یک‌شنبه شب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آنفیلد حساس‌ترین دیدار هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس آغاز خواهد شد. لیورپول و منچستریونایتد دشمنان دیرینه در مرسی‌ساید به مصاف هم خواهند رفت، در حالی که شرایطی کاملاً متفاوت با یکدیگر دارند. لیورپول؛ گامی محکم به سوی جام بزن بزن تیم‌های بالای جدولی و غول‌های لیگ برتری فعلاً […]

- لیورپول – منچستریونایتد؛ تحقیر دوباره یا نجات؟/ اینجا گورستان شیاطین‌سرخ است!

یک‌شنبه شب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آنفیلد حساس‌ترین دیدار هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس آغاز خواهد شد. لیورپول و منچستریونایتد دشمنان دیرینه در مرسی‌ساید به مصاف هم خواهند رفت، در حالی که شرایطی کاملاً متفاوت با یکدیگر دارند.

لیورپول؛ گامی محکم به سوی جام

بزن بزن تیم‌های بالای جدولی و غول‌های لیگ برتری فعلاً به سود لیورپول شده است. تیم یورگن کلوپ با ۳ برد متوالی و با توجه به ناکامی آرسنال و سیتی، صدر جدول را در پایان هفته شانزدهم در اختیار گرفت. اگرچه این صدرنشینی محکم نیست و از سوی استون‌ویلا، آرسنال و منچسترسیتی تهدید می‌شود، اما اتفاق خوبی برای تیم یورگن کلوپ است که خودشان را مدعی قهرمانی بدانند. لیورپول امتیازات کامل بازی‌های خانگی را گرفته و سال‌های اخیر هم مقابل منچستریونایتد موفق بوده. به نظر می‌رسد این مرتبه هم با توجه به وضعیت نه‌چندان خوب رقیب، کسب ۳ امتیاز و ادامه دادن صدرنشینی برای‌شان دشوار نباشد. از همینجا لیورپول می‌تواند گامی محکم به سوی جام بردارد.

منچستریونایتد؛ این بازی کلیدی است

رسانه‌ها خبر از اخراج اریک تن‌هاخ در صورت پیروز نشدن در آنفیلد می‌دهند، در نتیجه احتمال این که هفته بعد سرمربی هلندی دیگر سمتی در منچستریونایتد نداشته باشد، زیاد است. نتایج پرنوسان و شکست‌های پرتعداد در اولدترافورد، شیاطین‌سرخ را تبدیل به تیمی بی‌خطر برای رقبا کرده است. شاید برد مقابل چلسی هم یک جرقه و اتفاق بود و شکست مقابل بورنموث نشان داد این تیم، تیمی نیست که بتواند در کورس قهرمانی قرار بگیرد. حتی رسیدن به مسابقات اروپایی هم برای‌شان دشوار خواهد بود. تصور می‌کنید تیمی که فصل قبل ۷ گل در آنفیلد دریافت کرد، می‌تواند در شرایط فعلی از لیورپول امتیاز بگیرد؟ غیرممکن نیست، اما ما روی آن حسابی باز نمی‌کنیم!

آخرین جدال
پنجم مارس ۲۰۲۳ در دیداری تاریخی، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد ۷ گل به منچستریونایتد زد. خاکپو (۲ مرتبه)، نونیس (۲ مرتبه)، صلاح (۲ مرتبه) و فیرمینو زننده گل‌های لیورپول در آن دیدار بودند.

آمار بازی
۲۱۱) تاریخچه دیدارهای لیورپول و منچستریونایتد ۱۲۹ ساله شده است. در این بازی که اولین مرتبه سال ۱۸۹۴ برگزار شد و ۲۱۱ مرتبه هم تکرار شده، لیورپول ۷۱ برد داشته، منچستریونایتد ۸۲ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و ۵۸ بازی م مساوی شده است.
۶۲) در ۶۲ دیدار لیگ برتری بین لیورپول و منچستریونایتد، قرمزهای مرسی‌ساید ۱۹ برد و شیاطین‌سرخ ۲۹ برد داشته‌اند. ۱۴ بازی هم مساوی شده است.
۱) در ۹ بازی قبلی بین لیورپول و منچستریونایتد، شیاطین‌سرخ فقط یک برد کسب کرده‌اند. ۶ برد برای لیورپول ثبت شده و ۲ بازی با تساوی خاتمه یافته است.
۷) لیورپول این فصل ۷ مرتبه در ورزشگاه آنفیلد از رقبا میزبانی کرده که همگی ۷ بازی را برده است.
۶۷) نکته جالب و مشترک در مقایسه لیورپول و منچستریونایتد این است که هردو تیم در تاریخ‌شان ۶۷ جام کسب کرده‌اند. در قهرمانی لیگ، یونایتد ۲۰-۱۹ از لیورپول پیش است.
۷) لیورپول در اولین و آخرین بازی‌اش در آنفیلد مقابل منچستریونایتد (سال‌های ۱۸۹۵ و ۲۰۲۳) به رقیب دیرینه‌اش ۷ گل زده است.
۴۲۷) لیورپول در بازی‌های لیگ برتری در آنفیلد ۴۲۷ دقیقه است که از منچستریونایتد گل نخورده. جسی لینگارد دقیقاً یک روز کمتر از ۵ سال پیش (۱۸ دسامبر ۲۰۱۸) آن گل را در آنفیلد در جریان دیداری که لیورپول ۳-۱ پیروز شد، به ثمر رساند.

مصدومان و محرومان
جوئل ماتیپ، تیاگو آلکانتارا، اندی رابرتسون، دیوگو ژوتا، استفان بایچتیچ و الکسیس مک‌آلیستر مصدومان لیورپول هستند. منچستریونایتد یک لشکر مصدوم و محروم دارد. برونو فرناندش محروم است، وضعیت مارکوس رشفورد، آنتونی مارسیال، ویکتور لیندلوف، میسون مانت، هری مگوایر و لوک شاو کاملاً برای حضور در این دیدار مشخص نیست. کاسمیرو، لیساندرو مارتینس، آماد دیالو و تایرل مالاسیا هم به این بازی قطعاً نمی‌رسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، سیمیکاس، سوبوسلای، اندو، خراون‌برخ، صلاح، دیاس و نونیس
منچستریونایتد: اونانا، وان‌بیساکا، لیندلوف، واران، دالو، ماینو، مک‌تامینی، امرابط، گارناچو، رشفورد و هویلون

منبع: خبـر ورزشی