زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که حملات شدید هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است رزمندگان فلسطینی دست از مقاومت برنداشته و به مبارزات خود علیه نظامیان صهیونیست در محورهای مختلف این باریکه ادامه می‌دهند. مقاومت فلسطین با موشک یاسین ۱۰۵ و بمب […]

زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که حملات شدید هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است رزمندگان فلسطینی دست از مقاومت برنداشته و به مبارزات خود علیه نظامیان صهیونیست در محورهای مختلف این باریکه ادامه می‌دهند.

مقاومت فلسطین با موشک یاسین ۱۰۵ و بمب فدایی نظامیان اشغالگر را هدف قرار دادند

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی را که در یکی از خانه‌های شرق خان‌یونس سنگر گرفته بودند با راکت ضدنفر هدف قرار داده و آنان را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده است.

علاوه بر این یک گروه ۷ نفره نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی نیز در شرق خان‌یونس از سوی گردان‌های قسام با ۲ بمب دستی هدف گرفته شد و پس از آن که دیگر نظامیان صهیونیست برای نجات آن‌ها آمدند، این گروه نیز با یک بمب دیگر هدف گرفته شدند و به هلاکت رسیده یا زخمی شدند.

علاوه بر این مبارزان قسام ۳ تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهر خان‌یونس با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

یک تانک مرکاوا دیگر ارتش رژیم صهیونیستی نیز در شمال شرق شهر خان‌یونس از سوی گردان‌های قسام با بمب «فدایی» هدف گرفته شد.

همچنین گردان‌های قسام اعلام کرد که یک جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب شهر دیرالبلح با راکت «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده و آن را به صورت کامل سوزانده است.

مبارزان قسام ۲ نفربر و یک بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی را نیز در شرق خان‌یونس با خمپاره، بمب «شواظ» و راکت‌های یاسین ۱۰۵ و تاندوم در خان‌یونس هدف قرار دادند.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که یک تانک و یک بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «دی ۹» را در تل الزعتر در شمال نوار غزه با راکت تاندوم هدف قرار داده است.

همچنین مبارزان قدس اعلام کردند که استحکامات ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه جحرالدیک با خمپاره سنگین هدف قرار داده‌اند.

تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه

حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و هدف قراردادن شهروندان فلسطینی ساکن این باریکه هم‌چنان ادامه دارد. ارتش رژیم صهیونیستی با انجام یک حمله پهپادی شماری از اهالی غزه را نزدیک میدان «ابوشرخ» واقع در شمال نوار غزه هدف قرار داد.

در نتیجه بمباران یک خانه مسکونی در شهرک «المناره» شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه نیز ۵ فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

علاوه بر این بمباران اطراف بیمارستان «المعمدانی» غزه را هم‌چنان هدف قرار می‌دهد. منطقه «معن» در شرق خان‌یونس و چندین محله مسکونی در غرب غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

در نتیجه بمباران ۲ خانه مسکونی در شهرک «امل» در غرب شهر خان‌یونس نیز ۲۰ فلسطینی زخمی شدند که بیش‌تر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این توپخانه و نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «شجاعیه» و «زیتون» در شرق نوار غزه را هدف قرار داد.

یک نیروی اورژانس غزه نیز بر اثر شدت جراحات وارده به وی در جریان بمباران چند روز پیش یکی از منطقه‌های غزه، در بیمارستان شفا به شهادت رسید.

منابع پزشکی غزه اعلام کردند که در ساعت‌های گذشته ۲۰ شهید به بیمارستان ناصر در خان‌یونس منتقل شده‌اند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که برای سومین روز پیاپی ارتباطات و اینترنت نوار غزه قطع است؛ این مدت قطعی ارتباطات و اینترنت از آغاز جنگ تاکنون، بیشترین زمان قطع پیاپی این خدمات به شمار می‌آید.

حادثه خطرناک در شمال فلسطین اشغالی/ یک صهیونیست به هلاکت رسید

رسانه های رژیم صهیونیستی از حادثه خطرناک امنیتی در شمال فلسطین اشغالی و هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن شماری دیگر خبر دادند.

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، رسانه های رژیم صهیونیستی از حادثه امنیتی جدید در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

منابع صهیونیست اعلام کردند که ناظر نظامی، اجازه بیان جزییات حادثه خطرناک رخ داده در نزدیکی مرکز المناره در شمال فلسطین اشغالی را نمی دهد.

این منابع بیان کردند: در حادثه شمال یک نفر کشته شده است و شماری زخمی شدند که حال یک نفر به شدت وخیم است و از او قطع امید شده است.

حادثه خطرناک در شمال فلسطین اشغالی/ یک صهیونیست به هلاکت رسید

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که پهپاد حزب الله با دقت به هدف خود اصابت کرده است.

این در حالی است که توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف شهرک یارین در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

در همین حال، خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که حادثه امروز در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی، حادثه‌ای بزرگ و خطرناک بوده است.

وی تاکید کرد که حزب الله بخش کوچکی از توان نظامی خود را بکار گرفته و زیرساخت‌های نظامی قدرتمندی دارد و در صورت بالاگرفتن درگیری با آن، قطعا تلفات رژیم صهیونیستی در شمال بیشتر خواهد شد.

رسانه های رژیم صهیونسیتی تاکید کردند که یک بالگرد یگان نجات ۶۶۹ شماری از مجروحان را از پایگاه رامیم به بیمارستان رمبام در حیفا انتقال داده است.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که پهپاد حزب الله با دقت به هدف خود اصابت کرده است.

این در حالی است که توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف شهرک یارین در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

در همین حال، خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که حادثه امروز در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی، حادثه‌ای بزرگ و خطرناک بوده است.

وی تاکید کرد که حزب الله بخش کوچکی از توان نظامی خود را بکار گرفته و زیرساخت‌های نظامی قدرتمندی دارد و در صورت بالاگرفتن درگیری با آن، قطعا تلفات رژیم صهیونیستی در شمال بیشتر خواهد شد.

رسانه های رژیم صهیونسیتی تاکید کردند که یک بالگرد یگان نجات ۶۶۹ شماری از مجروحان را از پایگاه رامیم به بیمارستان رمبام در حیفا انتقال داده است.

ارتش یمن «ام الرشراش» در ایلات را هدف حمله پهپادی قرار داد

نیروهای مسلح یمن از عملیات جدید پهپادی علیه منطقه ام الرشراش در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش زیرنویس به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله جدید به جنوب فلسطین اشغالی در راستای حمایت از مقاومت فلسطین خبر داد.

وی افزود: در راستای حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین که با جنگ و جنایات وحشیانه دشمن صهیونیستی مواجه هستند، عملیاتی را علیه اهداف حساس دشمن صهیونیست در جنوب اراضی اشغالی با چند پهپاد انجام دادیم.

سریع بیان کرد: نیروهای ما به عملیات ضد رژیم صهیونیستی تا توقف حملاتش به غزه ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن تمامی آزادگان امت اسلامی و عربی و آزادگان جهان را به اتخاذ مواضع شرافتمندانه در قبال فلسطین و حمایت از ملت و مقاومت آزاد فلسطین فراخواند.

هلاکت ۲۰ نظامی صهیونیست در نبرد با مقاومت در الشجاعیه

رسانه های رژیم صهیونیستی به هلاکت شماری از نظامیان این رژیم در درگیری با نیروهای مقاومت در غزه اذعان کردند.

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، رسانه های رژیم صهیونیستی به هلاکت شماری از نظامیان این رژیم در درگیری با نیروهای مقاومت در غزه اذعان کردند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در جریان درگیری هفته اخیر در الشجاعیه در غزه، ۲۰ نظامی اسراییلی کشته شدند.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که یک بالگرد حامل نظامیان زخمی شده رژیم صهیونیستی در ورزشگاهی در نزدیکی بیمارستانی در قدس اشغالی بر زمین نشسته است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای از حمله کماندوهای این رژیم به چند مدرسه در محله الرمال در شهر غزه به زعم استفاده حماس از آنها به عنوان مخفیگاه شد.

از سوی دیگر گردانهای قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: رزمندگان ما مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در منطقه جحرالدیک با خمپاره هدف قرار دادند.

اصابت پهپاد انتحاری به فلسطین اشغالی

رسانه های رژیم صهیونیستی از حمله پهپادی از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، رسانه های رژیم صهیونیستی از حمله پهپادی از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک پهپاد انتحاری از جنوب لبنان به شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرده است.

منبع مذکور از زخمی شدن چند صهیونیست در این حمله خبر داده است.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن شماری در حادثه خطرناک در مرز شمالی فلسطین اشغالی خبر دادند و اعلام کردند: اگر ناظر نظامی اجازه دهد جزییات را منتشر خواهیم کرد.

از سوی دیگرامیر بخبوط تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد: حزب الله بر دامنه حملات خود افزوده است و باید تاوان ارسال هواپیمای انتحاری به اسراییل را بدهد.

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: مقاومت اسلامی لبنان حمله ای با پهپاد انتحاری به مرکز تجمع نظامیان اشغالگر در خارج از پادگان رامیم انجام شد که بر اثر آن شماری از آنها زخمی شدند.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت فلسطین و کمک به مقاومت شجاع و شریف آن رزمندگان مقاومت نظامیان اشغالگر را در مرکز نظامی المطله با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

۲ عملیات موفقیت‌آمیز حزب‌الله لبنان علیه مواضع نظامیان صهیونیست

حزب الله لبنان با صدور یک بیانیه اعلام کرد که رزمندگان لبنانی صبح امروز شنبه مواضع نظامیان صهیونیست را در منطقه برکه ریشا با موشک‌های هدایت شونده در هم کوبیدند.

در جریان این حمله موشکی موفقیت آمیز تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه دومی تاکید کرد که پیاده نظام دشمن در اطراف پایگاه برکه ریشا با سلاح‌های مناسب هدف قرار گرفتند.

در این عملیات دوم نیروهای لبنانی نیز تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

همزمان نیز رسانه‌های عبری زبان از به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه زرعیت واقع در شمال اراضی اشغالی و در نزدیکی مرزهای مشترک با لبنان خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارش‌های امروز خود اذعان کردند که حزب الله لبنان همواره این رژیم را با انواع جدیدی از مهمات استفاده شده در حملات موشکی غافلگیر می‌کند و هیچ شب و روزی در شمال سرزمین‌های اشغالی نمی‌گذرد که انفجاری در آنجا رخ ندهد، تا جایی که زندگی در این مناطق بسیار مشکل شده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که حزب الله تنها به سمت مناطق کریات شمونه و اطراف آن دست کم ۱۰ موشک شلیک کرده است.

خبرنگار مسائل خارجی سرزمین‌های اشغالی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته از افزایش نارضایتی میان شهرک نشینان ساکن مناطق شمالی خبر داده و گفت که آنها بیش از دو ماه است که منازل خود را ترک کرده‌اند. این خبرنگار صهیونیست تاکید کرد که شهرک نشینان اعلام کرده‌اند که اگر عملیات نظامی گسترده‌ای برای دور کردن حزب الله در مرزهای سرزمین‌های اشغالی صورت نگیرد، به منازل خود باز نخواهند کرد.

۲ عملیات موفقیت‌آمیز حزب‌الله لبنان علیه مواضع نظامیان صهیونیست

افزایش نگرانی تل‌آویو نسبت به قطع شدن شریان اقتصادی و تجاری

با اعلام توقف حرکت کشتی ها از سوی بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی در جهان (مرسک) در تنگه بابم المندب و کانال سوئز و دریای سرخ کارشناسان صهیونیست نگرانی خود را نسبت به افزایش هزینه های اقتصادی تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

بر اساس این گزارش، «هایلی هندلسمن» کارشناس اقتصادی روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم در این خصوص نوشت: نگرانی ها نسبت به اتخاذ اقدامات مشابه از سوی شرکت های دیگر افزایش یافته است.

یارون بن الی مدیر سایت عبری زبان واللا در این خصوص گفت: نگرانی های اقتصادی ما به امروز و دیروز مربوط نمی شود بلکه طی ۲ ماه گذشته این احساس در اسراییل افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: این مساله تنها به حمل و نقل دریایی مربوط نمی شود بلکه شاهد کاهش پروازهای هوایی در اسراییل هستیم. این روند در نهایت باعث کند شدن عملیات خرید و فروش اینترنتی و از دست رفتن مشتری ها در آمریکا و چین به میزان چهار برابر می شود.

یارون همچنین تاکید کرد: ما درخواست کالا از چین ثبت کرده ایم اما از یک ماه قبل تاکنون ارسال نشده اند. در خصوص آمریکا نیز باید بگویم که تقریباً پروازی به مقصد اسراییل وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این بحران به حمل و نقل دریایی نیز کشیده شده و بی شک به افزایش قیمت ها و خالی شدن انبارها خواهد انجامید چرا که وقتی شرکتی به این بزرگی چنین تصمیمی می گیرد دیگر شرکت ها نیز اقدامات مشابهی خواهند داشت.

این تاجر صهیونیست اضافه کرد: ما شاهد افزایش قیمت ها در زمینه حامل های انرژی و مواد خام خواهیم بود چرا که این کشتی ها اکثراً مواد خام و خودرو به اسراییل منتقل می کردند. سال ۲۰۲۴ با مشکلات زیاد و خطرناکی از این دست آغاز می شود.

آدم فریدلر مدیر کل شرکت (Good Pharm) در این خصوص گفت: این اقدام شرکت مرسک می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و در نهایت به افزایش قیمت باربری دریایی بیانجامد.

روز گذشته شرکت کشتی‌رانی بین‌المللی مرسک اعلام کرد که حمل و نقل دریایی خود را از مسیر دریای سرخ متوقف کرده است.

این تصمیم مرسک پس از آن اتخاذ شد که کشتی کانتینری مرسک جبل الطارق این هفته هنگام عبور از تنگه باب المندب با حملات ارتش یمن روبه‌رو شد.

ارتش یمن مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که ابتدا به کشتی قبل از اینکه مستقیماً با موشک به آن حمله شود، هشدار داده بود.

تعلیق عبور شرکت مرسک از دریای سرخ بر عبور بیش از ۷۰ درصد کشتی‌های کانتینری تاثیر خواهد گذاشت و مشخص نیست که مسیر اصلی کشتیرانی در دریای سرخ چه زمانی به فعالیت عادی خود بازمی‌گردد.

پیش از این یمن اعلام کرده بود که کلیه کشتی‌ها و نفتکش‌ها به مقصد اراضی اشغالی را هدف قرار خواهد داد، هرچند ارتش یمن تاکید کرده که با دیگر کشتی‌ها به سایر مقاصد کاری نخواهد داشت و مسیر عبور برای دیگر مقاصد آزاد است.

کمی پیش‌تر نیز «الیعیزر میروم» فرمانده پیشین نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرده بود که یمن توانسته محاصره دریایی را به این رژیم تحمیل کند. میروم با اشاره به حجم بالای کالاهایی که رژیم صهیونیستی از طریق دریا به داد و ستد آنان می‌پردازد، اعلام کرد: ۹۵ درصد از کالاهای داخلی و خارجی اسراییل از دریا می‌گذرند.

افزایش نگرانی تل‌آویو نسبت به قطع شدن شریان اقتصادی و تجاری

رسانه‌های صهیونیستی: تنوع موشک‌های حزب‌الله برای اسرائیل غافلگیرکننده است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که حزب الله لبنان همواره ما را با انواع جدیدی از مهمات استفاده شده در حملات موشکی غافلگیر می‌کند و هیچ شب و روزی در شمال سرزمین‌های اشغالی نمی‌گذرد که انفجاری در آنجا رخ ندهد، تا جایی که زندگی در این مناطق بسیار مشکل شده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که حزب الله تنها به سمت مناطق کریات شمونه و اطراف آن دست کم ۱۰ موشک شلیک کرده است.

خبرنگار مسائل خارجی سرزمین‌های اشغالی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته از افزایش نارضایتی میان شهرک نشینان ساکن مناطق شمالی خبر داده و گفت که آنها بیش از دو ماه است که منازل خود را ترک کرده‌اند. این خبرنگار صهیونیست تاکید کرد که شهرک نشینان اعلام کرده‌اند که اگر عملیات نظامی گسترده‌ای برای دور کردن حزب الله در مرزهای سرزمین‌های اشغالی صورت نگیرد، به منازل خود باز نخواهند کرد.

در همین راستا شبکه المیادین گزارش داد که حزب الله لبنان طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ حمله ضد مواضع صهیونیستی در حمایت از ملت غزه و پایداری ملت فلسطین انجام داده است.

بر اساس این گزارش، حزب‌الله مواضع استقرار ارتش رژیم صهیونیستی در بخش‌های شرقی و غربی مرز لبنان را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش موقعیت بیاض بلیدا یکی از مناطقی است که حزب‌الله آن را هدف قرار داده است. پادگان صهیونیستی رامیم و مناطق استقرار نظامیان و خودروهای ارتش دراطراف آن از دیگر مناطقی بود که هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای نیروهای مقاومت قرار گرفت و تعدادی از نیروهای دشمن در نتیجه این حملات کشته یا زخمی شدند.

در مناطق غربی مرزها نیز حزب‌الله لبنان نظامیان رژیم صهیونیستی را در هنگام ورود به مقر فرماندهی یگان جاسوسی این رژیم در پادگان میتات هدف قرار دادند که تعدادی از نظامیان صهیونیست در این حمله کشته یا زخمی شده‌اند.

تنوع موشک‌های حزب‌الله برای اسرائیل غافلگیرکننده است

حمله صهیونیست‌هابه غزه با بمب‌های فسفری / آب آشامیدنی نایاب شده است

ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته مجدداً بمب‌های فسفری که استفاده از آنها در عرصه بین الملل ممنوع اعلام شده، بر سر منطقه‌های الشجاعیه، الدرج و التفاح واقع در شهر غزه ریخت.

این در حالی است که خبرنگار شبکه المیادین از اوضاع وخیم بهداشتی در نوار غزه در سایه قطع کامل آب خبر داد و تاکید کرد: ساکنان نوار غزه تنها اگر آب باران پیدا کنند می‌توانند به عنوان آب آشامیدنی از آن استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: آرد در نوار غزه نایاب شده است. از زمان پایان آتش بس موقت در این باریکه هیچ محموله حامل کمک‌های بشردوستانه به شمال منطقه وارد نشده است.

خبرنگار المیادین تصریح کرد: هیچ جایی برای دفن پیکرهای شهدا پیدا نمی‌شود و خانواده‌های این شهدا پیکرهای آنها را زیر درختان یا بازارها دفن می‌کنند.

وی تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست ساکنان منطقه‌های بیت لاهیا و الفالوجا را تحت محاصره خود درآورده‌اند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی به صورت کامل بخش جنوبی بیمارستان کمال عدوان را تخریب کرده است.

این وزارتخانه تاکید کرد: ۱۲ کودک فلسطینی همچنان در دستگاه‌های مخصوص کودکان نارس در بیمارستان کمال عدوان بدون آب و غذا قرار دارند.

لازم به ذکر است که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز همچنان به حملات وحشیانه خود علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه داده‌اند. تنها در جریان بمباران منازل مسکونی در محله المناره واقع در جنوب شرق خان یونس ده‌ها شهید و زخمی برجای مانده است.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت وحشیانه ای اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را در هم کوبیدند.

حمله صهیونیست‌هابه غزه با بمب‌های فسفری/آب آشامیدنی نایاب شده است

نماینده فلسطین خواستار محاکمه نتانیاهو در دادگاه لاهه شد

ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد که رژیم اشغالگر قدس محله‌های نوار غزه را به صورت کامل تخریب کرده و هزاران غیرنظامی را به خاک و خون کشیده است.

وی ابراز داشت که هدف اشغالگران از این تخریب و ویرانی، مهاجرت دادن اجباری ملت فلسطین است، در حال حاضر یک میلیون کودک فلسطینی با حکم اعدام مواجه هستند، چرا که در معرض حملات وحشیانه و کورکورانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند.

منصور از جامعه جهانی خواست تا به تعهدات اخلاقی و قانونی خود در قبال توقف جنایت‌های زشت اشغالگران صهیونیست و نجات جان مردم غزه عمل کنند.

این مقام فلسینی تاکید کرد: کودکان فلسطینی یا کشته می‌شوند و یا یتیم می‌شوند، سران تل‌آویو با فلسطینیان مانند حیوانات رفتار می‌کنند و چطور ممکن است کسی این موضوع را تحمل کند؟

وی ادامه داد: همه خواستار آتش‌بس فوری در غزه است و ۱۵۷ دولت جهان به پیش‌نویس این آتش‌بس رای مثبت داده‌اند، در حالی که تنها ۱۰ دولت با آن مخالفت کرده‌اند. مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اخلاق و انسانیت خواستار آتش بس در غزه شد، اما رژیم صهیونیستی اهمیتی به این مصوبه نمی‌دهد.

ریاض منصور تصریح کرد که باید تحرک جمعی و قاطع برای اجرای مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل در جهت آتش‌بس در نوار غزه به وجود بیاید.

وی هدف متجاوزان را ملت فلسطین دانست و تاکید کرد که این ملت همچنان حاضر است و هر اندازه که جنایت‌های اشغالگران بیشتر باشد، تعهد آنها به سرزمینشان بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که جای بنیامین نتانیاهو در دادگاه لاهه است، نه اینکه در حاکمیت صهیونیست‌ها باشد، شکی نیست که اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد جنایت‌های جنگی و ضد انسانی و نسل کشی است و تل‌آویو باید این نسل‌کشی ملت فلسطین و کودکان فلسطینی را متوقف کند.

ده‌ها شهید و زخمی در موج جدید حملات هوایی و زمینی علیه غزه

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز همچنان به حملات وحشیانه خود علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، تنها در جریان بمباران منازل مسکونی در محله المناره واقع در جنوب شرق خان یونس ده‌ها شهید و زخمی برجای مانده است. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت وحشیانه ای اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را در هم کوبیدند.

منطقه الفخاری واقع در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه نیز شاهد حملات هوایی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی بود. جنگنده‌های رژیم اشغالگر مناطق الدرج و التفاح در شهر غزه را به صورت گسترده بمباران کردند.

منازل مسکونی در منطقه البراهمه واقع در رفح در جنوب نوار غزه نیز طی حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شدند.

موج جدید حملات هوایی و زمینی علیه نوار غزه

علم صباح یک خبرنگار عرب زبان تاکید کرد که حملات توپخانه ای و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در طول نوار مرزی نوار غزه تشدید شده و شاهد به وجود آمدن کمربندهای آتشین در مناطق شرقی شهر غزه هستیم.

وی در ادامه افزود: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت گسترده منازل مسکونی در شهر غزه را بمباران کردند. این در حالی است که درگیری نیروهای مقاومت با اشغالگران در شهر خان یونس همچنان ادامه دارد.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مانند روزهای گذشته حملات خود را علیه مناطق مختلف نوار غزه از سرگرفته است به طوری که اطراف بیمارستان منطقه الفخاری در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

ایستادگی رزمندگان فلسطینی مقابل دشمن متجاوز در غزه

از سوی دیگر نیروهای مقاومت فلسطین به ایستادگی خود برابر نظامیان اشغالگر در محورهای مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند. در همین راستا درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان فلسطین و عناصر متجاوز در منطقه تل الزعتر واقع در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه رخ داده است.

دامنه این درگیری‌ها به منطقه شیخ رضوان واقع در شمال غرب شهر غزه نیز کشیده شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با تجاوز به این باریکه اقدام به حملات توپخانه ای گسترده علیه منطقه شیخ رضوان با هدف پوشش دادن عناصر صهیونیست کرده است.

یورش نظامیان صهیونیست به منازل مسکونی کرانه باختری

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند. این عناصر نظامی به شهر طولکرم، منطقه الخضر واقع در غرب شهر بیت لحم و اردوگاه عقبه جبر واقع در جنوب غرب شهر اریحا حمله کردند.

موج جدید حملات هوایی و زمینی علیه نوار غزه

نظامیان صهیونیست به منازل مسکونی شهروندان فلسطینی در خیابان عمان واقع در نابلس نیز حمله کردند.

این حمله اشغالگران به همراه تجهیزات نظامی به نابلس صورت گرفت. اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس نیز شاهد یورش گسترده این نظامیان صهیونیست بود و یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله این متجاوزان در اردوگاه بلاطه زخمی شد.

بولدورزهای ارتش رژیم صهیونیستی به محض ورود به این اردوگاه اقدام به تخریب زیرساخت‌ها و جاده‌های آن کردند.

درگیری نیروهای مقاومت با متجاوزان در کرانه باختری

در همین راستا نیروهای مقاومت فلسطین در شهر طولکرم با عناصر اشغالگر که به این شهر یورش بردند درگیر شده و به صورت گسترده به سمت آنها شلیک کردند.

منابع آگاه در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کردند که نیروهای مقاومت فلسطین در نابلس با شلیک گسترده گلوله نظامیان صهیونیست در این شهر را هدف قرار دادند.

سامر خویره یک خبرنگار عرب زبان تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست سعی کردند سه تن از نیروهای مقاومت در نابلس را طی یک حمله موشکی با استفاده از یک پهپاد ترور کنند که در نهایت نتوانستند به نیت شوم خود برسند.

درگیری رزمندگان فلسطینی با عناصر متجاوز به اردوگاه بلاطه نابلس نیز کشیده شد به طوری که تجهیزات اشغالگران در این منطقه با پرتاب چندین نارنجک هدف قرار گرفت.

موج جدید حملات هوایی و زمینی علیه نوار غزه

صهیونیست‌ها از اسرای فلسطینی انتقام می‌گیرند

خبر دیگر آنکه کمیته امور اسرای فلسطین اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست فشارهای خود را بر اسرای زندان النقب افزایش داده اند.

به نظر می‌رسد حمله اشغالگران به کرانه باختری، بازداشت بی دلیل فلسطینی‌ها و تحت فشار گذاشتن آنها در زندان‌ها، تلاش از سوی صهیونیست‌ها برای سرپوش گذاشتن بر شکستشان در نوار غزه و عدم تحقق پیروزی در نبرد زمینی مقابل رزمندگان فلسطینی باشد.

این کمیته فلسطینی تاکید کرد که زندانبان‌های رژیم صهیونیستی در زندان النقب جریان برق را به صورت کامل در این زندان قطع کرده اند.

کمیته امور اسرای فلسطین اضافه کرد: آب نیز به روی زندانیان زندان النقب قطع شده و در طول روز تنها کمتر از یک ساعت وصل می‌شود. زندانبان‌های صهیونیست همچنین وعده‌های غذایی اسرا را کم کرده اند.

در حال تکمیل

منبع: مـهر