۹۰ در صد فساد چای دبش مربوط به دولت رئیسی است
۹۰ در صد فساد چای دبش مربوط به دولت رئیسی است

جماران نوشت: ذبیح الله اعظمی ساردویی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، در خصوص فساد چای دبش عنوان کرد که در مجموع یک سال پیش این موضوع کمیسیون مطرح شده است، اما در آنجا هم از این حجم فساد مسأله‌ای مطرح نبوده است. بلکه به مسائلی، چون کیفیت چای، واردات بی‌رویه که به تولیدات داخلی ما صدمه […]

- ۹۰ در صد فساد چای دبش مربوط به دولت رئیسی است

جماران نوشت: ذبیح الله اعظمی ساردویی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، در خصوص فساد چای دبش عنوان کرد که در مجموع یک سال پیش این موضوع کمیسیون مطرح شده است، اما در آنجا هم از این حجم فساد مسأله‌ای مطرح نبوده است. بلکه به مسائلی، چون کیفیت چای، واردات بی‌رویه که به تولیدات داخلی ما صدمه می‌زند و مطالبی از این قبیل که مربوط به کمیسیون کشاورزی بوده است و ما با جدیت با آن برخورد کردیم و جلوی آن را گرفتیم، پرداخته می‌شد.

اعظمی ساردویی در خصوص فساد چای دبش گفت: در حال حاضر باید بگویم، طی اخبار مربوط به چای دبش،  ۱۰ درصد فساد صورت گرفته مربوط به دولت قبل بوده است و ۹۰ در صد آن مربوط به دولت جدید، سیزدهم است. هر چند که برخی خبرگزاری‌ها حقیقت را طوری عنوان کردند که گویی همه این‌ها به دولت رئیسی مربوط است.

او با گله‌مندی از رسانه‌ها، چنین اظهار داشت: واقعیت امر این است که حدود دو میلیون دلار در سال ۹۸ و ۲۱ میلیون دلار در سال ۹۹ بوده است و جمعا اگر ۱۴۰۱ را حساب کنیم، تا تحویل دولت بعدی شاید به ۵ تا ۱۰ درصد از این رقم هم که این مربوط به دولت روحانی است، نرسد. یعنی عمده این فساد به نوعی بعد اتفاق افتاده است.

نماینده جیرفت و عنبرآباد به تصریح دو نکته پرداخت و تاکید کرد: چه کسی ارز را داده است؟ پای بانک مرکزی، چه در دولت قبل و چه در دولت جدید، گیر است. از بانک مرکزی بپرسید چرا جلوی فساد را نگرفته است؟! چای‌ها با کیفیت پایین بودند و اضافه نیز آمده است، اما گمرک جمهوری اسلامی چرا جلوی این قضیه را نگرفت؟!

اعظمی ساردویی در پاسخ به این سوال که در هر حال بخش بزرگ این فساد مربوط به این دولت بوده، اما چرا درگیر بازی سیاسی شده‌ایم؟ گفت: مجلس این کار را نکرده است و نمی‌کند، برخی از همکاران ما فراتر نیز عمل کرده‌اند؛ اما به عقب برگشتن هم درست نیست. امروز باید چه کاری انجام بدهیم؟! قوه قضائیه و مجلس ورود پیدا کرده‌اند. همچنین گزارش در صحن علنی مجلس خواهد آمد.

وی از ورود مجلس در مبارزه با فساد، تاکید کرد: فساد در سال ۱۴۰۱ بوده است، اما در بهار ۱۴۰۲ هیچ فسادی نبود و از بیت‌المال هم یک ریال هزینه نشد. پس مجلس هرجایی وارد شده است، جلوی فساد را گرفته است. دولت سیزدهم در مبارزه با فساد موفق بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص اینکه جلسه‌ای در این‌باره در کمیسیون تشکیل شده است یا نه، گفت: خیر و جلسه قبلا بوده است، اما واقعیت اینکه همانطور که گفتم صحبت از ارز نبوده و به مسأله کیفیت و اضافه وارد کردن پرداخته شده بود.

منبع: اطلاعات انلاین