دختر تنیس‌باز ایران به گرنداسلم استرالیا می‌شود؟
دختر تنیس‌باز ایران به گرنداسلم استرالیا می‌شود؟

ماندگار فرزامی دختر تنیس‌باز ایران به دنبال این است که مانند مشکات الزهرا صفی جواز حضور در گرند اسلم‌های جوانان را به دست آورد.  فرزامی با حضور در مسابقات بین المللی مختلف در حال جمع کردن امتیاز و بهبود جایگاه خود در رنکینگ جوانان است. دختر ۱۷ ساله تنیس ایران در حال حاضر در رده […]

- دختر تنیس‌باز ایران به گرنداسلم استرالیا می‌شود؟

ماندگار فرزامی دختر تنیس‌باز ایران به دنبال این است که مانند مشکات الزهرا صفی جواز حضور در گرند اسلم‌های جوانان را به دست آورد.

 فرزامی با حضور در مسابقات بین المللی مختلف در حال جمع کردن امتیاز و بهبود جایگاه خود در رنکینگ جوانان است. دختر ۱۷ ساله تنیس ایران در حال حاضر در رده ۲۷۹ جوانان جهان قرار دارد.

۱۲۸ نفر اول رنکینگ، کاندیدای حضور در گرنداسلم هستند. اول ژانویه ۲۰۲۴ رنکینگ جهانی به روز می‌شود و نفراتی که سن آن‌ها بیشتر از ۱۸ سال است، از رنکینگ خارج می‌شوند از این رو این احتمال است که با خارج شدن این نفرات، فرزامی بتواند بهبود جایگاه داشته باشد و جواز حضور در گرنداسلم استرالیا را به دست آورد. همچنین امتیاز مسابقات j ۲۰۰ جوانان هم که در کیش برگزار می‌شود، می‌تواند به فرزامی برای حضور در گرنداسلم استرالیا کمک کند.

 در صورتی که فرزامی نتواند به گرنداسلم استرالیا برسد، این شانس را دارد با گرفتن امتیاز مسابقات دیگر خودش را به گرنداسلم فرانسه برساند.

فدراسیون ایران در حال حاضر نام ماندگار فرزامی را برای گرنداسلم استرالیا ثبت نام کرده است، اما ۱۴ روز مانده به آغاز این مسابقات جدول مقدماتی و اصلی این مسابقات مشخص می‌شود. فدراسیون ایران با فدراسیون استرالیا مکاتبه کرده تا دعوتنامه برای فرزامی ارسال شود تا او بخشی از کار‌های مربوط به اخذ ویزا را انجام دهد.

پیش از این مشکات الزهرا صفی اولین دختر تنیس باز ایران بود که توانست به گرنداسلم جوانان راه یابد و باید دید فرزامی می‌تواند دومین دختر ایرانی حاضر در این مسابقات معتبر باشد یا خیر.

باشگاه خبرنگاران