این دو نفر را بگیرید؛ وقتی قرار دعوای دربی به صداوسیما کشیده شد!
این دو نفر را بگیرید؛ وقتی قرار دعوای دربی به صداوسیما کشیده شد!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، دربی شماره ۱۰۲ پایتخت با تمام اتفاقات ریز و درشت و جنجالی خود برگزار شد و به خاطره‌ها پیوست، هرچند دامنه آن اتفاقات را همچنان مشاهده می‌کنیم و احتمالا تا برگزاری بازی بعدی دو تیم در لیگ برتر تب شهرآورد داغ خواهد بود. تکراری‌ترین جمله درباره این مسابقه در طول حداقل […]

- این دو نفر را بگیرید؛ وقتی قرار دعوای دربی به صداوسیما کشیده شد!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، دربی شماره ۱۰۲ پایتخت با تمام اتفاقات ریز و درشت و جنجالی خود برگزار شد و به خاطره‌ها پیوست، هرچند دامنه آن اتفاقات را همچنان مشاهده می‌کنیم و احتمالا تا برگزاری بازی بعدی دو تیم در لیگ برتر تب شهرآورد داغ خواهد بود. تکراری‌ترین جمله درباره این مسابقه در طول حداقل دو دهه اخیر، این بوده که بازی بار فنی نداشته است و به رغم تکرار این گزاره، اما هنوز کسی دقیقا نمی‌داند چرا دربی بار فنی بالایی ندارد و اساسا راهکاری هم برای برون رفت از این شرایط ارائه نشده است.  
اما فارغ از این موضوعات آنچه به صورت فزاینده این بازی را به سمت خالی‌تر شدن از بار فنی برده سایه افکندن مسایل حاشیه‌ای و کری خوانی‌های بچگانه بر آن بوده است و حالا کار به جایی رسیده که بزرگتر‌های این تیم‌ها که به اصطلاح پیشکسوت هستند نیز شبیه دانش آموزان دبستانی که قبل و بعد از دربی‌ها در حیاط مدرسه برای هم کری می‌خوانند، به جان هم می‌افتند و جملاتی را بر زبان می‌آوردند که هر شنونده و بیننده‌ای را از وقت گذاشتن برای شنیدن آن افاضات شرمنده خودش می‌کند.
در این میان برخی برنامه‌های صدا و سیما نیز حسابی فضاسازی می‌کنند تا کلاس بحث‌ها به سطح حیاط مدارس نزول پیدا کند و …
نمونه این اتفاق را صبح روز جمعه در یکی از برنامه‌های زنده تلویزیون مشاهده کردیم؛ جایی که محمد نوری پیشکسوت استقلال و پای ثابت اغلب برنامه‌های تلویزیونی در کنار ضیا عربشاهی پیشکسوت پرسپولیس و کشف تازه تلویزیونی‌ها برابر هم قرار گرفتند تا درباره دربی ۱۰۲ صحبت کنند، اما خیلی زود کارشان به کری خوانی‌های سخیف با ادبیات کوچه و خیابانی کشیده شد تا بینندگان برنامه که خنده‌های توی مخی مجری برنامه به این جنگ کودکانه را می‌دیدند شگفت زده از خود بپرسند: اینجا واقعا برنامه زنده تلویزیونی است؟!
عجیب‌تر آنکه به گفته مجری این برنامه، بهانه دعوت از این دو پیشکسوت مورد نظر بررسی مصاحبه‌ها و بیانیه‌های جنجالی بعد از دربی بوده است! اما خیلی زود فضا به سمتی رفت که خیلی‌ها با خود گفتند مارادونا را رها کنید و این دو نفر را بگیرید!  
وقتی آن بازی بی کیفیت، آن هجمه‌ها علیه داوری و علیه جبهه مخالف و سپس شکایت و شکایت کشی‌ها را دیدیم و در امتداد آن شاهکار برنامه سازی این‌ها از مقابل چشم مان عبور کرد و سطح و کلاس دو پیشکسوت فوتبال که باید بزرگتری می‌کردند، اما به جان هم افتادند را دیدیم، با خود گفتیم در فوتبالی که در و تخته اش اینگونه جور شده مضحک‌ترین انتظار این است که دربی اش با کیفیت شود!

منبع: اطلاعات انلاین