدید و هم در شاسی بلند CR-V یافت می شود. هوندا می‌گوید صندلی های جلوی آکورد را برای پشتیبانی محکم تر از نیم تنه ها باز طراحی کرده است و همچنین صندوق عقب را با دقت شکل داده است تا بار بیشتری را در خود جای دهد. در حالی که تریم های LX، EX و Sport با روکش پارچه ای عرضه می شوند، بقیه با چرم عرضه می شوند.

در یک کلام ، داشبورد هوندا آکورد ۲۰۲۴ به شکل سنتی طراحی شده و بنده به عنوان نگارنده این نوع داشبورد را نسبت به داشبورد های جدید خودروسازان که فرم مدرن و جدیدی دارند بیشتر می پسندم. و اینجاست که داشتن یک خودروی ژاپنی سنتی و جا افتاده با طراحی داخلی سنتی و طراحی خارجی معمولی ولی زیبا را نسبت به کره ای ها و چینی های مدرن و جدید با طراحی داخلی مدرن و پر مانیتور و طراحی خارجی پیچیده با خطوط خمیده و شکسته ترجیح می دهم (البته این بحث فارغ از کیفیت خودرو ها و مونتاژ و دوام قطعات و طول عمر خودرو ها می باشد و صرفا فقط بحث ظاهر خودرو بدون در نظر گرفتن ویژگی های فنی هر کشور و هر خودرو ساز است).

هوندا آکورد 2024

سیستم اطلاعات و سرگرمی هوندا آکورد ۲۰۲۴

صفحه نمایش لمسی ۷ یا ۱۲.۳ اینچی در بالای داشبورد هوندا آکورد ۲۰۲۴ دسترسی آسان به سیستم اطلاعات و سرگرمی آکورد را فراهم می کند و همه مدل ها، صرف نظر از تریم، دارای نمایشگر پشت آمپر دیجیتال استاندارد ۱۰.۲ اینچی هستند. Apple CarPlay و Android Auto در این مجموعه گنجانده شده اند، اما فقط نسخه هایی که صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی بزرگتر دارند، اتصال بیسیم را برای این ویژگی ها ارائه می کنند. تریم های رده بالای Touring با پد شارژ بیسیم تلفن هوشمند، صفحه نمایش ۶ اینچی هد آپ و سیستم استریوی Bose با ۱۲ بلندگو عرضه می‌ شوند.